• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości nie-PKP 2021

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.634 381 7
Na stronie internetowej sklepu Makieciarz.pl oferowana jest lokomotywa spalinowa firmy mtb (753 722) w malowaniu czeskiego przewoźnika Unipetrol z logiem Orlen Group. Jak do tej pory nie znalazłem informacji aby inny polski sklep oferował model tej lokomotywy. Natomiast z czeskiego forum modelarskiego (?) diskuze.modely.biz można wyczytać, że wskazana lokomotywa ukazała się pod koniec marca br. jako seria limitowana i została od razu wysprzedana.

Zobacz załącznik 809296 Zobacz załącznik 809297

Źródło: makieciarz.pl
Może inne sklepy przekonały się na "jakości" manufaktury mtb...
 

HMG

Aktywny użytkownik
club 0
Reakcje
758 12 1
Ostatnia już chyba duża zapowiedź nowości w tym roku - REE Modeles, katalog na 2021: http://catalogues.ree-modeles.com/2021-ree-h0/#p=1, czyli kolejna dawka modeli taboru SNCF. Główny punkt programu to oczywiście TGV:

Screenshot_2021-05-09 REE-CATALOGUE-2021-HO-10.png


ale warto też wrócić uwagę na zaprezentowane w katalogu modele wagonów samowyładowczych:

Screenshot_2021-05-09 News - REE Modèles2.png


Porównanie szczegółowości i filigranowości wykonania zaprezentowanych w wagonów z ofertą "pewnej węgierskiej firmy", której wagony ucharakteryzowane na PKP osiągają na "znanym portalu aukcyjnym" absurdalne ceny prowadzi do niewesołych wniosków. To niestety pokazuje, jak bardzo uboga (zarówno pod względem jakości wykonania jak i różnorodności modeli) jest oferta firm produkujących tabor w barwach PKP. Właściwie to jedynie Piko i ROBO konsekwentnie produkują dobrej jakości modele polskiego taboru.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
517 21 0
Ostatnia już chyba zapowiedź nowości w tym roku - REE Modeles, katalog na 2021: http://catalogues.ree-modeles.com/2021-ree-h0/#p=1, czyli kolejna dawka modeli taboru SNCF. Główny punkt programu to oczywiście TGV:

ale warto też wrócić uwagę na zaprezentowane w katalogu modele wagonów samowyładowczych:

Porównanie szczegółowości i filigranowości wykonania zaprezentowanych w wagonów z ofertą "pewnej węgierskiej firmy", której wagony ucharakteryzowane na PKP osiągają na "znanym portalu aukcyjnym" absurdalne ceny prowadzi do niewesołych wniosków. To niestety pokazuje, jak bardzo uboga (zarówno pod względem jakości wykonania jak i różnorodności modeli) jest oferta firm produkujących tabor w barwach PKP. Właściwie to jedynie Piko i ROBO konsekwentnie produkują dobrej jakości modele polskiego taboru.
Niekoniecznie ostatnia. Bo wiele firm ma też nowości jesienne i nawet bieżące [jak bratnia LS Models].
W REE warto zwrócić uwagę na międzywojenny tabor francuski, który potem występował w Polsce. Np. wagony kryte będą w wersji z budką.
Natomiast, co masz na myśli pisząc "ucharekteryzowane"?
BTW. Np. Drakula z jakości Robo też nie jest ukontentowany w 100%.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.351 473 107
To TGV już mnie nęciło gdy było w ofercie Jouef. Ale REE na pewno zrobi model cud, miód malina i chyba już nie będę miał wymówek ;). Na szczęście to dopiero 2022 rok :X3:
 

Intruz

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
557 6 1
Mam kilkanaście wagonów towarowych REE-Modeles i jeżeli chodzi o jakość, to są zauważalnie lepsze niż Piko/Roco i co najmniej porównywalne z Brawą (ale ze wskazaniem na producenta francuskiego.
Nie zmienia to faktu, że jeżeli chodzi o współczynnik cena-jakość to możemy pozazdrościć kolekcjonerom zza Wielkiej Wody.
 

HMG

Aktywny użytkownik
club 0
Reakcje
758 12 1
404W napisał(a):
Natomiast, co masz na myśli pisząc "ucharekteryzowane"?
Dokładną analizę szutrówek inkryminowanej węgierskiej firmy wykonał już kolega @Jacek765, tu jest stosowny wpis: http://forum.modelarstwo.info/threa...-szutrówek-typu-411v.38910/page-6#post-737825, w skrócie: jest to to wagon produkowany dla MAV w barwach PKP.

A wracając do zaanonsowanych nowości REE - wychodzi na to, że w przyszłym roku szykują się dla mnie dwie duże "inwestycje taborowe" - kibel Piko oraz pokazany wyżej TGV.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
517 21 0
Dokładną analizę szutrówek inkryminowanej węgierskiej firmy wykonał już kolega @Jacek765, tu jest stosowny wpis: http://forum.modelarstwo.info/threads/albert-modell-modele-wagonów-szutrówek-typu-411v.38910/page-6#post-737825, w skrócie: jest to to wagon produkowany dla MAV w barwach PKP.

A wracając do zaanonsowanych nowości REE - wychodzi na to, że w przyszłym roku szykują się dla mnie dwie duże "inwestycje taborowe" - kibel Piko oraz pokazany wyżej TGV.
Mamy nowości letnie MaTrixa.
https://streaming.maerklin.de/public-media/m/sn/maerklin/DE_mae_sonh2021_Internet.pdf
https://streaming.maerklin.de/public-media/m/sn/trix/DE_Trix_H0_sonh2021_Internet.pdf
Ogólnie - jak ktoś zbiera VI epokę to dla siebie coś znajdzie.

A co do oferty Albert Model.
Czyli po pierwsze, chodziło Ci jednak o 411V, a nie także o 418V i 408S.
Po drugie, nawet jeśli nawet model 411V ma tu i tam za dużo lub za mało poręczy i uchwytów, to poważną przesadą jest mówienie, że jest to model "ucharakteryzowany". Chyba, że w ramach stopniowania podasz swoje określenia na platformy UIC Roco, MATrixa i Rivarossi, następnie na Falnsy Fleischanna i Trixa. A jeszcze na koniec zostaną nam Eanosy Tilliga udające Eaosy prywaciarzy.
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.634 381 7
No cóż - z prezentacji - model pięknie "odrobiony", być może rzeczywiście Piko rozpoczęło produkcję modeli parowozów nowej generacji. Ale muszę zobaczyć na "własne oczy" bowiem ten typ niemmieckich tendrzaków lubię, no ale... tu cena jest dość wysoka /sic!/ - i ciągle mam w witrynie Piko BR 03 117 Reko z 2017 roku /nr 50114/ i ... wykonanie jest ... co najmniej tragiczne...chyba już swego czasu pisałem...
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.587 64 3
No cóż data zakupu nawet nowego modelu wcale nie oznacza że jest on konstrukcyjnie nowy. BR 03 Reko firmy Piko jest konstrukcją z roku 1983 go. Co prawda podobno obecna produkcja jest z nowych form ale zostały one wykonane według starego projektu. I to jest seria produktów Classic Nostalgie w której można znaleźć zarówno modele sprzed kilkunastu lat jak też odświeżone które mają bez mała lat sześćdziesiąt.
Natomiast BR83 to nowo opracowany model z linii Expert. Z resztą drugi parowóz po BR78. Może warto zobaczyć jak jest wykonany BR78 w jakimś sklepie to wtedy mozna mieć pojęcie czego można się spodziewać po BR 83
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.144 129 19
No cóż - z prezentacji - model pięknie "odrobiony", być może rzeczywiście Piko rozpoczęło produkcję modeli parowozów nowej generacji. Ale muszę zobaczyć na "własne oczy" bowiem ten typ niemmieckich tendrzaków lubię, no ale... tu cena jest dość wysoka /sic!/ - i ciągle mam w witrynie Piko BR 03 117 Reko z 2017 roku /nr 50114/ i ... wykonanie jest ... co najmniej tragiczne...chyba już swego czasu pisałem...
Nie ma co porównywać modelu parowozu rodem z NRD, do modelu parowozu, który został wdrożony do produkcji 38 lat później (380 lat technologicznych - jakby powiedział wiadomy hrabia ;) ).... mimo iż model 50114 został wyprodukowany w 2017 roku to nadal jest to model, który w większości zewnętrznie prezentuje ten sam projekt, który - tak jak wspomniał kolega Jacek - został wprowadzony do produkcji w 1983 roku. Model rzecz jasna jest produkowany z nowych form i przeszedł na przełomie wieków "lifting", ale zewnętrznie (pod względem detali) niemalże się nie zmienił... stąd też nie dziwi taka opinia o nim, ale trzeba się zastanowić dlaczego tak jest, a to już zostało wyjaśnione.

Nowe opracowania miniatur parowozów (również serii 94.20-21) to zupełnie inna bajka. Modele maszyn serii 78 oraz 83.10 to zupełnie nowy poziom wykonania modeli parowozów, którego PIKO dotąd nie oferowało w wielkości H0. Mając daleko idące uprzedzenia do modeli parowozów PIKO, nie sposób wziąć tych modeli do rąk, ale to po prostu jest nielogiczne, żeby nie powiedzieć, że głupie. Generalnie każdy model powinno się oceniać indywidualnie, choć oczywiście na podstawie doświadczeń z poprzednimi modelami danego producenta, mniej-więcej wiadomo czego można się po nim spodziewać, ale tylko przy założeniu, że producent zaoferuje produkt na identycznym poziomie, a tak przecież być nie musi - może być celowo uproszczony i tańszy lub przeciwnie - lepszy, ale i droższy. Błędne jest mniemanie, że wszystkie modele danego producenta są takie same. Dotyczy to wielu, jeśli nie wszystkich producentów - od PIKO, przez Roco, po Exact-train. Koledze proponuję po prostu przy okazji obejrzeć sobie ten model na żywo, jeśli prezentacje w internecie nie są dla niego wystarczające - jest na co popatrzeć, mimo iż nie jest to BRAWA.
 
Ostatnio edytowane:

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.634 381 7
100 procent racji Kolego @Remaj - ale ja należę do gatunku "niewiernych Tomaszy";) - nie uwierzę póki nie dotknę... Ale dla informacji mogę przekazać że mam w kolekcji pikowskie parowozy BR01 i BR41, które w epoce Honckera robiły u nas furorę...
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 154
Tabor 209
Tabor 151
Tabor 297
Tabor 187

Podobne wątki