Jak dla mnie większość rzeczy słabo pewne dobrze.
SP45- widać że ktoś nie ma ręki do wyboru numerów i ciekawych malowań. Po dwóch całkiem współczesnych 100 i 174, przyszedł czas na nową zieleń z jej początków- tj 2002, 2003 rok. I lokomotywa po PESIE byłaby tu słusznym wyborem, ale nie 263... W tym okresie PESA w bardzo charakterystyczny sposób malowała w nowe barwy, i WSZYSTKIE (także dolne) żaluzje były malowane w kolorze jasnej zieleni. Takie malowanie miały m.in. 006, 023, 028, 034, 048, 054, 071, 082, 096, 112, 113, 121, 123, 159, 166, 178, 184, 190, 206, 209, 211, 217, 227, 231, 239, 247...
http://www.bbajko.friko.pl/SU45/SU45-159-01.jpg
Razem z jasnoszarymi Bipami, była to esencja lat 2002-2004 na kolei lokalnej. Ale Piko będzie robiło 263 w zasadzie poza szczegółami nie różniąca się od 100 i 174... szkoda...
Jeżeli będzie 232 to fajnie, bo jest materiał na nią. Zarówno malowania fabrycznego, jak i z połowy lat 80:
http://forum.modelarstwo.info/attachments/sp45-232-poznan-jpg.381807/
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/pkp126.jpg
Osobiście wolałbym wersję z 1987 roku niż z 1976
Wagony 401Z, można było zrobić wersję pierwotną ze zdejmowalnymi burtami, zwyciężyła modernizacja 401Zp po gniewczynie z lat 2002-2004 przez co w czwartej epoce w tej zabudowie wagonu nie ujrzymy. Chyba że są przewidziane wersje ze starymi burtami.Wersje kłonicowe pewnie kupie, choć jakoś nie napotykałem tych wagonów i słabo je pamiętam, a kraj koleją zjeździłem wzdłuż i wszerz.
Bonanzy- tłuczemy kolejne malowania różniące się tylko numerami inwentarzowymi, to dlaczego nie ma reedycji wagonów z Nysy, bardzo poszukiwanych???
O ET22 ciężko się wypowiadać bo to na razie zdjęcie.
Vectron , Taurus i siódemka IC mnie nie interesuje,a o Falnsie, wagonach "IC" nie wypowiadam się bo to fikcja aż boli.
Ogółem nieco lipa i jak dla mnie rok z dwoma, trzema zakupionymi modelami od PIKO.