• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości nie-PKP 2021

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.191 504 30
Ale w IV epoce też prywatne ? Z cechą DB ? Czy bez cechy DB ?
W epoce IV nie było wagonów bez oznaczenia jakiejś kolei. Z nielicznymi wyjątkami (np. GySEV), były to koleje państwowe danego kraju. Wszystkie wagony, należące do różnych przedsiębiorstw (produkcyjnych, spedycyjnych itp.) były włączane do parku wagonowego kolei kraju, w którym działało przedsiębiorstwo. Temat ten był już na forum wyjaśniany kilka razy, więc nie będę się tu powtarzał. Po przeobrażeniach z początku lat 1990. (V epoka modelarska) wiele z tych firm uzyskało formalny status przewoźnika (nawet, jeżeli nie dysponowały lokomotywami) i ich wagony straciły oznaczenia kolei państwowej, jak w wypadku firmy Transwaggon, opisanym przez kolegę @Skiper w poprzednim wpisie - w tym wypadku D w oznaczeniu D-TWA nie oznacza kolei DG AG, lecz państwo - Niemcy, a TWA oznacza przewoźnika, firmę Transwaggon (TWA).
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.351 473 107
Dodam tylko, że w przypadku wagonów prywatnych włączanych do parku wagonowego danego państwowego przewoźnika posiadały one naniesione oznaczenie w postaci litery "P" wpisanej w kwadrat.
 

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
To słabo... jeśli jeszcze ESU po raz kolejny przesunie wydanie E03 DB, to już całkiem się rozczaruje... ale czuje, że oni chyba nigdy nie zrobią tej lokomotywy... nie potrafią czuje rozwiązać problemu poruszania się połówkowych pantografów... Matrix zrobił to przez żyłke, ale to brzydko wygląda i oni chyba tak nie chcą, a inne rozwiązanie, to cięzko będzie raczej... porwali się chyba z motyką na słońce...
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
517 21 0
Amintiri Feroviare katalog 2021. Czyli tabor CFR we współpracy z ACME, Albert, Liliput i Tillig.
untitled (trainsdepot.org)
Pisałem kiedyś, że firmy zza Renu, stosują własny harmonogram podawania nowości. REE - główny katalog będzie za jakiś czas. Na razie kolejne nowości. W marcu mają być wagony bagażowe PLM Fourgons ex-PLM à Bogie (série 1) - REE Modèles (ree-modeles.com), Zapowiedziano też wagony stalowe z 1926 tego towarzystwa Voitures métallisées PLM (série 1) - REE Modèles (ree-modeles.com) , Voitures métallisées PLM (série 2) - REE Modèles (ree-modeles.com) . Na FB jest więcej zdjęć, ale sądzę, że to jedno wystarczy :eek: :cool:
 

Załączniki

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.622 8 0
Andrzeju, ale ja poważnie piszę. Zwróć proszę uwagę na wyprofilowaną, wewnętrzną powierzchnię kół. U większości producentów modeli - wewnętrzna strona koła to płaska powierzchnia, zaś osie zestawów są zbyt małej średnicy (w ogóle nie przypominają prawdziwego zestawu kołowego). Tu przynajmniej starano się zachować proporcje i zestaw wygląda realistycznie.

Kurcze, przeglądałem tak pobieżnie katalog RRE na 2020 rok i znalazłem model węglarki z budką hamulcowego i "amerykańską korbą" hamulca na pomoście (nr kat. WB-478 str. 94). Okazuje się, że mam fotkę takiej węglarki z oznaczeniem PKP (seria Wddnh). Można byłoby sobie unikatowy model "machnąć" … ;)
 
Ostatnio edytowane:

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.622 8 0
Wyprofilowanie wewnętrznej powierzchni jest OK, ale średnica osi wydaje się ździebko za duża. No, chyba, że to zestaw do hamulców tarczowych, tam faktycznie osie są dość grube. ;)
No może minimalnie przeskalowana, ale i tak zestaw wygląda zdecydowanie lepiej niż u konkurencji. No i te otworki w tarczach kół (muszę dopytać fachowców po kiego diabła są ;) ) - jak w realu ...
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.587 64 3
Akurat firma REE Modeles wykonuje swoje modele na bardzo wysokim poziomie w technologii wielkoseryjnej. Wyprofilowana powierzchnia wewnętrzna koła to już u nich standard. Gruba oś zestawu kołowego w wagonie pasażerskim to prawdopodobnie techniczna konieczność bo jest to prawdopodobnie tuleja z plastiku a metalowa oś jest dzielona na dwie półosie osadzone w metalowych kołach. To rozwiązanie umożliwia lepszy odbiór prądu do oświetlenia.
W wagonach towarowych stosują metalowe osie w całości i tuleję izolacyjną w jednym kole.
20210203_142740(1).jpg

To przykład takich zestawów kołowych w modelu cysterny na wózkach typu Y23
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.191 504 30
Gruba oś zestawu kołowego w wagonie pasażerskim to prawdopodobnie techniczna konieczność bo jest to prawdopodobnie tuleja z plastiku a metalowa oś jest dzielona na dwie półosie osadzone w metalowych kołach.
Tak też pomyślałem, rozwiązanie takie było stosowane też przez Roco, ale takie zestawy dwustronnie izolowane trzeba było dokupić osobno. Warto w tym modelu REE sprawdzić, czy jest połączenie elektryczne między kołem a stożkiem na końcu osi. Każde koło powinno mieć takie połączenie ze "swoim" końcem osi, ale oba końce osi powinny być odizolowane od siebie. W takim rozwiązaniu prąd pobierany jest przez gniazdo łożyska osi (w ramie wózka jest blaszka).
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 154
Tabor 209
Tabor 151
Tabor 297
Tabor 187

Podobne wątki