• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości nie-PKP 2021

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.586 51 2
Tylko co oni porobili z tą lokomotywą....
To Matrix
Zrzut ekranu 2021-09-30 o 14.21.10.png

To oryginał (screenshot z youtube - tytuł widoczny na screenie)
Zrzut ekranu 2021-09-30 o 10.49.38.png

A tu jeszcze kilkudziesięcioletnia już konstrukcja Liliputa - czyli badeńska IVh, z której to DR skonstruowało 02 0314-1.
Ta babunia, nie ma się czego wstydzić
IMG_5387.jpg


Matrix jak zwykle przeraża kołami i wiązarami. Ponadto co to za wycięcie przy 6 osi? Ja wiem, że markliniści muszą mieć możliwość jazdy po łukach 360 mm, ale to produkt za 600 euro, więc ceną nawet dla Niemców klasuje się w sferze modeli kolekcjonerskich, a nie zabawek.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.143 129 19
Ponadto co to za wycięcie przy 6 osi? Ja wiem, że markliniści muszą mieć możliwość jazdy po łukach 360 mm, ale to produkt za 600 euro, więc ceną nawet dla Niemców klasuje się w sferze modeli kolekcjonerskich, a nie zabawek.
Podejrzewam, że w komplecie do modelu będzie fragment pełnego fartucha do podmiany elementu z wycięciem na koło. Podobne rozwiązanie zastosowała firma PIKO w modelach lokomotyw typu E04 (serii 144 DB, 204 DR), gdzie fragment ramy mocno ograniczał możliwość wychylania się na boki przedniego i tylnego tocznego zestawu kołowego. W częściach do samodzielnego montażu jest fragment ramy bez wycięcia na koło, który można zamontować dla modelu w wersji gablotowej lub po prostu poruszającego się po łukach o odpowiednio dużym promieniu.
 

Ty42

Ostrzeżony
Reakcje
198 265 5
Podejrzewam, że w komplecie do modelu będzie fragment pełnego fartucha do podmiany elementu z wycięciem na koło. Podobne rozwiązanie zastosowała firma PIKO w modelach lokomotyw typu E04 (serii 144 DB, 204 DR), gdzie fragment ramy mocno ograniczał możliwość wychylania się na boki przedniego i tylnego tocznego zestawu kołowego. W częściach do samodzielnego montażu jest fragment ramy bez wycięcia na koło, który można zamontować dla modelu w wersji gablotowej lub po prostu poruszającego się po łukach o odpowiednio dużym promieniu.
Ludzie, weźcie się choć trochę WYŚLICIE, zajrzyjcie na stronę Marklina/Trixa... tam jest wszystko opisane co do tego parowozu... Większość z rtej społeczności "potrafi" podawać długości PKPowskich Ygreków w mikronach, ale woli żyć jakimiś domysłami co do tego modelu parowozu, zamiast wejść i sprawdzić na stronie producenta... SZOK!!!
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.178 504 30
co to za wycięcie przy 6 osi? Ja wiem, że markliniści muszą mieć możliwość jazdy po łukach 360
Łuki o promieniu 360 mm to minimalny standard także w systemach 2-szynowych, nie tylko Märklina i nie ma się co dziwić, że konieczne są takie wycięcia. Ten parowóz w oryginale miał te fartuchy bardzo blisko kół i model bez wycięć nie mógłby przejeżdżać nawet sporo większych łuków. Ale tu muszę przyznać rację koledze @Ty42, że warto najpierw sprawdzić, a potem dopiero podnosić larum, a nie wpadać w niepotrzebną panikę. Pomijam styl, w jakim kolega @Ty42 pisze (dla mnie nie do przyjęcia), to jednak w tej kwestii merytorycznie ma rację...

A co do ceny... no cóż, jednak 540 euro za model DCC z dźwiękiem i dynamicznym dymem (taka jest oferta w jednym z niemieckich sklepów, zresztą nie najtańszym) to wprawdzie sporo, ale nie szokująco przy obecnych cenach innych modeli.
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.242 25 2
Ludzie, weźcie się choć trochę WYŚLICIE, zajrzyjcie na stronę Marklina/Trixa... tam jest wszystko opisane co do tego parowozu... Większość z rtej społeczności "potrafi" podawać długości PKPowskich Ygreków w mikronach, ale woli żyć jakimiś domysłami co do tego modelu parowozu, zamiast wejść i sprawdzić na stronie producenta... SZOK!!!
I po co sie sam napinasz? Wstaw ten kawalek z instrukcji i utnij komentarze.
Bez tytułu.jpg
Inna sprawa, że śmieszą mnie te z lekka złośliwe komentarze na temat Trixa i Märklina. Zrobia model lokomotywy, ktora w realu byla tylko w jednym egzemplarzu. Juz za to nalezy im sie troche respektu.
Pozdrawiam!
 

Ty42

Ostrzeżony
Reakcje
198 265 5
I po co sie sam napinasz? Wstaw ten kawalek z instrukcji i utnij komentarze.
Zobacz załącznik 841188
Inna sprawa, że śmieszą mnie te z lekka złośliwe komentarze na temat Trixa i Märklina. Zrobia model lokomotywy, ktora w realu byla tylko w jednym egzemplarzu. Juz za to nalezy im sie troche respektu.
Pozdrawiam!
Samemu trzeba szukać informacji, a nie pytać się o takie pierdoły...które są na wyciągnięcie ręki... Myślenie nie boli...
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.242 25 2
Ktoś tu jest wielkim fanem Ma Trixa... Ale należy to uznać... Jedni wolą schabowe, drudzy - teściowe...;)
Jak się spuści powietrze lub coś innego z balonika zwanego dumnie modelarstwem to okazuje się, że Märklin może być bardziej niż OK :p
Zapytałem kiedyś w sklepie Spiele Max które "kolejki" są najtrwalsze. I facet mówi popatrz pan na te makietę - a mieli taki prosty kwadrat z torami w dwóch kręgach i trochę zielonego wokół - jeździ po niej Ludmiła od 10 rano jak zaczynamy prace do 20. I tak codziennie. Jak postawiliśmy parowóz od Roco to padł po trzech dniach. A Ludmiła jeździ!
Zgadnij kto zrobił Ludmile? ;);)
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.634 381 7
Jak się spuści powietrze lub coś innego z balonika zwanego dumnie modelarstwem to okazuje się, że Märklin może być bardziej niż OK :p
Zapytałem kiedyś w sklepie Spiele Max które "kolejki" są najtrwalsze. I facet mówi popatrz pan na te makietę - a mieli taki prosty kwadrat z torami w dwóch kręgach i trochę zielonego wokół - jeździ po niej Ludmiła od 10 rano jak zaczynamy prace do 20. I tak codziennie. Jak postawiliśmy parowóz od Roco to padł po trzech dniach. A Ludmiła jeździ!
Zgadnij kto zrobił Ludmile? ;);)
PESA Bydgoszcz :ROFL::ROFL::ROFL:;)...
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.586 51 2
Niech Pan pod ksywą Ty42 odniesie się jeszcze do moich 2 pierwszych zarzutów o kołach i wiązarach.
To co od wieków tłucze Matrix, było OK, ale 20 lat temu. Teraz to już jest po prostu nieakceptowalne. I tu jest clue co to znaczy być Marklinistą. Model ma jeździć po każdym, torowisku, nieważne jak beznadziejnie położonym, nierównym czy o ciasnych łukach.

Zakupiłem kiedyś dość tanio model Br103 Roco, 3-szynowy (model z nowszej produkcji po wszelkich tuningach). Miał to być mój pierwszy skomplikowany projekt modelarski... Okazało się, że jest go dziecinnie prosto przerobić na DC - zdemontować ślizgacz i połączyć mostek DC na płytce i przerwać taki sam mostek AC. Koła w obu modelach są izolowane. Najdłużej w całym procesie trwało nagrzewanie lutownicy.
No i po postawieniu modelu na tory jeździł, wydawał dźwięki ale również SKAKAŁ.
Roco w modelach DC wielu lokomotyw od kilku lat stosuje obniżone obręcze zbliżone do RP25 (BR103, BR218, E94, nawet w ST44). W BR103 wersja AC wsadzili koła z obręczami których wysokość wyklucza jazdę po torach RocoLine. To jest niestety dla klientów AC konieczne, w innym przypadku model zostanie w internecie zhejtowany. Sami Niemcy na forach, nazywają bycie Marklinistą jako "stanu umysłu".

Moim zdaniem, przy modelach tego typu są już pewne elementy, w których nie można iść na skróty kosztem jakiś wymyślonych dawno temu norm.

Promienie 360, czy nawet 440 powinny wypaść z norm modelarskich do norm zabawkowych, podobnie jak wysokości obręczy i dopuszczalne odchylenia od prędkości maksymalnej.

O napędzie w kotle czy w tendrze już gdzieś rozmawialiśmy, powtórzę tylko to, żę przy napędzie w kotle, prześwitu w ramie czy między kołami a paleniskiem nie ma bo ukryte są w nim bebechy. Wszystko jest zakryte i zabudowane, co oczywiście nijak się ma do rzeczywistości. Tutaj kolejny raz kłania się przywiązanie do jakiś utartych rozwiazań. Ja też wolałbym napęd w kotle, ale do tej pory nikt nie zrobił tego tak dobrze, żeby patrząc z boku na napęd parowozu (czyli to co jest w nim najfajniejsze) widzieć wszystko na przestrzał.
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.242 25 2
W BR103 wersja AC wsadzili koła z obręczami których wysokość wyklucza jazdę po torach RocoLine. To jest niestety dla klientów AC konieczne, w innym przypadku model zostanie w internecie zhejtowany. Sami Niemcy na forach, nazywają bycie Marklinistą jako "stanu umysłu"
Lokomotywy innych producentów z niskim obrzeżem kół jeżdżą po torach Märklina i też podskakują/kiwają się - na rozjazdach itp - nie oznacza to jednak, że bycie nie-märklinistą to stan umysłu.
To tylko inny standard i inne priorytety.
 

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
Jest jeszcze jedna kwestia jeśli chodzi o napęd w tendrze, a nie w kotle parowozu... jeśli będzie słaba przyczepność kól wiązanych, a nie będą one napędowe, a tylko toczne, to będzie mógł wystąpić błąd w toczeniu, będą się zacinać lub niezbyt płynnie toczyć te koła... zatem co z tego, że jak model parowozu stoi, to cudnie wygląda? Jak najważniejsze są moim i dla mnie właściwości jezdne modelu, bo nie interesuje mnie tylko to, żeby model stał w gablocie. No i bez przesady, nie jest to tragedią te zabudowania, w końcu to są modele, a nie zmniejszone postacie oryginałów.
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.242 25 2
A podpowiedzcie mi proszę w którym miejscu parowozy z napędem w kotle mają dostrzegalną wadę w postaci
…przy napędzie w kotle prześwitu w ramie czy między kołami a paleniskiem nie ma bo ukryte są w nim bebechy
Screen z filmiku Märklina
0EFC0D3B-5461-4747-994D-DB04AD6E0946.jpeg

Dla porównania drugi screen z lokomotywą 1:1 z tego samego filmu
BEFF788F-6771-4CD9-B5A9-CF5FA3B87BEA.jpeg

Pytanie bez podtekstów - nie znam się na parowozach, nie potrafię tego ocenić.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.178 504 30
w którym miejscu parowozy z napędem w kotle mają dostrzegalną wadę w postaci...
Większość modeli z napędem silnikiem w kotle ma przekładnię ukrytą w stojaku (palenisku i popielniku) kotła i koła zębate w ramie. Zwykle nie da się tego ukryć inaczej, jak zabudowując tylną część ramy, co jest niezgodne z oryginałem. Dotyczy to również modeli z silnikiem w tendrze, ale z napędem przekazywanym wałkiem kardana do parowozu. Niedawno o tym dyskutowaliśmy w innym wątku, są tam też zdjęcia różnych modeli, gdzie widać, o co chodzi.

W najnowszym modelu Märklin/Trix, który ma silnik w kotle, najwyraźniej udało się to zrobić inaczej i zachowano prześwity w tylnej części ramy. Miejmy nadzieję, że inni producenci też w przyszłości udoskonalą swoje wyroby w tym względzie.
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.242 25 2
Ale Märklinowi udaje się to już od dawna - wszystkie nowe opracowania, a jest ich już bardzo wiele, mają malutki silniczek w kotle - nie w budce i kotle - z kołem zamachowym również w kotle i z osią napędową wychodzącą gdzieś na wysokości kotła i stąd przekazuje napęd na oś/2 osie zależnie od konstrukcji i przez wiązary na pozostałe osie.
 

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
Ale Märklinowi udaje się to już od dawna - wszystkie nowe opracowania, a jest ich już bardzo wiele, mają malutki silniczek w kotle - nie w budce i kotle - z kołem zamachowym również w kotle i z osią napędową wychodzącą gdzieś na wysokości kotła i stąd przekazuje napęd na oś/2 osie zależnie od konstrukcji i przez wiązary na pozostałe osie.
Dokładnie, mam 2 nowe Trixy, nie wiem o co sie rozchodzi w ich krytykowaniu...
 

Ty42

Ostrzeżony
Reakcje
198 265 5
Na mojej makiecie model MUSI mieć siłę, aby uciągnąć ciężki skład (8 -10) wagonów np na podjeździe, gdzie maksymalna wysokość wynosi 4 cm/1 m torowiska. a dopuszczalna wg norm jest 5 cm. Np parowóz Oi2 Roco ze składem 4 Donnerbuchsenów i łukach o promieniu R=480 mm na takowym podjeździe nie ma siły wjechać pod górę. Na przykład parowóz BR56 Liliput z napędm w kotle bardzo dobrze sobie radzi z dziesięcioma dwuosiowymi wagonami, można spokojnie jeszcze 5 dodać, też by dała radę. Dodać trzeba do tego jeszcze dźwięk. BARDZO źle to wygląda, jeśli tender buksuje, a zestawy kołowe napędowe parowozu stoją w miejscu, a dźwiękowo one powinny buksować.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 154
Tabor 209
Tabor 151
Tabor 297
Tabor 187

Podobne wątki