• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości nie-PKP 2023

OP
OP
A

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.988 121 1
Chyba nie ma potrzeby znajdowania w tym sensu. Raczej traktujmy to jako ciekawostkę lub "chwyt" marketingowy mający na celu zwiększenia frekwencji, zainteresowania (zapewne dużo ludzi przejedzie się tym pociągiem tylko dla tego wagonu).
 

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.853 91 4
Chyba więcej, ja je pamiętam jeszcze w latach 90. XX wieku. Jeździły i chyba wciąż jeżdżą nie tylko na linii przez przełęcz św. Gotarda, ale także na wielu innych liniach w Szwajcarii i do sąsiednich krajów. Być może teraz, po szerszym wprowadzeniu przez SBB zespołów trakcyjnych, część tych wagonów jest wypożyczana innym kolejom, jak w tym wypadku ÖBB.
Na pewno są w składach pociągów między Austrią i Szwajcarią na Semmeringbahn jak i Albergbahn, zwykle w jednym egzemplarzu.
 

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.853 91 4
Chyba nie ma potrzeby znajdowania w tym sensu. Raczej traktujmy to jako ciekawostkę lub "chwyt" marketingowy mający na celu zwiększenia frekwencji, zainteresowania (zapewne dużo ludzi przejedzie się tym pociągiem tylko dla tego wagonu).
Oczywiście, taki jest realny świat, a przytłaczająca większość koleje w Szwajcarii kojarzy tylko z Glacier i Bernina Express, gdy tak naprawdę tymi samymi trasami wspaniale podróżuje się zwykłymi rozkładowymi pociągami. Kiedyś mówiono: każdemu wedle jego potrzeb, teraz się mówi: jest popyt jest podaż, mnie osobiście to nawet cieszy bo w pociągach regionalnych jest o wiele klimatyczniej, luźniej, a dzięki temu więcej można zobaczyć i przeżyć nie jedną przygodę, o kosztach nie wspomnę.
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.634 381 7
Oczywiście, taki jest realny świat, a przytłaczająca większość koleje w Szwajcarii kojarzy tylko z Glacier i Bernina Express, gdy tak naprawdę tymi samymi trasami wspaniale podróżuje się zwykłymi rozkładowymi pociągami. Kiedyś mówiono: każdemu wedle jego potrzeb, teraz się mówi: jest popyt jest podaż, mnie osobiście to nawet cieszy bo w pociągach regionalnych jest o wiele klimatyczniej, luźniej, a dzięki temu więcej można zobaczyć i przeżyć nie jedną przygodę, o kosztach nie wspomnę.
Najlepsze dla tras widokowych były wagony typu EW I i II, gdzie można było sobie otworzyć okno na 2/3 i swobodnie cykać fotki lub filmować. Wagon Apm, szczególnie przy słonecznej pogodzie jest męczący dla jazdy, tak samo jak wagony panoramiczne na kolei RhB.
 
OP
OP
A

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.988 121 1
Absolutnie, widać wyraźnie ŻSR a nie SK-...
Ok, już rozumiem skąd to nieporozumienie:p Koledze zapewne chodziło, że na pierwotnej wizualizacji przedstawionej przez Roco, wskazane wagony miały naniesioną rejestrację ŻSK a na finalnym modelu jest SK-RWTN. Ale epoka w tym czy w tamtym przypadku była określona na VI.

roco-77006-h0-2er-set-silowag-uacs-ekocell.jpg

Niestety, firmy modelarskie coraz częściej przedstawiają w zapowiedziach (na zdjęciach czy na wizualizacjach) zupełnie coś innego niż się później ukazuje w modelu:(
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.348 504 30
Koledze zapewne chodziło, że na pierwotnej wizualizacji przedstawionej przez Roco, wskazane wagony miały naniesioną rejestrację ŻSK a na finalnym modelu jest SK-RWTN. Ale epoka w tym czy w tamtym przypadku była określona na VI.
Tylko że to się kupy nie trzyma. ŽSR (nie ŻSR) to przedsiębiorstwo Koleje Republiki Słowackiej, które powstało w wyniku podziału kolei czechosłowackich (ČSD) po podzieleniu państwa na Czechy i Słowację. ŽSR istniały w V epoce, ale w roku 2001 zostały rozdzielone na zarządcę infrastruktury i przewoźników, z których w 2005 roku powstało ZSSK (przewoźnik pasażerski) i ZSSK Cargo (przewoźnik towarowy). Tak że ŽSR nie mogła istnieć w epoce VI. Natomiast modele są oznakowane jako wagony prywatnej firmy RAJ-WAGON (RWTN), a skrót SK oznacza tylko tyle, że wagon jest zarejestrowany na Słowacji - ale nie jest własnością ZSSK Cargo. I to pasuje do epoki VI.
 

SBB460

Aktywny użytkownik
Reakcje
79 0 0
Na pewno są w składach pociągów między Austrią i Szwajcarią na Semmeringbahn jak i Albergbahn, zwykle w jednym egzemplarzu.
W latach 1991-1992 zbudowano 12 szt. tychże wagonów panoramicznych. W roku 2014 wykonano modernizacje...min. zamkniety system toalet.
Główne kierunki gdzie były zestawiane w składach pociągów EC to Monachium, Mediolan, Amsterdam, Wiedeń, Graz, Wenecja, Nicea, Hamburg...
Od roku 2017 używane w projekcie Gotthard Panorama Express i nie tylko.
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
807 89 3
Czy ktoś jest w stanie wytłumaczyć mi dlaczego laminatka CD nie ma podestów tak jak powinna mieć na zdjęciu i to pomimo, że Piko ma taką formę? :cry:
Kolejna rzecz, na którą tyle czekałem i ktoś schrzanił :ostrozny:
W tym roku jestem już na minusie z zakupami: SU46-043, 2x Uacs ŻSR i teraz 240.139-6 :confused:



gbfdbneythn.jpg
jumth vbmnhtj.jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 154
Tabor 209
Tabor 151
Tabor 297
Tabor 187

Podobne wątki