• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2015

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
942 41 3
No i potwierdziły się moje prognozy. Roco usilnie walczy o model dla nikogo. Widok Ty2 w katalogu Roco ucieszyłby mnie pewnie 10 lat temu. Obecnie w epoce nieźle odtworzonych SM42, EU07, oraz powolnej ale konsekwentnej produkcji całego znanego nam dobrze taboru PKP (zapowiedź ET22, EN57, SU45, wagonów 104/111/112/113A, wagony 120A, ryflaki, bipy, zapowiedź Gagsów itd), "model" Ty2 z polskimi tabliczkami i pomalowanymi na biało obręczami, gdzie nawet nie pokuszono się choćby o pomarańczową czołownicę i doczepienie lemieszy w cenie ponad 1400 PLN to niestety niesmaczny żart. Takie przeróbki jest w stanie dokonać niemal każdy z nas, nawet początkujący. Roco-wską nową BR52 do przeróbki da się kupić pomiędzy 1000 a 1100 PLN. Zobaczymy oczywiście model jak będzie stał na sklepowych półkach, bowiem, wizualizacje dość mocno ostatnimi czasy różnią się od modelu końcowego. Ale jeżeli będzie to model zbliżony do tego na obrazku, to jest on w sumie dla niewielu kolekcjonerów. No bo- za taką kasę do przeróbki, niebardzo... Na półkę, do gabloty, ale mało on przypomina typowe późniejsze Teigreki PKP i słabo koresponduje do stojących obok SM42 czy EU07.
Za 700-800 PLN będzie szedł jak świeże bułki, nawet w tej wersji. Za tą cenę skusi się niewielu. Większość poczeka na przecenę. Sam gotów jestem dać nawet 2000 za Ty2, ale "prawdziwy" jak dla mnie, taki z połowy lat 80, z masą polskich przeróbek i detali, a nie z przemalowanką z polskimi tabliczkami :)
 

michal-c74

Aktywny użytkownik
Reakcje
86 0 0
Roco po prostu śpi. Nie słucha Nas modelarzy-kolekcjonerów czego oczekujemy i co tu dużo mówić idzie po najmniejszej linii oporu czyt. na łatwiznę. Nie wiem jakich marketingowców zatrudnia Roco ale moim skromnym zdaniem to jest dziecinada. Po tylu latach pytań, wręcz próśb by zrobili prawdziwego polskiego Ty2, zrobią ( tak nosem czuje ) model z ep IIIa-b. Bo przecież aż tyle kosztują zmiany w formie. Z pewnością kolekcjonerzy z ościennych państw też by się skusili na takiego z IV ep. czajnika. Piko idzie z modelami PKP jak tajfun i chwała SK-model i Piko za to. Można robić fajne modele za całkiem przystępną kasę i na poziomie ?. MOŻNA. To takie 3gr ode mnie :)
Miłego weekendu życzę.
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
697 54 1
No i potwierdziły się moje prognozy. Roco usilnie walczy o model dla nikogo. Widok Ty2 w katalogu Roco ucieszyłby mnie pewnie 10 lat temu. Obecnie w epoce nieźle odtworzonych SM42, EU07, oraz powolnej ale konsekwentnej produkcji całego znanego nam dobrze taboru PKP (zapowiedź ET22, EN57, SU45, wagonów 104/111/112/113A, wagony 120A, ryflaki, bipy, zapowiedź Gagsów itd), "model" Ty2 z polskimi tabliczkami i pomalowanymi na biało obręczami, gdzie nawet nie pokuszono się choćby o pomarańczową czołownicę i doczepienie lemieszy w cenie ponad 1400 PLN to niestety niesmaczny żart. Takie przeróbki jest w stanie dokonać niemal każdy z nas, nawet początkujący. Roco-wską nową BR52 do przeróbki da się kupić pomiędzy 1000 a 1100 PLN. Zobaczymy oczywiście model jak będzie stał na sklepowych półkach, bowiem, wizualizacje dość mocno ostatnimi czasy różnią się od modelu końcowego. Ale jeżeli będzie to model zbliżony do tego na obrazku, to jest on w sumie dla niewielu kolekcjonerów. No bo- za taką kasę do przeróbki, niebardzo... Na półkę, do gabloty, ale mało on przypomina typowe późniejsze Teigreki PKP i słabo koresponduje do stojących obok SM42 czy EU07.
Za 700-800 PLN będzie szedł jak świeże bułki, nawet w tej wersji. Za tą cenę skusi się niewielu. Większość poczeka na przecenę. Sam gotów jestem dać nawet 2000 za Ty2, ale "prawdziwy" jak dla mnie, taki z połowy lat 80, z masą polskich przeróbek i detali, a nie z przemalowanką z polskimi tabliczkami :)

Ja dodam, jeśli można, że to nie jest już to Roco co kiedyś. Niestety.
Nawet wizualizacje jak słusznie zauważyłeś różnią się znacznie od tego co jest w katalogu.
Albo grafikowi się nie chce za przeproszeniem dopracować szczegółów, albo może reszta osób odpowiedzialnych za wydanie modelu, jeszcze nie wiedzą co wydać...
Przemalowanki? Od Roco? Nie możliwe...
Kiedyś....
Ś.p. założyciel tej firmy się w grobie przewraca jak widzi co niestety niemieccy bankowcy za shit uprawiają...
I nie chodzi tylko o przemalowanki, i takie "pierdoły" jak katalog, ale ogólnie o politykę dystrybucji i sprzedaży...
 
Ostatnio edytowane:

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
339 2 3
Nie spodziewajcie się modelu dużego parowozu w cenie lokomotywy elektrycznej - taki model jest po prostu dużo bardziej pracochłonny i składa się z większej ilości części - dobrze to pokazuje zdjęcie w katalogu Roco - wszystkich elementów z których składa się parowóz. Generalnie należy się przyzwyczaić, że duży parowóz z tendrem to cena 1500+ pln. Owszem mogą się pojawić wyprzedaże, ale jeśli produkcja takich modeli się nie zwróci, to nikt ich nie będzie produkował i na wyprzedażach też ich nie będzie - a koszty konwersji też takie niskie nie będą.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.672 520 30
A może to zapowiedź wejścia PKP Cargo na rynek niemiecki? Licencję na przewozy i odpowiednie certyfikaty bezpieczeństwa już mają, brakuje im lokomotyw z dopuszczeniami na terenie Niemiec... ;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.672 520 30
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 70
Tabor 10
Tabor 23
Tabor 18
Tabor 151

Podobne wątki