• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości nie-PKP 2021

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
Raczej poza sterowanymi pantografami i starannie detalowanymi wózkami niczym nadzwyczajnym ten model nie przekonuje. Trochę wątpliwości mam przy opisie napędu bo można to zrozumieć że napęd jest na trzy osie z czterema gumkami przyczepnościowymi. Czyli z tego wynika że tylko jeden wózek jest napędzany. Trochę słabo. Niby to powinno wystarczyć do pociągów pasażerskich ale jak już się podepnie długi skład z oświetleniem z blaszkami slizgowymi na osiach to opór może być bardzo duży. A jak ktoś chciałby model bez gumek to za mało nawet dla niezbyt długiego składu bez oświetlenia.
Ogólnie model zapowiada się bardzo piękny ale przy tej liczbie mniej lub bardziej zbędnej elektroniki i bajerów będzie bardzo drogo.
No właśnie mam model trixa, tą nowszą konstrukcje, też z podnoszonymi pantografami, tyle że tymi pełnymi, cały również metalowy, bardzo ładny... tylko wózki im (trixowi) nie wyszły i są jak dla mnie do poprawy, mam już na wymianę je od piko... no a poza tym buda podobna... najwyżej kupie sobie od nich E03, tylko obawiam się, że jeszcze dlugo potrwa zanim model ich zjedzie z produkcji... no i kolega zauważył że napęd tylko na 3 osie i 1 wózek? Serio? To naprawde słabo... jeśli okaże się to prawdą, że będzie tylko 1 wózek napędzany, to chyba sobie daruje ten model od nich...
 
Ostatnio edytowane:

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
Niby piszą, że to model finalny bez naniesionej farby...Trudno w to trochę uwierzyć, ale czas pokaże. Mam nadzieję że model zostanie wydane w końcu bo to chyba jedyna lokomotywa ESU jaką mam zamiar kupić.
A ja mam od esu 6 lokomotyw:) Classa 66, BR132, BR216, V200, BR151, E94. Ze wszystkich jestem bardzo zadowolony, choć wg mojej subiektywnej opinii, najbardziej filigranowy i dopracowany model jaki zrobili, to jest E94/BR194... ten krokodylek jest przepiękny:love:
 
Ostatnio edytowane:

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
Chyba już spostrzegłem, jakie 3 osie są napędzane... na filmiku, gdy lokomotywa pokazana jest od spodu, można zauważyć że faktycznie 3 osie mają tryby, przy czym dwie skrajne w 1 wózku i jedna w 2 wózku... trochę to dziwne, ale razem faktycznie 3...
 

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
Zauważyłem też jeden jeszcze jak dla mnie poważny mankament, a mianowicie to że buda będzie dzielona i ściągana wychodzi na to, że na wysokości lamp, znaczy nad nimi wzdłuż listwy... no i zwłaszcza od przodu może być widoczna szczelina, a to już wygląda średnio...
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.351 473 107
No, cena 2000zł to jeszcze nie jest taki skandal, biorąc pod uwagę całość projektu. Obecnie trzeba płacić za nowe opracowania 1000zł i więcej. BR103 od ROCO to 1000zł w wersji analogowej. Jak do tego doliczyć 500zł za dekoder dźwiękowy robi się 1500zł. Więc za te 500zł mamy podnoszone pantografy, metalową budę i bardzo szczegółowo odwzorowane wózki. Do tego pewnie kilka jeszcze bajerów. Więc cena nie powala w tym przypadku.
 

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
Buda ściągana i dzielona praktycznie w połowie, przecież to jest porażka!!! Jeśli tak będzie w finalnym modelu, to odpuszczam... cena 2000 pln jest do przyjęcia, bo to nie kosmos, ale ta buda z tą szczeliną...
 

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
Pozostaję przy moim trixie... ma piękna metalową budę, niedzieloną!!! Pełną, niepopękaną... jak chcę rozbite jaja, to robie sobie jajecznicę:LOL: A nie w modelu, prześwity na całej dlugości... tyle lat czekania... wielki zawód...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.187 504 30
Mogli ten film dopracowac, co dziwi w przypadku Niemcow. W kilku ujeciach slizg pantografu odstaje im od "draht-u" dosc znacznie.
Też to zauważyłem, pytanie tylko, czy to na pewno jest sprawa filmu? Boję się, że to jest cecha tych pantografów, które mają ograniczoną wysokość podnoszenia - nie osiągają nawet kąta prostego między dolnym, a górnym ramieniem.
ale ta buda z tą szczeliną...
prześwity na całej dlugości...
Dlaczego od razu założenie, że będzie szczelina? Gdzie kolega @Tigrek widzi te "prześwity na całej długości"? Sam fakt podziału budy nie jest niczym złym, ale zależy, jak to będzie wykonane. W oryginale też w tym miejscu jest podział pudła i wyraźna granica. Wszystko zależy od tego, jak starannie będzie to wykonane.
O sposobie wyrażenia swojej opinii już nie wspomnę... (n)
 

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
Kolega wstał dziś lewą nogą? Dlaczego nudne moje opinie? Wiem jak buda jest w prawdziwej lokomotywie dzielona i na jakie segmenty, podobnie jest w BR151, lecz tam esu nie zastosowało jej ucięcia, a sciągana jest cała... chodzi mi o to, że w przypadku modelu w tej skali nie da się idealnie spasować i będzie widoczna prześwitująca szczelina przez cała dlugość i zwłaszcza na przedzie budy... mam już modele inne esu i jestem z nich bardzo zadowolony, więc uważam że moja krytyka to nie jest bicie piany, tylko konstruktywna...
 

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
Ano dlatego, że we wszystkich modelach esu jakie posiadam w miejscach łączenia budy, są szczeliny... o ile w owych modelach miejsca sa naturalne i do przyjęcia, to w przypadku BR103 po srodku czoła lokomotywy widoczna prześwitująca szczelina jest rażąca a nawet na filmiku jest to zauważalne...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.187 504 30
Dlaczego nudne moje opinie?
Dlatego, że opinia jest powtarzana kilka razy, w dodatku w sposób mało sympatyczny. "Porażka", "rozbite jaja", "wielki zawód" - po co to wszystko? I jeszcze po kilka wpisów jeden za drugim. Proponuję się zastanowić nad tym, co się chce powiedzieć, wypić łyk zimnej wody i sformułować jeden post z konkretnymi stwierdzeniami, bez zbędnych ozdobników.
Wiem jak buda jest w prawdziwej lokomotywie dzielona i na jakie segmenty, podobnie jest w BR151, lecz tam esu nie zastosowało jej ucięcia, a sciągana jest cała
Prawdę mówiąc, nie rozumiem. W modelu całe pudło jest ściągane w całości, w oryginale poszczególne sekcje są zdejmowane osobno, czego skutkiem jest jeszcze więcej linii podziału, bo są też pionowe szczeliny (czego w modelu nie ma). Nie wiem, o jakie "ucięcie" koledze @Tigrek chodzi.
 

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
Buda w BR 103 jest przez cała długość wzdłużnie przecięta, a w BR 151 jest cała jednolita, chodzi mi o modele... a szczeliny są widoczne w modelu, a nie w prawdziwej lokomotywie... doskonale wiem, bo mam nawet książki o w/w lokomotywie, jak jest dzielona na segmenty... ale w modelu wolałbym, żeby nie było prześwitów zwłaszcza na czole przez środek wzdłuż...
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.351 473 107
Zobaczymy jaki jest efekt jak pojawi się model. Często coś oglądane w dużym powiększeniu daje zły efekt. A później model oglądany w rzeczywistości daje już całkiem inny efekt.
 

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
Tyle, że jak pisałem ja mam 6 modeli esu, szczeliny są w nich widoczne, ale w ich przypadku, to są miejsca akceptowalne... nie piszę tego byle bić pianę bo sam bardzo czekałem na ten model... skoro we wcześniejszych wypustach spasowanie nie było idealne, to wierzycie że jakimś cudem w tym będzie?
 

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
W innych modelach doszukujecie sie w ułamkach milimetrów zachwianych proporcji, a jak model jest wzdłużnie w połowie całej budy przecięty ze szczelinami widocznymi i ja to jako minus zapodałem, to się dziwicie... nie rozumiem Was czasem...:rolleyes::ROFL:
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.634 381 7
W innych modelach doszukujecie sie w ułamkach milimetrów zachwianych proporcji, a jak model jest wzdłużnie w połowie całej budy przecięty ze szczelinami widocznymi i ja to jako minus zapodałem, to się dziwicie... nie rozumiem Was czasem...:rolleyes::ROFL:
U mnie podstawą modelu jest prawidłowa data rewizji oraz stosunek ugięcia szyny...oraz mnóstwo wiele innych szczegółów, których tutaj nie wymieniłem...:eek::ostrozny:
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
742 83 8
Też to zauważyłem, pytanie tylko, czy to na pewno jest sprawa filmu? Boję się, że to jest cecha tych pantografów, które mają ograniczoną wysokość podnoszenia - nie osiągają nawet kąta prostego między dolnym, a górnym ramieniem.


Dlaczego od razu założenie, że będzie szczelina? Gdzie kolega @Tigrek widzi te "prześwity na całej długości"? Sam fakt podziału budy nie jest niczym złym, ale zależy, jak to będzie wykonane. W oryginale też w tym miejscu jest podział pudła i wyraźna granica. Wszystko zależy od tego, jak starannie będzie to wykonane.
O sposobie wyrażenia swojej opinii już nie wspomnę... (n)
Sprawa filmu w sensie przygotowania makiety, a konkretnie sieci trakcyjnej. Pod koniec ślizg odstaje tak bardzo, jak cena jaką zapłacił Obajtek za mieszkanie na Bemowie w stosunku do aktualnych kosztów.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.931 121 1
Na stronie internetowej sklepu Makieciarz.pl oferowana jest lokomotywa spalinowa firmy mtb (753 722) w malowaniu czeskiego przewoźnika Unipetrol z logiem Orlen Group. Jak do tej pory nie znalazłem informacji aby inny polski sklep oferował model tej lokomotywy. Natomiast z czeskiego forum modelarskiego (?) diskuze.modely.biz można wyczytać, że wskazana lokomotywa ukazała się pod koniec marca br. jako seria limitowana i została od razu wysprzedana.

mtb H0 753 722 (a).jpg mtb H0 753 722 (b).jpg

Źródło: makieciarz.pl
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 154
Tabor 209
Tabor 151
Tabor 297
Tabor 187

Podobne wątki