• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości nie-PKP 2021

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.197 504 30
#21
To nie ICE4 (BR412), tylko ICE3 (Velaro, BR407).
A ściśle mówiąc, ICE 3 MS, czyli 4-napięciowa, nieco zmodyfikowana wersja oryginalnych, jednonapięciowych (15 kV, 16 2/3 Hz) ICE 3, różni się od pierwotnej wersji także wizualnie, np. innymi czołami. BR 407 Velaro, czyli właśnie IE 3 MS zbudowano tylko 17 sztuk (serii 403, czyli oryginalnych ICE 3, było 50 sztuk, a wersji 3-napięciowych 406 - 17 sztuk).
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.977 275 41
#23
Decyzja podjęta !
Z Nowości Roco 2021 z PKP nie kupuję nic ! (n)
Ale za to
zasysam :giggle: BR85 DB III ep. z wydmuchami :ninja::ninja::ninja::ninja::ninja: i BR95 Neubaukessel DR IV ep. z wydmuchami :ninja::ninja::ninja::ninja::ninja: ...
Tak jak na
zimno przewidywałem, technologia ! zwłaszcza zastosowana w modelach trakcji parowej weźmie górę ! przy kalkulacji wydatków ...
 

Alonzo

Aktywny użytkownik
Reakcje
264 4 2
#24
Decyzja podjęta !
Z Nowości Roco 2021 z PKP nie kupuję nic ! (n)
Ale za to
zasysam :giggle: BR85 DB III ep. z wydmuchami :ninja::ninja::ninja::ninja::ninja: i BR95 Neubaukessel DR IV ep. z wydmuchami :ninja::ninja::ninja::ninja::ninja: ...
Tak jak na
zimno przewidywałem, technologia ! zwłaszcza zastosowana w modelach trakcji parowej weźmie górę ! przy kalkulacji wydatków ...
Piękne lokomotywy się zapowiadają ale ponad 5k pln trzeba szykować za te sztuki :oops:
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
517 21 0
#25
Decyzja podjęta !
Z Nowości Roco 2021 z PKP nie kupuję nic ! (n)
Ale za to
zasysam :giggle: BR85 DB III ep. z wydmuchami :ninja::ninja::ninja::ninja::ninja: i BR95 Neubaukessel DR IV ep. z wydmuchami :ninja::ninja::ninja::ninja::ninja: ...
Tak jak na
zimno przewidywałem, technologia ! zwłaszcza zastosowana w modelach trakcji parowej weźmie górę ! przy kalkulacji wydatków ...
A w 2022 pruski P8. Ciekawe jaki będzie, ale to jest kusząca zapowiedź.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.977 275 41
#26
Piękne lokomotywy się zapowiadają ale ponad 5k pln trzeba szykować za te sztuki :oops:
Z rabatem wyjdą obie razem 4650zł. Minus sprzedaż EP08-10 który już skreśliłem z inwentarza i będzie równe 4 kg zł . :podstepny:

w 2022 pruski P8. Ciekawe jaki będzie, ale to jest kusząca zapowiedź.
Chyba poczekam na wersję DRG , to będzie 2023 i tu będę miał miał wsparcie w postaci spieniężenia BR38 DRG Fleischmann Sound.
Oczywiście można konwerterować BR38 DR w 2022 ale i tu będę miał
wsparcie w postaci spieniężenia starej konwersji Sheparda BR38 PKP Fleischmann Sound + silnik Faulhaber !
Tak więc damy radę ! ;)
 
Ostatnio edytowane:

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.634 381 7
#27
Mnie osobiście cieszy szwajcarska Ae 3/6 I 10700. Ciekawy elektrowóz - będzie uzupełnieniem do posiadanej rodziny lokomotyw tej serii. I dobrze że wyjdzie w 2022 roczku...spokojnie można odłożyć kasiorkę...
 

hjugytf

Aktywny użytkownik
Reakcje
461 47 4
#28
Czy na tym etapie prezentacji można określić czy lokomotywa CD Cargo bywa gościem w Polsce? Bardzo dużo tych lokomotyw jest u nas i mam bardzo dużą nadzieję, że okaże się to Czesko (Polską) lokomotywą.
Dzięki za odpowiedź.

1610521712606.png
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.145 129 19
#29
Czy na tym etapie prezentacji można określić czy lokomotywa CD Cargo bywa gościem w Polsce? Bardzo dużo tych lokomotyw jest u nas i mam bardzo dużą nadzieję, że okaże się to Czesko (Polską) lokomotywą.
Dzięki za odpowiedź.
Lokomotywy ČD Cargo są eksploatowane w Polsce - jest nawet powołana osobna spółka-córka: ČD Cargo Poland Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (wcześniej Koleje Czeskie Spółka z o. o.). Lokomotywy serii 372 nie są eksploatowane w Polsce. Nic mi nie wiadomo nawet o jakichś "epizodach" przygranicznych np. wspomnianym w katalogu przyprowadzaniu pociągów towarowych do stacji granicznych przez maszyny serii 372. W Polsce są eksploatowane m.in. Škód serii 163 - dokładnie te same egzemplarze, które wcześniej eksploatowały Przewozy Regionalne i PKP Intercity. Obecnie część z nich posiada aktualny schemat malowania ČD Cargo. Sam taką lokomotywę spotkałem na stacji Toruń Wschodni parę lat temu, gdy trwały objazdy do Gdańska przez Toruń i Iławę:

 

ministerek

Aktywny użytkownik
Reakcje
274 10 2
#32
oświetlenie wejściowe - nie wiem czy chodzi o oświetlenie stopni?
oświetlenie sufitowe - to pewnie normalne oświetlenie wagonu
oświetlenie stolików
odgłosy kuchni
zainstalowany dekoder
sprzęgi przewodzące prąd
to tyle jest w opisie
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.351 473 107
#33
Wielkimi krokami zbliża się (być może w końcu dotrze) premiera firmy BRAWA tj. zestawu pociągu Rheingold z II epoki. Czy któryś z kolegów potrafi rozszyfrować temat funkcji w wersji DCC tego zestawu? Chodzi mi zwłaszcza o kwestie dźwiękowe w jaki ten zestaw zostanie zaopatrzony.
Tutaj link : https://www.brawa.de/produkte/h0/wagen/personenwagen/45916-rheingold-schnellzugwagen-set-drg/
Prawdę mówiąc liczyłem na coś troszkę rewolucyjnego...Jeśli to tylko to co napisałeś to trochę słabo. Ale dziękuję.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.197 504 30
#34
liczyłem na coś troszkę rewolucyjnego
Na przykład na co? Jakie jeszcze dźwięki dochodzą z pociągu poza odgłosem jazdy (a to ma być: Betriebs- und Küchengeräusche). A odgłosów z kuchni czy rozmów pasażerów i tak z odległości kilku metrów od pociągu nie słychać - dla mnie to bzdura, podobnie, jak rozmowy maszynistów w dekoderach naszych lokomotyw. Przecież modele ogląda się tak, jak prawdziwy pociąg z odległości kilkudziesięciu, a nawet więcej, metrów. Czy z takiego miejsca słychać rozmowy wewnątrz lokomotywy lub wagonów?
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.351 473 107
#35
Na przykład na co? Jakie jeszcze dźwięki dochodzą z pociągu poza odgłosem jazdy (a to ma być: Betriebs- und Küchengeräusche). A odgłosów z kuchni czy rozmów pasażerów i tak z odległości kilku metrów od pociągu nie słychać - dla mnie to bzdura, podobnie, jak rozmowy maszynistów w dekoderach naszych lokomotyw. Przecież modele ogląda się tak, jak prawdziwy pociąg z odległości kilkudziesięciu, a nawet więcej, metrów. Czy z takiego miejsca słychać rozmowy wewnątrz lokomotywy lub wagonów?
No właśnie nie wiedziałem jak interpretować odgłosy jazdy (Betriebs). Miałem małą nadzieję, że to odgłosy stukotu kół składu lub jakiś szum poruszającego się składu. Ale widzę, że chyba nie.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.145 129 19
#36
Nadjeżdża najważniejsza i największa nowość 2021 roku od firmy PIKO :D !

33767_50630_id=27072.jpg

33771_50630_2021-01-12_MG_5792_id=27511.jpg

33772_50630_2021-01-12_MG_5799_id=27512.jpg

33773_50630_2021-01-12_MG_5803_id=27513.jpg

33774_50630_2021-01-12_MG_5807_id=27514.jpg

33775_50630_2021-01-11_MG_5619_id=27515.jpg


- źródło: https://www.piko.de/DE/index.php/de...n/1610-h0-expert-dampflok-br-83-10-50630.html

Miniatura odzwierciedla parowóz 83 1027-8, czyli ostatni z 27 wyprodukowanych parowozów serii 83.10. Parowóz został wyprodukowany w 1955 roku przez zakłady VEB Lokomotivbau Karl Marx (LKM) w Babelsbergu. Model odwzorowuje pierwowzór z okresu stacjonowania w lokomotywowni w Haldensleben podlegającej dyrekcji w Magdeburgu i po ostatniej naprawie rewizyjnej zakończonej 10 lutego 1970 roku. Maszyna nosi już nowy "komputerowy" numer z cyfrą samokontroli co "przesuwa" nieco okres odwzorowania pierwowzoru, bowiem nowe numery oficjalnie ("na papierze") zaczęły obowiązywać od 1 czerwca 1970 roku, a więc zakładając, że z dnia na dzień nie nałożono nowych tabliczek na wszystkie lokomotywy można przyjąć, że model odwozrowuje pierwowzór mniej-więcej od czerwca 1970 roku, a latem tegoż roku raczej na pewno posiadał już fizycznie zmieniony numer. Brak niestety informacji kiedy lokomotywa przeszła kolejną naprawę. Z "teczki" parowozu możemy się dowiedzieć, że 15 maja 1973 roku, a więc po niespełna 3 latach od naprawy, po której model PIKO odwzorowuje pierwowzór, lokomotywa została skreślona i kilka miesięcy później fizycznie zlikwidowana. Biorąc pod uwagę częste przeglądy parowozów niewykluczone, że okresie między naprawą w 1970 roku, a skreśleniem w 1973 roku lokomotywa przeszła jeszcze jedną naprawę np. w 1972 roku, co wcale nie przeszkadzałoby w tym, aby po roku wyłączyć ją z eksploatacji i nie byłoby to odosobnionym przypadkiem przeglądając "teczki" innych parowozów DR.

Fotografii pierwowzoru w zasadzie próżno szukać w internecie wyszukując po numerze parowozu (83 1027-8). Popularna wyszukiwarka znajduje na chwilę obecną tylko jeden interesujący nas wynik. Na portalu www.lokomotive-fachbuchhandlung.de można zakupić w cenie 0,80 € fotografię pierwowzoru wykonaną w kwietniu 1972 roku na terenie macierzystej lokomotywowni. W ofercie - z wiadomych względów - znajduje się jedynie jej miniaturka:

- źródło: https://www.lokomotive-fachbuchhand...komotiven/Baureihe-83-10/83-1027-8::2734.html
- autor: Rolf Vogel (kolekcja Martina Stertza)
- opis: "83 1027-8 (Bw Haldensleben) im Heimat-Bw im April 1972."

1972.04. - Haldensleben - parowóz 83 1027-8 na terenie macierzystej lokomotywowni, fot. Rolf ...jpg


Jak widać parowóz znajduje się na końcu toru tuż przy samym koźle oporowym. Za nim stoi inna maszyna. Widać, że jest zaopatrzony w węgiel, a także komin nie jest zasłonięty. Można więc ze sporym prawdopodobieństwem przypuszczać, iż nadal znajdował się w eksploatacji. Według informacji podanych na stronie firmy PIKO, w 1972 roku ostatnie egzemplarze parowozów serii 83.10 zostały odstawione. Wynikać z tego może, że od wykonania powyższej fotografii do momentu wycofania z eksploatacji, być może mogło minąć kilka miesięcy.

Model firmy PIKO jest pierwszym wieloseryjnym modelem parowozu serii 83.10. Do tej pory - od 2008 roku - modele tych maszyn oferowała jedynie niemiecka manufaktura Modellbahnmanufaktur Crottendorf (MMC). W ofercie znajdują się dwie miniatury - pierwsza parowozu 83 1002 z epoki III, zaś druga dokładnie tego samego parowozu, który w tym roku wyprodukuje firma PIKO - każda w cenie 1299,00 €.

Najważniejsza tegoroczna nowość firmy PIKO będzie dostępna już w lutym! Model ukaże się w sumie w 6 wersjach:
- 50630 (329,99 € / 1529 zł) - analogowej na prąd stały
- 50631 (369,99 € / 1719 zł) - cyfrowej, z dekoderem jazdy, na prąd zmienny
- 50632 (419,99 € / 1949 zł) - cyfrowej, z dekoderem dźwięku oraz generatorem dymu, na prąd stały
- 50633 (429,99 € / 1999 zł) - cyfrowej, z dekoderem dźwięku oraz generatorem dymu, na prąd zmienny
- 55916 (489,99 € / 2279 zł) - cyfrowej, z dekoderem dźwięku, generatorem dymu oraz sterowanymi sprzęgami, na prąd stały
- 55917 (489,99 € / 2279 zł) - cyfrowej, z dekoderem dźwięku, generatorem dymu oraz sterowanymi sprzęgami, na prąd zmienny

Na wersję z zachwalanym przez PIKO dekoderem XP 5.1 przygotowanym specjalnie pod ten model i dostępnym póki co tylko dla tego modelu trzeba będzie jednak poczekać do września tego roku. Tradycyjnie próbki dźwięków można posłuchać na stronie firmy PIKO - wystarczy kliknąć odnośnik do sklepu internetowego lub na stronę z opisem modelu.
 

avecez

Aktywny użytkownik
Reakcje
424 22 4
#37
Nadjeżdża najważniejsza i największa nowość 2021 roku od firmy PIKO :D !
Niby ten model jest taki "super" , może i jest. Niestety jak się popatrzy w "oczy" tej pięknotce to już "się nie chce" . Miejmy nadzieję, że naszą pięknotkę uzbroją we właściwe "oczy".
Jak zwykle @Remaj12 załączył dogłębny opis lokomotywy i modelu. Tak Trzymać ;-) . Tylko te jej "oczy" ;-( , tak jak w naszych "stonkach".
Czy oni tam są niewidomi? Te reflektorki z "bielmem na oczach" to jest pierwsze co mi przynajmniej się rzuciło w oczy.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.145 129 19
#39
Niby ten model jest taki "super" , może i jest. Niestety jak się popatrzy w "oczy" tej pięknotce to już "się nie chce" . Miejmy nadzieję, że naszą pięknotkę uzbroją we właściwe "oczy".
[...] Tylko te jej "oczy" ;-( , tak jak w naszych "stonkach".
Czy oni tam są niewidomi? Te reflektorki z "bielmem na oczach" to jest pierwsze co mi przynajmniej się rzuciło w oczy.
Tzn. co jest "nie tak" z tymi reflektorami? Powiem szczerze, że reflektory w parowozach DR są jeszcze trudniejsze do odwzorowania niż reflektory w polskich parowozach... polskie reflektory są duże i jest sporo miejsca, aby wprowadzić do nich światłowód lub żarówkę/diodę (od dołu), a reflektory DR do największych nie należą... co więcej ich wnętrze było malowane na biało, więc jeśli światłowód jest wprowadzany przez ich tylną ściankę to "automatycznie" traci się "pełnię bieli". Najlepiej zobrazuje ten problem fragment fotografii parowozu DR:

DR_65_1057_Basdorf_2014-05-29.JPG


- źródło: https://de.wikipedia.org/wiki/DR-Baureihe_65.10

Jak widać w reflektorach "nakładanych" (przenośnych) biała jest zarówno obwódka ramki (wokół szybki) jak i tło reflektora. W reflektorach "wbudowanych" (nieprzenośnych), które mają szybkę większej średnicy nie ma białej obwódki, ale za to tło jest większe i również całe białe. Takie dolne reflektory posiadały też parowozy serii 83.10, a ponieważ światłowód jest wprowadzany od strony tylnej ścianki reflektora to "przebija" tło, które w oryginale jest białe i w ten sposób powstaje biała obwódka wokół światłowodu/diody zamiast białego koła (tła) w reflektorze. Tak samo dzieje się w reflektorach w modelach polskich lokomotyw od PIKO (EU06/EU07/EP07/EP08/ET41, SP45/SU45, ET22, ST44, SU46, ET21) - światłowód "przebija" tylną ścianę reflektora ("odbłyśnik") stąd "czarna dziura" na środku reflektora:

33155_51600_1_id=26953.jpg


- źródło: https://www.piko.de/DE/index.php/de...gen/1608-h0-expert-e-lok-et-21-pkp-51600.html

Tego "efektu" niestety nie da się inaczej ominąć niż przez wprowadzenie źródła światła bezpośrednio do wnętrza reflektora - bez "przebijania" tylnej ścianki reflektora/odbłyśnika. To niestety w przypadku wielkoseryjnej produkcji w zasadzie nie jest możliwe, a w warunkach jednostkowej pracy modelarskiej jest bardzo kłopotliwe, a po za tym wtedy pojawia się inny problem polegający na tym, że owo źródło światła (żarówka/dioda LED) jest widoczne... w modelach lokomotyw serii SP45/SU45 manufaktura EFC-Loko produkująca modele tych lokomotyw zdecydowała się umieścić diody we wnętrzach reflektorów, a następnie je "zamaskować", aby nie było ich widać, co skończyło się takim efektem:

DSC_0752.JPG


- źródło: http://forum.modelarstwo.info/threa...otyw-serii-sp45-su45.14303/page-2#post-194837
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.634 381 7
#40
I tak to jest. Z jednej strony chcemy mieć perfekcyjne oświetlenie np. czołowe modelu - a z drugiej - perfekcyjnie wykonane lampy. Szczególnie w parowozach...:niepewny:...Zawsze jest coś za coś.. Jest szansa na jakikolwiek kompromis? ...
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 154
Tabor 209
Tabor 151
Tabor 297
Tabor 187

Podobne wątki