• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2017

OP
OP
garou

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.449 442 99
#65
Czy ktoś posiada już nowy numer Koleje Małe i Duże ? Jesli tak to czy coś więcej tam jest od Piko ?
Od dzisiaj (29 XII ma być ponoć w Empikach). Dziś będe i rzuce okiem. Ponoć wzmianka o nowościach na 2017 r. miała być w tym numerze od 29 XII czyli właśnie od dziś, kiedy PIKO pokazało te nowości na swoich stronach.
 
OP
OP
garou

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.449 442 99
#69
a.... to też jak najbardziej pełnowartościowy model. Ale nie moja epoka i nie wiem czy akurat ten typ jest używany przez PKP Cargo. Nie znalazłem zdjęć z tym wagonem w oznaczeniach PKP.
[DOUBLEPOST=1483008330][/DOUBLEPOST]
Może się mylę, ale czy wagony 401Z to typowo polska konstrukcja? Czy podobne wagony występują u zagranicznych przewoźników ?
Projekt wagonu powstał w 1960 w Centralnym Biurze Konstrukcyjnym Przemysłu Taboru Kolejowego i przeznaczony był do przewozu węgla i rudy żelaza, a po pozbawieniu go burt mógł służyć jak platforma do przewozu ciężkich pojazdów. Powstał w sumie w trzech odmianach i w trzech odmianach widziałem go w katalogu PIKO. Info wziąłem z Wikipedii.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
garou

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.449 442 99
#72
Znajdź mi ten typ wagonu na stanie PKP Cargo, bom chyba ślepy.
Przecież to fikcja jest!
...dlatego napisałem, że wagon to pełnowartościowy model (w sensie, że jako taki istnieje) - http://www.on-rail.com/1/freight-wagons/bulk-freight-wagons/ - ale nie widziałem aby był na stanie PKP.... może stwierdzenie "pełnowartościowy" było błędne stąd niezrozumienie. Miałem na myśli - istnieje, ale nie wiem, czy akurat z oznaczeniem PKP jak na wizualizacji w katalogu PIKO.
 
Ostatnio edytowane:

piterson

Znany użytkownik
Reakcje
61 0 0
#75
1

12g

Gość
#77
...dlatego napisałem, że wagon to pełnowartościowy model (w sensie, że jako taki istnieje) - http://www.on-rail.com/1/freight-wagons/bulk-freight-wagons/ - ale nie widziałem aby był na stanie PKP.... może stwierdzenie "pełnowartościowy" było błędne stąd niezrozumienie. Miałem na myśli - istnieje, ale nie wiem, czy akurat z oznaczeniem PKP jak na wizualizacji w katalogu PIKO.
Pełnowartościowy to on jest, ale PKP nie posiada takich wagonów na stanie.
Jest to przemalowanka, ale jak Piko domaluje logo PKP Cargo to Niemcy kupią napewno.:)
 

JRobert

Aktywny użytkownik
Reakcje
83 1 0
#79
Co ciekawe, te nowe modele wagonów towarowych ukażą się w segmencie Piko Classic
...co tłumaczy ich dosyć wysoką cenę.

A co do portfela, to wydaje się, że będzie trochę oddechu. Po kilku sztukach Fiatów, siódemkach i stonkach z tego roku nareszcie będzie nieco lżej. Co prawda spodziewam się "reedycji" jakiegoś modelu ni z gruszki ni z pietruszki (tak jak dwie ostatnie bonanzy i Fiat), ale to i tak nieco lżej.
Od tego jest jednak jeden wyjątek: zestaw startowy z Vectronem. O ile to nowy numer lokomotywy i beczki mają cień polskości (np. pierwsza to PL-GATXP) to niestety będzie trzeba wyszarpać ze 2 koła i potem bujać się ze sprzedażą reszty zestawu...

No to co, teraz czekamy niecierpliwie miesiąc na targi na resztę producentów? :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.198 504 30
#80
ET22-259 na zdjęciu w katalogu ma niestandardową obudowę reflektorów
Jak najbardziej standardową, cokolwiek to znaczy. Taka była oryginalna wersja lokomotyw z pierwszej serii produkcyjnej. Dopiero później Pafawag poszedł na uproszczenia i obudowy reflektorów były okrągłe, zniknęły też oryginalne osłony zderzaków. Mam nadzieję, że modle będzie właśnie taki.
ET22 na stronie PIKO opisali jako epoka IV ale na zdjęciu jest z żółtym czołem, więc dla mnie sprawa na razie nie jest 100% pewna czy epoka podana zła, czy zdjęcie nie takie. Żółte czoło to raczej trzeba by opisa jako epoka V (a dokładnie Va).
Żółte czoła wprowadzono w 1988 roku, więc jeszcze w epoce IV. Moim zdaniem ten model może być oznaczony jako IVc/Va, zależnie od rewizji (o ile to ma dla kogoś znaczenie).
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 0
Tabor 10
Tabor 55
Tabor 393
Tabor 154

Podobne wątki