Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Od dzisiaj (29 XII ma być ponoć w Empikach). Dziś będe i rzuce okiem. Ponoć wzmianka o nowościach na 2017 r. miała być w tym numerze od 29 XII czyli właśnie od dziś, kiedy PIKO pokazało te nowości na swoich stronach.
a.... to też jak najbardziej pełnowartościowy model. Ale nie moja epoka i nie wiem czy akurat ten typ jest używany przez PKP Cargo. Nie znalazłem zdjęć z tym wagonem w oznaczeniach PKP.
[DOUBLEPOST=1483008330][/DOUBLEPOST]
Projekt wagonu powstał w 1960 w Centralnym Biurze Konstrukcyjnym Przemysłu Taboru Kolejowego i przeznaczony był do przewozu węgla i rudy żelaza, a po pozbawieniu go burt mógł służyć jak platforma do przewozu ciężkich pojazdów. Powstał w sumie w trzech odmianach i w trzech odmianach widziałem go w katalogu PIKO. Info wziąłem z Wikipedii.
...dlatego napisałem, że wagon to pełnowartościowy model (w sensie, że jako taki istnieje) - http://www.on-rail.com/1/freight-wagons/bulk-freight-wagons/ - ale nie widziałem aby był na stanie PKP.... może stwierdzenie "pełnowartościowy" było błędne stąd niezrozumienie. Miałem na myśli - istnieje, ale nie wiem, czy akurat z oznaczeniem PKP jak na wizualizacji w katalogu PIKO.
Byk jak byk, mnie najbardziej cieszy zestaw startowy z SM42.. http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=23432
Zastanawiam się, czy SMka będzie jakoś uproszczona do wersji Hobby, czy lokomotywa pozostanie na poziomie Expert, a wagony Hobby. Bo raczej nie dadzą wagonów Expert..
...dlatego napisałem, że wagon to pełnowartościowy model (w sensie, że jako taki istnieje) - http://www.on-rail.com/1/freight-wagons/bulk-freight-wagons/ - ale nie widziałem aby był na stanie PKP.... może stwierdzenie "pełnowartościowy" było błędne stąd niezrozumienie. Miałem na myśli - istnieje, ale nie wiem, czy akurat z oznaczeniem PKP jak na wizualizacji w katalogu PIKO.
Pełnowartościowy to on jest, ale PKP nie posiada takich wagonów na stanie.
Jest to przemalowanka, ale jak Piko domaluje logo PKP Cargo to Niemcy kupią napewno.
A co do portfela, to wydaje się, że będzie trochę oddechu. Po kilku sztukach Fiatów, siódemkach i stonkach z tego roku nareszcie będzie nieco lżej. Co prawda spodziewam się "reedycji" jakiegoś modelu ni z gruszki ni z pietruszki (tak jak dwie ostatnie bonanzy i Fiat), ale to i tak nieco lżej.
Od tego jest jednak jeden wyjątek: zestaw startowy z Vectronem. O ile to nowy numer lokomotywy i beczki mają cień polskości (np. pierwsza to PL-GATXP) to niestety będzie trzeba wyszarpać ze 2 koła i potem bujać się ze sprzedażą reszty zestawu...
No to co, teraz czekamy niecierpliwie miesiąc na targi na resztę producentów?
Jak najbardziej standardową, cokolwiek to znaczy. Taka była oryginalna wersja lokomotyw z pierwszej serii produkcyjnej. Dopiero później Pafawag poszedł na uproszczenia i obudowy reflektorów były okrągłe, zniknęły też oryginalne osłony zderzaków. Mam nadzieję, że modle będzie właśnie taki.
ET22 na stronie PIKO opisali jako epoka IV ale na zdjęciu jest z żółtym czołem, więc dla mnie sprawa na razie nie jest 100% pewna czy epoka podana zła, czy zdjęcie nie takie. Żółte czoło to raczej trzeba by opisa jako epoka V (a dokładnie Va).
Żółte czoła wprowadzono w 1988 roku, więc jeszcze w epoce IV. Moim zdaniem ten model może być oznaczony jako IVc/Va, zależnie od rewizji (o ile to ma dla kogoś znaczenie).