• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości nie-PKP 2020

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.300 504 30
To zależy, co rozumiemy pod pojęciem "Einheitselektrolokomotive". Jeżeli mamy na myśli program budowy nowych elektrowozów z lat 1950. to rzeczywiście, obejmował on tylko lokomotywy 110, 140, 141 i 150. Jeżeli jednak myślimy po prostu o lokomotywach ujednoliconych typów, to kolejne serię, będące przecież rozwinięciem wcześniejszych konstrukcji, też zakwalifikowałbym do "Einheitów".
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.300 504 30
A co kolega hju... chciałby wiedzieć o tym wagonie? Normalny Y budowy NRD w wersji fabrycznej (bez modyfikacji, czy modernizacji), w malowaniu ČD. Co jeszcze można o nim powiedzieć? Wydaje się, że poza malowaniem niczym się nie różni od takich samych, jakie Roco wypuściło w malowaniu PKP.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.300 504 30
Nie wiem, czy takie wagony faktycznie jeździły w pociągach PKP IC, czy nie, ale jeżeli tak, to wolałbym zobaczyć zdjęcie, a nie komputerowy rysunek z mało dla mnie wiarygodnej czeskiej strony internetowej. Wielokrotnie spotkałem się tam z zupełnie nierzeczywistymi obrazkami wagonów w składach, zgadzał się jedynie zarząd kolei, ale typ i wygląd wagonu był już zupełnie inny. A skoro mówimy o planowym zestawieniu, to przekonujący byłby służbowy rozkład jazdy, a nie ta czeska strona.
 

Fictorque

Aktywny użytkownik
Reakcje
583 0 0
Oczywiście z chęcią wrzucę zdjęcia. Proszę mi tylko dać 3-4h na powrót. Jak dobrze pójdzie sfotografuję także dzisiejszą Galicję.
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.634 381 7
Nie jest żadną sensacją, że państwowa spółka PKP Intersiti :ROFL:od lat wypożycza wagony od kolei czeskich. Z tym że Czesi kupują nowy tabor a używany wypożyczają zarabiając na tym przy okazji.
Jakiś amigo z allegro wystawia wagon CD od Roco - szkoda, że nie dopisał jeszcze w informacjach nazw pociągów. Byłoby barwniej :D...
 

Fictorque

Aktywny użytkownik
Reakcje
583 0 0
Czułem, że ktoś mnie ubiegnie, ale zapostuję, jako, że mnie proszono, oraz jako że wagony występują w innych składach:

Zatem, proszę jeszcze gorące sprzed dwóch godzin:

CZ - ČD 51 54 19 - 41 068 - 0 A¹⁴⁹ — Rzezawa, 08 lipca 2020; - to jest przelot pociągu przez przystanek, więc zdjęcie wymagało nastawy 1/2000 sekundy. Szczęśliwie się udało.



CZ - ČD 51 54 19 - 41 090 - 4 A¹⁴⁹ — Kraków Płaszów, 05 sierpnia 2019; Wagon stoi w już sformowanym składzie, by za parę godzin ruszyć w kierunku głównego gdzie zacznie trasę jako TLK Korsarz.

Do tego dwa dni temu nakręciłem filmik, więc wrzucam też na YT:

 

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.406 23 0
I słusznie pytasz. Też bym nie wiedział o co chodzi z tymi zdjęciami, gdybym tu dopiero teraz zajrzał.
Otóż mają związek z postem jednego z moderatorów tego forum, który gdy się zorientował, jakie bzdury popisał, to czym prędzej usunął nie tylko swój post, ale także jego cytat i wszelkie odniesienia do niego w innych postach. Rozumiem, że głupio mu się zrobiło, ale trochę to szczeniackie zachowanie. Ludzie nie są wszechwiedzący i nieomylni, wystarczy po prostu przyznać się do błędu/niewiedzy, a nie "zamiatać pod dywan" pozostawiając posty bez kontekstu.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.150 131 19
I słusznie pytasz. Też bym nie wiedział o co chodzi z tymi zdjęciami, gdybym tu dopiero teraz zajrzał.
Otóż mają związek z postem jednego z moderatorów tego forum, który gdy się zorientował, jakie bzdury popisał, to czym prędzej usunął nie tylko swój post, ale także jego cytat i wszelkie odniesienia do niego w innych postach. Rozumiem, że głupio mu się zrobiło, ale trochę to szczeniackie zachowanie. Ludzie nie są wszechwiedzący i nieomylni, wystarczy po prostu przyznać się do błędu/niewiedzy, a nie "zamiatać pod dywan" pozostawiając posty bez kontekstu.
Wpisy ze zdjęciami nie są bez kontekstu, gdyż kolega @hjugytf zapytał o ten model oraz - jak się domyślam - o jego pierwowzór i informacje zamieszczone w opisie aukcji, do której odnośnik podał. Co do bzdur - uważam, że niezależnie kto by ich nie napisał nie ma dla nich miejsca na forum i należy je usuwać - wątek przez to nie stracił na czytelności, a właśnie wręcz przeciwnie - zyskał. Po co trzymać wpisy nic nie wnoszące do tematu?
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.150 131 19
@grosiszcze Jacku, nie wiem z czym się nie zgadzasz, ale oczywiście masz takie prawo - z chęcią jednak poznam Twoją opinię, dla której obrony (?), wyrażenia (?) raczyłeś przyznać mi tę ocenę.
 

hjugytf

Aktywny użytkownik
Reakcje
462 47 4
A co kolega hju... chciałby wiedzieć o tym wagonie? Normalny Y budowy NRD w wersji fabrycznej (bez modyfikacji, czy modernizacji), w malowaniu ČD. Co jeszcze można o nim powiedzieć? Wydaje się, że poza malowaniem niczym się nie różni od takich samych, jakie Roco wypuściło w malowaniu PKP.
Czy model wart zakupu? chodzi mi o jakość wykonania i co ważne czy to nie jest typowy "przemalowany bubel" ?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.300 504 30
czy to nie jest typowy "przemalowany bubel" ?
A co to jest typowy "przemalowany bubel"? Jakość wykonania jest pewnie jak zwykle w modelach Roco na dobrym poziomie, ale tego drugiego pytania nie rozumiem. Roco robi sporo wersji tych modeli i wszystkie są oparte o ten sam produkt, różnią się tylko malowaniem. Należałoby sprawdzić, czy wagony ČD różnią się technicznie od wersji DR, MÁV itp., ale tego nie umiem powiedzieć. Generalnie oryginały są wagonami tego samego typu, ale mogą się różnić drobnymi szczegółami, jak choćby rozmieszczenie wywietrzników na dachu (to wiemy o wersji PKP, choć akurat w malowaniu PKP był tylko dwójki).
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.978 275 41
Tylko co ma wspólnego ?! Tehs 50 DB z Ibds der PKP ...
Konkretnie zachodniniemiecka chłodnia T(m)ehs 50 DB ,późniejsza Tmmehs 50 DB i późniejsza Ichqrs 369/376/377 DB - poza długością wraz z buforami , ogólnie gładkim poszyciem ścian ( różniącym się wzorem łączenia arkuszy blach ) i spełnionymi standartami UIC ... ???
Z polską chłodnią
4 L ... ?! :D
Polska chłodnia 4 L miała inną konstrukcję :
- stopni bocznych
- inny wzór 4 zawiasów mocujących drzwi boczne
- inne drabinki na pomostach
- inny wzór i ułożenie 4 poręczy na ścianach czołowych
- inne ułożenie 4 poręczy manewrowego
A przede wszystkim :

- inne otwory do ładowania lodu na ścianach czołowych
- inaczej rozmieszczone i inną liczbę otworów wentylacyjnych na dachu
- inne rozmieszczenie i kształt tablic hamulca
- plus parę innych drobnych szczegółów konstrukcyjnych .


Krótko mówiąc ,będzie się próbowało wcisnąć nam plastigumokit wagonopodobny jako model polskiej chłodni 4 L ... ;)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 154
Tabor 209
Tabor 151
Tabor 297
Tabor 187

Podobne wątki