E ee T am. Podpuszczasz ;-)
Nie
, niby czemu miałbym to robić
?
Pierwszy byk ma być na przełomie czerwca / lipca. Jest na co odkładać
Skąd taka informacja
? Ma Pan chyba słabe źródło. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to premiera modelu ET22 odbędzie się przy okazji Święta Kolejarzy obchodzonego 25 listopada w dniu wspomnienia św. Katarzyny Aleksandryjskiej, patronki kolejarzy. Minie zatem trochę czasu nim modele pojawią się w naszych domach. Trzeba będzie po prostu najzwyczajniej w świecie cierpliwie na nie poczekać, co w sumie pozwoli na spokojnie uzbierać fundusze.
Fajna bybyła wersja z "telewizorami"
Zależy co rozumiemy pod pojęciem "telewizory". Należy spodziewać się wersji klasycznej z dużymi obudowami reflektorów, wszak to klasyka i nie zrobienie jej można by porównać do niewyprodukowania modeli SP45, co ku naszej uciesze nie ma miejsca
. Pewniakiem zapewne są zwykłe "garnki", wszak tego jeździło najwięcej i nadal jest bardzo dużo. Wersji zwanej "rekinem" (prostokątne ramki reflektorów halogenowych) zapewne nie będzie, a szkoda, bo mi osobiście się podoba.
Klasycznego "rekina" z żółtym pasem na czole brałbym w ciemno
-
skład marzenie . Jeżeli kiedyś przerobię sobie jakiegoś "Byczka" na "Rekina", to obowiązkowo zmontuję na makiecie
transport rzeszowskich "Bohunów".
Ja przyznam się, że jestem ciekaw kolejnego wypustu serii EU06/07/08
Cóż, PIKO wsłuchuje się w głos sklepów i to na podstawie ich opinii podejmuje decyzje co produkować. Sklepy zaś - przynajmniej tak powinno być - słuchają klientów i przekazują ich opinie producentowi. Jakich więc "Siódemek" chcą polscy modelarze? Można powiedzieć, że każdy region chce swoją, ale wszystkie są zgodne co do jednego - na pewno chcą EU07 w firmowym malowaniu PKP Intercity. Teoretycznie więc można by się spodziewać takiej.
To już było i od Piko i od SM. Ja zaś czekam nadal na zapowiadaną dawno temu i odłożoną na nie wiadomo kiedy 4E z Zakładu Taboru w Poznaniu z epoki V.
Wiem, faktycznie zostały wydane już trzy modele w tym malowaniu. EP07 typu 4E od PIKO i dwie EU07 typu 303E od Schlesienmodelle. Wydawać by się mogło, że rynek jest nimi nasycony, jednakże zauważa się, że modele zniknęły z półek sklepowych i na rynku wtórnym wcale nie zalegają. Producent chce wyprodukować to co na pewno się sprzeda. Skąd ma czerpać informacje na temat tego czego oczekują klienci? Odpowiedź: ze sklepów. Jeżeli sklepy jednogłośnie powiedzą, że ma być różowa EU07, to teoretycznie producent taką zrobi. Zobaczymy czy prognoza się sprawdzi i faktycznie sklepy były zgodne co do tego aby wypuścić ponownie "Siódemkę" w malowaniu firmowym PKP Intercity.
Osobiście liczyłem na coś w rodzaju choćby wspomnianej poznańskiej EU07 typu 4E. Udało mi się nawet zebrać 4 poznańskie "Bohuny" co już ładnie by wyglądało z taką lokomotywą. Problem polega na tym, że jeśli każdy region ciągnie w swoją stronę i nie ma zgody co do tego co wyprodukować, co będzie się sprzedawało, czego chcą klienci może się okazać, że nie będzie nic.
W tym miejscu warto zapytać np. jakich "Stonek" chcemy. Ja liczyłem na wznowienie SM42 w malowaniu firmowym Przewozów Regionalnych. Obawiam się jednak, że po ostatnich latach dość słabej sprzedaży "Stonek" i "Kociołków" może zabraknąć ich w ofercie producenta. Wobec tego proponowałem producentowi pojawienie się takiej lokomotywy w zestawie startowym. Typowo polski zestaw startowy to to czego oczekuje wielu klientów. Myślę, że byłoby to dobre rozwiązanie.