• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2014

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
9 0 0
co tłumaczy się chyba "misternie zaprojektowane zestawy kołowe z niskimi kołnierzami".
Im później, zmiany pojawiały się, jednak drastycznie nie wpłynęły one na wizerunek lokomotywy.
I chyba dlatego warto się zainteresować tym S160 od Roco. Niewielkim (a propos poprzednich wersji modelu od innych producentów) nakładem można by z tego zrobić Tr20x. Największa trudność to chyba głównie światła PKP... a tak wogóle to czy ja dobrze widzę: w katalogu Roco 2014 model ten zarówno w wersji ze strony 23 jak i 24 nie ma świateł?
 

arch_przemo

Aktywny użytkownik
Reakcje
6 0 0
I chyba dlatego warto się zainteresować tym S160 od Roco. Niewielkim (a propos poprzednich wersji modelu od innych producentów) nakładem można by z tego zrobić Tr20x. Największa trudność to chyba głównie światła PKP... a tak wogóle to czy ja dobrze widzę: w katalogu Roco 2014 model ten zarówno w wersji ze strony 23 jak i 24 nie ma świateł?
ale piszą LED- Beleuchtung...... tylko nie wiem czego ;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.868 525 30
... a tak wogóle to czy ja dobrze widzę: w katalogu Roco 2014 model ten zarówno w wersji ze strony 23 jak i 24 nie ma świateł?
A gdzie Wy tam w ogóle widzicie model??? Na stronie 24 i 25 jest to samo zdjęcie odstawionego trupa, bez korbowodu, lamp i paru jeszcze innych "drobiazgów". A na stronie 23 też nie jest model, tylko prawdziwy zabytkowy parowóz, też niekompletny. Będziemy dyskutować, jak będzie model, ale nie wyobrażam sobie, żeby był bez reflektorów.
 
Reakcje
45 1 5
A gdzie Wy tam w ogóle widzicie model??? Na stronie 24 i 25 jest to samo zdjęcie odstawionego trupa, bez korbowodu, lamp i paru jeszcze innych "drobiazgów". A na stronie 23 też nie jest model, tylko prawdziwy zabytkowy parowóz, też niekompletny. Będziemy dyskutować, jak będzie model, ale nie wyobrażam sobie, żeby był bez reflektorów.
Racja... Ale każdy powód dobry by ponarzekać :)
 

Aurel

Aktywny użytkownik
Reakcje
156 10 0
co nie zmienia faktu, że jeśli ten model się ukaże, Roco ma pewną sprzedaż S160-tek również w Polsce ;)
A za rok, dwa lata od premiery, istnieje być może szansa na to, że wyjdzie w barwach PKP, bo jak by nie patrzeć trochę Tr203 jeździło w Polsce
 

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
5.899 5 0
A widziałeś ile to ma kosztować ?
Nie byłoby tak źle :) Tzn. koszt bazy Roco byłby zbliżony do zestawu Model Loko, który to zestaw trzeba mocno zmodernizować, żeby nadawał się do przyzwoitej jazdy. Anglicy np. zrobili sobie tak, ze tender zbiera jeden biegun, a parowóz drugi. Zgranie sztywnym wiązarem 4 osi napędowych tak, aby model poruszał się bez zacinania przy niezbyt dokładnej ostoi, bez resorowanych zestawów kołowych też jest wyzwaniem. W Roco to będzie gotowe. Oprócz reflektorów PKP należałoby zmienić komin na wyższy, bo oryginalnie były niskie jak pamiętam po to, aby wpisywały się w angielską skrajnię. W trakcie napraw zmienił się układ rur pod pomostami wzdłuż kotła. Pojawiała się polska sprężarka z charakterystycznym filtrem. Pojawiła się instalacja ogrzewania wagonów, na tendrze doszły z przodu skrzynka narzędziowa, z tyły skrzynka na wąż p. pożarowy. Doszły charakterystyczne dla PKP kurki w kotle, zawory pożarowe, dodatkowe prowadzenie suwaków rozrządu pary w cylindrach. Jest jeszcze kwestia wysokości budki. Model Loko zrobiło model z bardzo nisko umieszczonym dachem. Nie wiem, czy to był błąd, czy jakiś wymóg brytyjskiej skrajni. W swoim modelu podnosiłem dach. Jeśli wierzyć zdjęciom oryginałów z katalogu Roco i przyjąć, ze taki sam będzie w modelu, to wysokość dachu powinna być ok.
Generalnie uważam, że model Roco byłby dobrą i na tle konkurencji rozsądną bazą do budowy Tr201/203 bez "wielkiego kopania".[DOUBLEPOST=1389706806,1389705832][/DOUBLEPOST]Jeszcze jeden detal, zapomniałem o nim. Z tym mogłoby być więcej roboty przy przeróbce. Z czasem Tr201/203 dostawały charakterystyczny uskok na pomoście od strony maszynisty. S160 fabrycznie i podczas eksploatacji na innych zarządach tego uskoku nie miały.
 

Terebesz

Znany użytkownik
Reakcje
203 4 0
Tak czy inaczej cieszę się, że będzie ten model. Bardzo chcę mieć swojego Tr203 a po doświadczeniach Kolegów przestałem brać pod uwagę produkt Model Loco jako bazę do przeróbki. Pażywiom, uwidim jak mawiali starożytni ;)
 
Reakcje
45 1 5
Aha - no i jeszcze...

Jakbym miał podczepiać do moich lokomotyw wagony PKP zapowiedziane przez Felischmann'a na 2014 to wyglądałoby to tak jak sklepy mięsne (!) w odwzorowywanej epoce... PUSTE HAKI!
 

luc1979

Znany użytkownik
Reakcje
278 0 0
co nie zmienia faktu, że jeśli ten model się ukaże, Roco ma pewną sprzedaż S160-tek również w Polsce ;)
A za rok, dwa lata od premiery, istnieje być może szansa na to, że wyjdzie w barwach PKP, bo jak by nie patrzeć trochę Tr203 jeździło w Polsce
Ty2 na PKP jeździło wliczając Ty42 trzy razy więcej i wydawało się że ten model na bazie rocowskiej 52 to tylko kwestia czasu...ile minęło czasu od premiery rocowskiej Br52? Cztery? Pięć? A Ty2 od Roco ani widu ani slychu poza plotkami że coś tam może na jesień...
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.790 15 0
Musimy się pogodzić z tym, że Roco odpuszcza sobie rynek Polski po tym jak popatrzyłem na flagi Państw w nowym katalogu Roco.
Ale ja za nimi tęsknił nie będę :)
 
Ostatnio edytowane:
D

Docteur

Gość
Roco strzeliło focha i odpuszcza sobie polski rynek? W takim razie napiszę tylko tyle:
"Auf (nie)Wiedersehen Modell(sch)eis(s)enbahn GmbH"
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
9 0 0
Ty2 na PKP jeździło wliczając Ty42 trzy razy więcej i wydawało się że ten model na bazie rocowskiej 52 to tylko kwestia czasu...ile minęło czasu od premiery rocowskiej Br52? Cztery? Pięć? A Ty2 od Roco ani widu ani slychu poza plotkami że coś tam może na jesień...
W sumie nie czaję o co chodzi Roco. Wydawać by się mogło, że model Ty2 rozejdzie się jak świeże bułeczki. W końcu tego jak stonek w PL było. Zawiedziony jestem.
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
9 0 0
Rozejdzie się ale niekoniecznie za 400EUR... a tyle by pewnie kosztował po konwersji BR52 do standardu Ty2 z IV epoki...
Jak by wydali w III epoce to też by się rozszedł. Kosztowałby mniej. Chodzi mi o to, że ROCO wydało Ty4 (III), Ty5(III-IV), Oi2 (III-IV) - czyli parowozy, których w PL było znacznie mniej, zaś Ty2, których było mnóstwo - odpuścili. Nie bardzo rozumiem tego posunięcia. Myślę, że Ty2 kupiło by więcej osób, niż tamte modele. Na ale cuż.... trudno (mam na myśli katalog Roco na 2014 i brak w nim Ty2 chociażby z III epoki na dobry pocżątek :) ). Za to dobrze że jest przynajmniej to:


Zawsze można pomyśleć o konwersji do epoki III :rolleyes: Wiele roboty by z tym nie było: http://forum.modelarstwo.info/attachments/pic_51-108-1-jpg.81088/
http://forum.modelarstwo.info/attachments/pic_51-108-6-jpg.81089/
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 77
Tabor 10
Tabor 42
Tabor 18
Tabor 297

Podobne wątki