• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2020

Marcub85

Aktywny użytkownik
Reakcje
300 8 1
Jeden z najlepiej zrobionych wagonów od Piko. (y)
No ok ale nikt nie wrzuca zdjęć takich analitycznych, oznaczenia podwozie itp. Jedynie oficjalne zdjecia z Fb Piko, jakby nikt jeszcze nie miał a wiem że już jest dostępny. Kto zacznie? Chyba że nowy wątek mógłby się pojawic albo do dołączyć do wątku o wagonach pocztowych.
 

Krzysztof Fiałka

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
1.327 21 0
Prawda, pięknie zrobiony wagon. Trzeba bardzo ostrożnie obchodzić się z wózkiem pod stopniami. U mnie były "fabrycznie" wygięte. Dlatego dla zabezpieczenia proponuję ogranicznik wychyłu wózka. Uszkodzenie niestety wiąże się z wymianą ostojnicy.
 

Załączniki

Reakcje
39 49 1
Jak dla
Prawda, pięknie zrobiony wagon. Trzeba bardzo ostrożnie obchodzić się z wózkiem pod stopniami. U mnie były "fabrycznie" wygięte. Dlatego dla zabezpieczenia proponuję ogranicznik wychyłu wózka. Uszkodzenie niestety wiąże się z wymianą ostojnicy.
Wagon jest śliczny. Czy to pierwszy model w barwach PKP, w wersji "Classic Nostalgie"? Czy było już coś wcześniej?
 

marekm

Znany użytkownik
Reakcje
1.415 0 0
Wagon faktycznie jest piękny, tak wygląda na mojej bocznicy:
IMG_20200722_203253.jpg

Na pewno nie jest pierwszym wagonem PKP wypuszczonym w serii "Classic Nostalgie".
Ja mam jeszcze platformę Km:
IMG_20200722_204417.jpg
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
39 49 1
Wagon faktycznie jest piękny, tak wygląda na mojej bocznicy:
Zobacz załącznik 744878

Na pewno nie jest pierwszym wagonem PKP wypuszczonym w serii "Classic Nostalgie".
Ja mam jeszcze platformę Km:
Zobacz załącznik 744879
A możesz podać mi numer producenta, tzn. Piko......

P S nie chciałbym dorzucać drwa do ognia. Jestem tylko zwykłym zbieraczem. Ale dziwi mnie cisza na tym forum jeśli chodzi o ten wagon. Mam wrażenie, że jeśli byłby to produkt Robo (którego produkty namiętnie zbieram) byłaby tu egzaltacja. A szkoda. Ja lubię poszerzać swoją wiedzę.
 

Marcub85

Aktywny użytkownik
Reakcje
300 8 1
Prawda, pięknie zrobiony wagon. Trzeba bardzo ostrożnie obchodzić się z wózkiem pod stopniami. U mnie były "fabrycznie" wygięte. Dlatego dla zabezpieczenia proponuję ogranicznik wychyłu wózka. Uszkodzenie niestety wiąże się z wymianą ostojnicy.
te pomosty w pocztowych to chyba już naturalna przypadłość. Pocztowy Gmy Electrotren po zamontowaniu pomostów też nie nadaje się do jazdy, chyba że na wprost... Czy te wsporniki stopni przednich które są pod kątem (nie pionowe) są połączone z ostoją czy miałeś je złamane? Na zdjęciu wyglądają jakby były w powietrzu...
Jutro zobaczę jak to wygląda w moim egzemplarzu...
 

Krzysztof Fiałka

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
1.327 21 0
Wsporniki są w powietrzu, stopnie były zdeformowane. Udało się wyprostować. Ale mocowanie belki skośnej muszę sprawdzić, końcówka nie jest umocowania do ostojnicy. Muszę sprawdzi czy nie są odlamane.
OK, sprawdziłem, są zamocowane tylko do stopnia, przez co są bardzo podatne na odgiecie przez wózek, stąd taki pomysł. R9 przejeżdża bez problemów, na R4 się już wykoleja.
 
Ostatnio edytowane:

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.421 23 0
Takie małe porównanie dwóch poznańskich wagonów pocztowych Piko:

ALA_2020_11a.jpg


ALA_2020_11b.jpg


Nurtują mnie dwa pytania:

1. Ile było na PKP wagonów tego typu?

2. Czy model z obecnej edycji (Piko 53233) ...

ALA_2020_11d.jpg


... oraz model z edycji sprzed kilkunastu lat (Piko 95954) ...

ALA_2020_11c.jpg


... to (w oryginale) ten sam wagon?

Czy to pierwszy model w barwach PKP, w wersji "Classic Nostalgie"? Czy było już coś wcześniej?
Całkiem niedawno był i chyba nikt go tu jeszcze nie prezentował:

ALA_2020_12a.jpg


ALA_2020_12b.jpg


ALA_2020_12c.jpg


ALA_2020_12d.jpg


Poza tym, że model "stary jak świat", to prezentuje się całkiem efektownie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.866 525 30
te pomosty w pocztowych to chyba już naturalna przypadłość. Pocztowy Gmy Electrotren po zamontowaniu pomostów też nie nadaje się do jazdy, chyba że na wprost... Czy te wsporniki stopni przednich które są pod kątem (nie pionowe) są połączone z ostoją czy miałeś je złamane? Na zdjęciu wyglądają jakby były w powietrzu...
A co ma piernik (4-osiowy wagon Piko) do wiatraka (3-osiowego Elektrotrena) poza tym, że akurat oba są pocztowe? Ale to, że są pocztowe, nie ma tu najmniejszego znaczenia. W modelu Piko te ukośne wsporniki stopni nie są połączone z ramą, ale i tak przeszkadzają w dalekim wychyleniu wózka. Mój (wersja z epoki IIIc sprzed wielu lat) przejeżdża bez problemu przez łuki Roco R3, czyli o promieniu ok. 440 mm. Łuków o mniejszym promieniu nie mam, więc nie mogę sprawdzić, ale producent deklaruje, że model może przechodzić łuki r=375 mm.

W modelu Electrotren pomosty nie są fabrycznie zamontowane właśnie dlatego, że z założonymi model może przejeżdżać tylko łuki o bardzo dużym promieniu - nie wiem, jaki jest minimalny promień. Wynika to z konstrukcji oryginału - stosunkowo długi rozstaw skrajnych osi, a w środku jeszcze jedna oś, która w związku z tym w modelu musi bardzo daleko (nienaturalnie) wychodzić spod pudła, żeby model przechodził przez nienaturalnie ciasne łuki.
 

Intruz

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
573 6 1
Mam pytanie do posiadaczy ww. wagonu pocztowego od Piko- jaka jest jego relacja na odpowiedniku tablicy kierunkowej (nie wiem jak to się nazywa w odniesieniu do wagonów pocztowych).
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.866 525 30
Czy model z obecnej edycji (Piko 53233) ...
... oraz model z edycji sprzed kilkunastu lat (Piko 95954) ...
... to (w oryginale) ten sam wagon?
Nie wiem, czy ten sam, ale na pewno taki sam, tylko odwzorowuje oryginał po modernizacji (taki sam po modernizacji był z epoki IIIc).
jaka jest jego relacja na odpowiedniku tablicy kierunkowej
A gdzie tam jest jakaś tablica? Na wagonie jest napis "Stacja Poznań" i "Urząd pocztowy Poznań 2", ale to widać na powyższych zdjęciach.
 

Intruz

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
573 6 1
Chodzi mi o biała tabliczkę na prawo od znaku „Poczta” w wagonie z epoki IIIb. Nie miałem modelu od Piko w rękach stąd pytanie; chyba że w epoce IV zrezygnowano z tego elementu, choć pocztowo-bagażowy od Parowozika ze st. Białystok taką tabliczkę miał.
 

Marcub85

Aktywny użytkownik
Reakcje
300 8 1
A co ma piernik (4-osiowy wagon Piko) do wiatraka (3-osiowego Elektrotrena) poza tym, że akurat oba są pocztowe? Ale to, że są pocztowe, nie ma tu najmniejszego znaczenia. W modelu Piko te ukośne wsporniki stopni nie są połączone z ramą, ale i tak przeszkadzają w dalekim wychyleniu wózka. Mój (wersja z epoki IIIc sprzed wielu lat) przejeżdża bez problemu przez łuki Roco R3, czyli o promieniu ok. 440 mm. Łuków o mniejszym promieniu nie mam, więc nie mogę sprawdzić, ale producent deklaruje, że model może przechodzić łuki r=375 mm.

W modelu Electrotren pomosty nie są fabrycznie zamontowane właśnie dlatego, że z założonymi model może przejeżdżać tylko łuki o bardzo dużym promieniu - nie wiem, jaki jest minimalny promień. Wynika to z konstrukcji oryginału - stosunkowo długi rozstaw skrajnych osi, a w środku jeszcze jedna oś, która w związku z tym w modelu musi bardzo daleko (nienaturalnie) wychodzić spod pudła, żeby model przechodził przez nienaturalnie ciasne łuki.
No właśnie to ma piernik że to pocztowe i że pomosty. Może inne pocztowe tez maja problem z pomostami:)
 

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
438 5 2
Nurtują mnie dwa pytania:

1. Ile było na PKP wagonów tego typu?
2. Czy model z obecnej edycji (Piko 53233) ...
... oraz model z edycji sprzed kilkunastu lat (Piko 95954) ...
... to (w oryginale) ten sam wagon?
.
Był jeszcze jeden model tej poczty PIKO 95953 z ep IIIc Gmx 37576 St.mac. Olsztyn
Z tego co się orientuje modele PIKO 95953(UP Olsztyn 2) i 95954(UP Poznań 2) to typ budowy Post 4-b/15, a model PIKO 53233(UP Poznań 2) Post 4-a/15.
 
Ostatnio edytowane:

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
438 5 2
Chodzi mi o biała tabliczkę na prawo od znaku „Poczta” w wagonie z epoki IIIb. Nie miałem modelu od Piko w rękach stąd pytanie; chyba że w epoce IV zrezygnowano z tego elementu, choć pocztowo-bagażowy od Parowozika ze st. Białystok taką tabliczkę miał.
Na tej tabliczce przy wrzutce na listy jest napisane:
423
?????
W-wa Wsch.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.866 525 30
Poznań - W-wa Wsch. To jest chyba relacja pociągu pocztowego, do którego jest włączony wagon i chyba numer obiegu wagonu, bo na numer pociągu wg systemu PKP jest za krótki. W modelu z epoki IIIc (st. Olsztyn) jest podobna tabliczka z opisem "821 Olsztyn - Gdynia". W późniejszych latach chyba zaniechano stosowania takich opisów, bo najnowszy model z IV epoki już tego nie ma.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 77
Tabor 10
Tabor 42
Tabor 408
Tabor 10

Podobne wątki