• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2014

mpsj

Użytkownik
Reakcje
1 0 0
Kolejne świetnie odwzorowane detale to żółte zaczepy:

Zobacz załącznik 175289
Korzystając z okazji dyskusji o uchwytach promowych, chciałbym zapytać kogoś znającego się w temacie o element na wózku, w tym przypadku na prawo od napisu 3P. Do czego on służy i czy jest umieszczany zawsze na wózku przy kole bliżej środka wagonu? Pytam bo, ostatnio w zakupionym przeze mnie modelu wagonu z miejscami do leżenia (EN Jan Kiepura), posiadającym te same wózki, element ten był umieszczony po drugiej stronie, na kole bliżej czoła wagonu. W przypadku zdjęcia powyżej byłoby to na lewo od napisu 4P. Wózki jak wiadomo można w modelach dowolnie obracać, nawet o 360 stopni i wówczas zmieniać położenie tego elementu. Ostatnio na dworcu chwilę się przyjrzałem prawdziwym wagonom, które miały te same wózki co odwzorowane w modelach i doszedłem do wniosku, że po stronie bliżej środka, "trójkątna rama" wózka była w tym miejscu płaska (czyli tak jakby wózek na powyższym zdjęciu był obrócony o 180 stopni), a po stronie zewnętrznej jak wiadomo znajdują się chyba kolejne dłuższe uchwyty promowe, które w modelach występują w tzw. częściach do samodzielnego montażu. Więc może ten element to jakaś imitacja tego dłuższego uchwytu? Za wszelkie oświecenie w tym temacie będę bardzo wdzięczny.
 

mair81

Znany użytkownik
Reakcje
2 0 0
A czy ktoś się orientuje, czy nowe wagony Tilliga bedą robione z nowej formy czy starej? Bo jak ze starej to dalej to będzie Gorlitz, a nie Bautzen jak wskazywała by jego numeracja.

1.jpg
11.jpg
 
OP
OP
karol_mar

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
70 1 0
Tillig cały czas klepie z jednej formy i raczej to się nie zmieni, a już na pewno nie dlatego, żeby wyprodukować wagon PKP.
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
9 0 0
Tillig cały czas klepie z jednej formy i raczej to się nie zmieni, a już na pewno nie dlatego, żeby wyprodukować wagon PKP.
Zgadza się. Dotyczy to także Tilliga w skali TT i np. wagonu piętrowego (Bipa).
Co ciekawe idzie "nowe" - (jeśli chodzi np. o wspomnianym Tilligu TT) - w najnowszym katalogu tej firmy na str. 48 jest zapowiadane Bhp w TT w malowaniu żółto niebieskim i odpowiednią ilością wywietrzników dachowych (taka wizualizacja widnieje w katalogu). Mogę się założyć że model będzie odpowiadał podrasowanej i wypracowanej już wyprasce pamiętającej czasy BTTB odpowiedniej jedynie dla składów z pierwszych dostaw w epoce III. Inaczej mówiąc - katalog swoje, a rzeczywisty "model" - swoje. Tylko po co to wypuszczać, a przy okazji oszukiwać klientów pięknymi wizualizacjami w katalogu?...
 
Ostatnio edytowane:

mair81

Znany użytkownik
Reakcje
2 0 0
Szkoda, że nikt nie chce równac do ACME / jakością, bo ceną to jak najbardzej równają /. Zadając pytanie miałem nadzieję, że opóźnienie tych wagonów o których pisałem spowodowane jest np. chęcią podwyższenia ich jakości względem ACME czy LS aby być konkurencyjnym Ale byłem chyba naiwny.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.170 16 0
Tylko warto wziąć pod uwagę, że forma Tillig'a w TT jest dużo lepiej odwzorowana jeśli chodzi o Y/B, niż w H0.
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGMK
Reakcje
150 3 0
Tylko warto wziąć pod uwagę, że forma Tillig'a w TT jest dużo lepiej odwzorowana jeśli chodzi o Y/B, niż w H0.
Bo poprzednia forma igreka TT była tak marna, że musieli coś zrobić, a w H0 już istniała w miarę poprawna. W H0 jednak wg. mnie dalej ma swój urok, chociaż forma sypialnych jest nieco, ale tylko nieco lepsza. Skoro już np. zrobili inny układ wywietrzników dachowych, inny układ okien, to już można było się postarać o te nieszczęsne sygnały końca pociągu...
 
OP
OP
karol_mar

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
70 1 0

czacza

Aktywny użytkownik
Reakcje
188 15 4
Zapewne ich ilość jest tak mocno limitowana, że informacja o sprzedaży ich jest już zbyt wielkim krokiem odkrywania oferty. A szkoda. Te wagony zapisały sporą kartę w tworzeniu krajobrazu polskiej kolei w epoce III-V, aż dziw,ze nikt nie zabrał się za produkcję wieloseryjną, w tym wagonie jest potencjał.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 170
Tabor 15
Tabor 148
Tabor 18
Tabor 297

Podobne wątki