Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Otworki nie dawały mi spokoju, więc zaangażowałem do wyjaśnienia sprawy Koleżeństwo z działów technicznych firmy w której pracuję … Okazuje się, że wspomniane otwory (dwa lub trzy na tarczy) to otwory technologiczne związane z obróbką zestawów kołowych. Służyły do mocowania zabieraków tokarek - tych starszych typów, bo w chwili obecnej (w nowszych modelach tokarek) mocowanie zestawu w obrabiarce jest rozwiązane inaczej. Zresztą zgodnie z obowiązującą normą - "dziurkowanych" tarcz nie wolno już stosować. W Polsce jedyną firmą która takie zestawy z nawierconymi otworami w tarczach produkowała - mieściła się w Gliwicach.
Informacja w sumie niewiele warta (i do wątku o nowościach nie-PKP nic nie wnosi) - ale czegoś nowego znowu się dowiedziałem …
Kartka z kalendarza - z początkiem roku ukazały się dwie kolejne wersje modeli "Motoraków" od Roco. Pierwsza ZSSK - zapowiedziana jeszcze na koniec zeszłego roku oraz druga ČD - zapowiedziana pod koniec minionego roku na początek 2021 roku.
Nowość 2021 roku:
Roco 70378 (wersja analogowa na prąd stały) Roco 70379 (wersja z dekoderem dźwiękowym na prąd stał)
wagon silnikowy 810 472-1
doczepa 50 54 93-29 047-0 BDtax 782
przewoźnik: ČD
przydział: DOM. ST.: ČERČANY DKV PRAHA
ostatnia naprawa okresowa: [ 2 |REV|Nk|23.03.15]
cena sugerowana (odpowiednio): 239,90 € / 364,90 €
Nowość 2020 roku (dostępna od stycznia 2021 r.)
Roco 70382 (wersja analogowa na prąd stały) Roco 70383 (wersja z dekoderem dźwiękowym na prąd stał)
wagon silnikowy 810 159-4
doczepa 011 426-4
przewoźnik: ZSSK
cena sugerowana (odpowiednio): 239,90 € / 364,90 €
Stadt-Express "wagonowy" w N był (może jest) w ofercie Brawy,
Ten jest bodajże Trixa https://pbase.com/misiek_m/image/153447827, chyba nawet w zestawie ze stosowną lokomotywą serii BR218 - być może to już malowanie "po zjednoczeniu Niemiec"
I kojarzę w tym malowaniu modele Reko-wagenów, tylko nie pamiętam czy Brawy, czy TT-club , czy jedno i drugie
Edit, szybkie google pokazuje Rekowageny z Brawy - aktualnie na ebay za 89EUR/sztuka
A propos modelu pokazanego wyżej, oraz innych modeli lokomotyw typu E 189 tego producenta.
Na cztery odbieraki prądu, każdy powinien mieć inny ślizgacz, przystosowany do pracy pod siecią innego kraju. Różnią się one od siebie wyglądem. Dotychczas producent ten stosował w swoich modelach jedynie dwa typy, co było błędem. Teraz dorobili dwa kolejne typy. Niestety wadą wszystkich jest toporność oraz ogromne wręcz przeskalowanie, identycznie jak w modelach firmy Piko. Do tego nie za bardzo sie na tym znają, bo ślizgacz na reklamowej grafice powyżej opisany jako "PL" ma się nijak do obecnie stosowanych na tych lokomotywach ślizgaczy. Poza tym, także na ukazanej wyżej grafice widnieje napis mówiący o czterech różnych pantografach, podczas gdy na zamieszczonym zdjęciu (oraz co wynika z dokumentacji modelu) odbieraki oznaczone jako "PL" i "IT" są odentyczne, a zatem w modelu zastosowano nie 4 różne odbieraki, a 3...
Moja ocena - słabo.
Więcej na ten temat znajdzie się w tworzonym przeze mnie artykule na temat modelowych odbieraków modeli tych lokomotyw.
Nie wiem, co myśleć o tym filmie... czyli przez około 5 lat zrobili tylko to? No i jeśli tak będzie wyglądał model finalny, to poza podnoszonymi pantografami... jakiegoś kosmosu chyba nie ma... zresztą trochę wątpię, czy wypuszczą szybko... skoro tylko to maja obecnie... http://www.esu.eu/produkte/engineering-edition/elektroloks-in-h0/baureihe-e031031-in-h0/
Niby piszą, że to model finalny bez naniesionej farby...Trudno w to trochę uwierzyć, ale czas pokaże. Mam nadzieję że model zostanie wydane w końcu bo to chyba jedyna lokomotywa ESU jaką mam zamiar kupić.
Raczej poza sterowanymi pantografami i starannie detalowanymi wózkami niczym nadzwyczajnym ten model nie przekonuje. Trochę wątpliwości mam przy opisie napędu bo można to zrozumieć że napęd jest na trzy osie z czterema gumkami przyczepnościowymi. Czyli z tego wynika że tylko jeden wózek jest napędzany. Trochę słabo. Niby to powinno wystarczyć do pociągów pasażerskich ale jak już się podepnie długi skład z oświetleniem z blaszkami slizgowymi na osiach to opór może być bardzo duży. A jak ktoś chciałby model bez gumek to za mało nawet dla niezbyt długiego składu bez oświetlenia.
Ogólnie model zapowiada się bardzo piękny ale przy tej liczbie mniej lub bardziej zbędnej elektroniki i bajerów będzie bardzo drogo.
Nie wiem, co myśleć o tym filmie... czyli przez około 5 lat zrobili tylko to? No i jeśli tak będzie wyglądał model finalny, to poza podnoszonymi pantografami... jakiegoś kosmosu chyba nie ma... zresztą trochę wątpię, czy wypuszczą szybko... skoro tylko to maja obecnie... http://www.esu.eu/produkte/engineering-edition/elektroloks-in-h0/baureihe-e031031-in-h0/