• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2017

OP
OP
garou

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.448 442 99
#44
Będzie boleć, ale dla "czjnikowców" zakup obowiązkowy! Ciekawe czy pokuszą się o PKP ?
...baza dla dobrych konwererów takich jak kolega FENIX na pewno jest znakomita. A skoro mowa o konwersji to najłatwiej by z niej było zrobić któryś z pierwszych egzemplarzy dostarczonych w ramach pmocoy UNRRA na PKP przez amerykanów zaraz po II wojnie - epoka IIIa - najmniej roboty by było, w zasadzie usunąć napisy i nanieść polskie oznaczenia), choc możliwe, że pierwsze kilometry na sieci PKP robiły w wersji takiej jak je do Polski dostarczono i nawet ich nie przemalowywano. No chyba, że dawali od razu im polskie oznaczenia (tabliczki). Tego nie wiem, a w necie nie znalazłem żadnych zdjęć z epoki IIIa na sieci PKP (to zdjęcie co zamieścił kolega FENIX to nie wiem skąd jest, ale raczej nie z epoki IIIa).
 
Ostatnio edytowane:

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.218 51 6
#45
I po co pisać coś co już zostało wcześniej napisane???

Polemizowałbym z tą koniecznością przemalowania - Tomasz Roszak w książce "Normalnotorowe parowozy amerykańskie na PKP" podaje, iż pierwsze 57 parowozów o numerach Tr203-1 do 57 oddano do ruchu zaraz po próbach odbiorczych w parowozowniach Dziedzice, Gliwice i Katowice. Dotyczyło to parowozów, które dotarły w stanie czynnym i znajdowały się najlepszej kondycji technicznej. Na stronie 136 znajduje się zdjęcie takiego egzemplarza (późniejszego Tr201-9, a więc tego przyjętego w pierwszej kolejności) i na pewno nie ma on białych bandaży, ba - ma nawet oryginalne amerykańskie oświetlenie naftowe. Niemal na pewno był on w malowaniu fabrycznym (parowóz został zbudowany w 1944 roku), więc polskie malowanie dostał pewnie po pierwszej naprawie głównej, a ta mogła mieć miejsce po przebiegu kilkuset kilometrów. Tak więc dla oddania polskiego parowozu, po usunięciu oznaczeń USATC można nanieść polskie oznaczenia - tabliczkę z orłem (wyłącznie tabliczkę), a resztę oznaczeń, to jest numer serii i numer inwentarzowy - namalowanie odręcznie; Oczywiście nie będzie to polski parowóz Tr201 jaki pamiętamy ze zdjęć z lat 70...ale zgodny z realiami epoki IIIa i pierwszych lat powojennych na PKP;
 
1

12g

Gość
#48
Informacja z profilu facebukowego "Kolei Małych i Dużych" https://www.facebook.com/KolejeMaleiDuze
(...)W porozumieniu ze znanym, wielkim, ale też sympatycznym producentem kolejek zwłaszcza w malowaniu PKP, którego reklama w numerze się znajduje, trafi on do sklepów i Empików po 29 grudnia, gdyż dopiero po tej dacie może być ujawniona, pokazana w reklamie część planu produkcyjnego na 2017 r(...)
Czyżby Piko miało pokazać ET22?
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

MichałK

Znany użytkownik
Reakcje
875 9 4
#51
Tillig od paru lat nie ma pomysłu na modele PKP. Ciągle klepią to samo. Nie wiem czy już nie lepszym pomysłem byłaby przemalowanka na IC kl 1 i 1/2 oraz AB oliwkowy...Z przymrużeniem oka możnaby jakiś skład zestawić;)
 
OP
OP
garou

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.448 442 99
#57
Mnie cieszy zapowiedziana na III kwartał 2017 r. IV-to epokowa (po zdjęciu można by wywnioskować że fabryczna, czyli stan na rok 1976) SP45-232 :) nr katalogowy 96305 - dokładnie epoka IVb.... tyle że zdjęcie przedstawia fabryczną SP45-106 więc nie wiem do końca czy będzie to fabryczna czy też już eksploatowana (z naniesioną jakąś datą rewizji).
Ciekawe są też wagony 401Z, dla mnie szczególnie te z IV epoki nr kat. 58414 i 58415 zapowiadane na kolejno - II i IV kwartał 2017 r.
ET22 na stronie PIKO opisali jako epoka IV ale na zdjęciu jest z żółtym czołem, więc dla mnie sprawa na razie nie jest 100% pewna czy epoka podana zła, czy zdjęcie nie takie. Żółte czoło to raczej trzeba by opisa jako epoka V (a dokładnie Va).
Rozłożenie ukayzwania si modeli w czasie jest OK jak dla mnie - kaskę się spokojnie uzbiera :)
Liczyłem, że w 2017 roku wyjdzie jakis ET41 z IV epoki ale coś nie widać... mam nadzieję, że kiedyś wogóle wyjdzie :(
 
Ostatnio edytowane:

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
#58
Jeśli to wszystko od Piko na przyszły rok to będzie w końcu trochę oddechu :sleep:

A czy któryś z tych towarowych jest nową konstrukcją odzwierciedlającą wagony faktycznie występujące na PKP ?
 

ziomus

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#60
ET22-259 na zdjęciu w katalogu ma niestandardową obudowę reflektorów, ciekawe czy taka wersje będzie w sprzedaży, może że zdjęcie przypadkowo dobrane.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 0
Tabor 10
Tabor 60
Tabor 393
Tabor 154

Podobne wątki