• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości nie-PKP 2021

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.589 51 2
#81
Z uwagi na pandemię i odwołanie targów w Norymberdze, Piko przedstawiło na Youtube nowości 2021. Oglądałem już wiele razy wywiady z właścicielem, p. Wilfer, jestem pewien że modelarstwo nie jest jego hobby, jednak widać że jest bardzo zainteresowany i dość dokładnie zna swoje produkty. Tutaj chciałbym jednak wspomnieć Productmanager'a Piko - p. Froehlich. Po kilkunastu wywiadach, w których uczestniczył p. Froehlich odnoszę wrażenie, że to właśnie on "rozkręcił" Piko do firmy, która właśnie zaczyna nadawać standardy na rynku modeli wielkoseryjnych. Bardzo dokładnie zna każdy element każdej lokomotywy produkowanej przez Piko i to bez względu na kraj pochodzenia. Kilka razy oglądałem wywiady z osobami na podobnych stanowiskach w Roco i ich znajomość modeli była po prostu kiepska. Pan Frohlich sam kolekcjonuje modele dzięki czemu dokładnie wie co jest istotne i stara się nie iść na żadne kompromisy. Wydaje mi się, że docierają do niego głosy krytyczne z rynku i stara się unikać tych samych problemów w kolejnych modelach. Dobrym przykładem są reflektory w polskich lokomotywach. Ten temat był poruszany i podkreślany przez niego w kilku wywiadach - w tej prezentacji pochwalono się światłami w ET21.
I tu przechodzę do informacji którą chciałem przekazać. Piko wypuszcza właśnie wschodnioniemiecki parowóz serii 83.10. Jest on w tej prezentacji bardzo dobrze i długo przedstawiony. W trakcie całego wywiadu parowóz ten jeździ po makiecie która jest tłem dla wywiadu.
Oglądając zbliżenia i powiększając screenshoty widać przepięknie odtworzone wiązary - a dla mnie to jeden z istotniejszych elementów parowozów.
Wersja cyfrowa tego modelu Piko Expert Plus posiada:
- synchronizacje ilości obrotów koła z dźwiękiem wydmuchu pary. Do tej pory tylko modele w skalach 0 i 1 posiadały takie rozwiązania i w skali H0 jest to coś na co długo czekałem. Tutaj nadmienię, że nie wiem czy wydana jakiś czas temu, naszprycowana elektroniką Br94 firmy ESU też miała to rozwiązanie,
- dekoder wykrywa również obciążenie lokomotywy oraz to czy jest w ruchu czy jedzie i dopasowuje odpowiednio ilość produkowanego dymu,
- dźwięk wrzucania węgla do pieca jest połączony z wizualnym efektem świecenia ognia.

Sterowanie światłami, UPS to już chyba standard.

Jeżeli producenci dodadzą w końcu kilka lub nawet kilkanaście różnych gwizdawek, najlepiej sterowanych jedną funkcją ale z przypadkowym dźwiękiem (a nie, że jest po jednej gwizdawce długiej i krótkiej), będę po prostu zachwycony.

 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.587 64 3
#82
A taką gruchę widziałem jeszcze w latach 80-tych za płotem jakiegoś zakładu w Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach gdzie chyba produkowano kontenery na butelki. Wagon był niekompletny bo brakowało jednego zbiornika. Także na tej bocznicy widziałem też wagony garnkowe do przewozu kwasów był chyba 13S, na pewno 207S i jakiś nietypowy zbudowany na podwoziu Villach/Linz też na 14 zbiorników.
nowości firmy NPE:
https://www.modell-bahnhof.ospan.de/images/pdf 2021/2021 npe.pdf
co ciekawe to takie gruszki tez były kupione do Polski w 1971 roku w liczbie 22 sztuk (wg Atlasu Wagonów)
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
#86
Z uwagi na pandemię i odwołanie targów w Norymberdze, Piko przedstawiło na Youtube nowości 2021. Oglądałem już wiele razy wywiady z właścicielem, p. Wilfer, jestem pewien że modelarstwo nie jest jego hobby, jednak widać że jest bardzo zainteresowany i dość dokładnie zna swoje produkty. Tutaj chciałbym jednak wspomnieć Productmanager'a Piko - p. Froehlich. Po kilkunastu wywiadach, w których uczestniczył p. Froehlich odnoszę wrażenie, że to właśnie on "rozkręcił" Piko do firmy, która właśnie zaczyna nadawać standardy na rynku modeli wielkoseryjnych. Bardzo dokładnie zna każdy element każdej lokomotywy produkowanej przez Piko i to bez względu na kraj pochodzenia. Kilka razy oglądałem wywiady z osobami na podobnych stanowiskach w Roco i ich znajomość modeli była po prostu kiepska. Pan Frohlich sam kolekcjonuje modele dzięki czemu dokładnie wie co jest istotne i stara się nie iść na żadne kompromisy. Wydaje mi się, że docierają do niego głosy krytyczne z rynku i stara się unikać tych samych problemów w kolejnych modelach. Dobrym przykładem są reflektory w polskich lokomotywach. Ten temat był poruszany i podkreślany przez niego w kilku wywiadach - w tej prezentacji pochwalono się światłami w ET21.
I tu przechodzę do informacji którą chciałem przekazać. Piko wypuszcza właśnie wschodnioniemiecki parowóz serii 83.10. Jest on w tej prezentacji bardzo dobrze i długo przedstawiony. W trakcie całego wywiadu parowóz ten jeździ po makiecie która jest tłem dla wywiadu.
Oglądając zbliżenia i powiększając screenshoty widać przepięknie odtworzone wiązary - a dla mnie to jeden z istotniejszych elementów parowozów.
Wersja cyfrowa tego modelu Piko Expert Plus posiada:
- synchronizacje ilości obrotów koła z dźwiękiem wydmuchu pary. Do tej pory tylko modele w skalach 0 i 1 posiadały takie rozwiązania i w skali H0 jest to coś na co długo czekałem. Tutaj nadmienię, że nie wiem czy wydana jakiś czas temu, naszprycowana elektroniką Br94 firmy ESU też miała to rozwiązanie,
- dekoder wykrywa również obciążenie lokomotywy oraz to czy jest w ruchu czy jedzie i dopasowuje odpowiednio ilość produkowanego dymu,
- dźwięk wrzucania węgla do pieca jest połączony z wizualnym efektem świecenia ognia.

Sterowanie światłami, UPS to już chyba standard.

Jeżeli producenci dodadzą w końcu kilka lub nawet kilkanaście różnych gwizdawek, najlepiej sterowanych jedną funkcją ale z przypadkowym dźwiękiem (a nie, że jest po jednej gwizdawce długiej i krótkiej), będę po prostu zachwycony.

Synchronizacja ilości obrotów i wydmuch pary, jest już dobre 15 lat albo i dłużej w modelach seryjnych HO, a i w zestwie do własnego montażu. Parowozy MTH , Brodway Limited, etc. Nawet lepiej tam jest to bardzo zaawansowane, bo w parowozach o układzie sprzężonym. Zestawy do montażu
produkuje firma Soundtraxx.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
517 21 0
#91
Norma. U Tilliga H0 jest spuścizną po Sachsenmodelle i dodatkiem do TT. Po najmniejszej linii oporu i jak najtaniej zrobić, a drogo sprzedać. Nawet nie chce im się przerobić węglarek O10 i Ke na wersje bez pomostów. Jak jest 1 nowość na rok to dobrze. Zrobili chłodnię UIC i teraz będą na niej jechać korzystając z jej różnorodności. Może coś będzie w następnym roku, ale może raczej za 2 lata.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.587 64 3
#93
Ciekawe. Nie tylko te silosy żółte z kłosami Nacco są spotykane w Polsce. Także te silosy Railco widuję na naszych torach.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.977 275 41
#96
:niepewny: .... chciałbym zobaczyć zdjęcie dokumentujące w IV epoce "leżankę" - Flachwageneinheit Laadks TWA 800A TRANSWAGGON ...
W grupie "L-Flachwagen in Sonderbauart" w "Die Güterwagwen der DB AG . STAND 1998" opisu tej konstrukcji nie ma ...
Natomiast najstarsze datowane zdjęcie jakie znalazłem po kilku minutach w necie jest z 2007 r , wersja z deskowanym środkiem podłogi , najstarsze z 2012 r ...
No ale , może ktuś cuś ... ?
Nie powiem w IV ep. DB
zassałbym ... :obcy:
 
Ostatnio edytowane:

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.977 275 41
#98
I prawidłowo - bo to są wagony prywatne, których ta pozycja nie obejmuje.
Widzę że prywatne ...
Ale w IV epoce też prywatne ? Z cechą DB ? Czy bez cechy DB ?
A jak z cechą DB w IV epoce to w 1998 bez cechy DB i już tylko jako prywatne ?
Nie znam takiego przypadku , no ale może ? :niepewny:
Tak czy siak chciałbym zobaczyć zdjęcie dokumentujące w IV epoce "leżankę" Laadks TWA 800A ...
Bo znając klasę NME w postaci posiadania ciężkiego wahadła 2 typów (GMO)Getreide Silosów DB i SBB , zassałbym jeden egzemplarz
mimo tych 119,90 EUR ... :eek:


IMG_2886.JPG
 
Ostatnio edytowane:

Skiper

Aktywny użytkownik
Reakcje
285 39 11
Ale w IV epoce też prywatne ? Z cechą DB ? Czy bez cechy DB ?
A jak z cechą DB w IV epoce to w 1998 bez cechy DB i już tylko jako prywatne ?
Proszę sobie spojrzeć na np. oznakowanie cystern 406R DEC w epoce IV i V - w innych krajach było analogicznie, czyli rejestracja taboru prywatnego pod zarząd "narodowy".
Wagony TWA były rejestrowane pod DR, DB i CSD, później - po zmianach geograficzno-politycznych - przerejestrowane na DBAG (dalej DB w numerze) i CD, jeszcze później (czyli ... dziś) to już tylko D-TWA.
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 154
Tabor 209
Tabor 151
Tabor 297
Tabor 187

Podobne wątki