• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości nie-PKP 2020

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.369 137 19
Pojawiły się zdjęcia "Laminátki" z zaprezentowanym oświetleniem :) :

laminatka_mit_licht_004_re.jpg

laminatka_mit_licht_2_re.jpg

laminatka_mit_licht_close1_re.jpg

laminatka_mit_licht_close2_re.jpg


- źródło: https://www.piko.de/DE/index.php/de...expert-e-lok-br-s499-csd-laminatka-51380.html

Na podanej stronie źródłowej jest też zamieszczona "próbka dźwięków" do odsłuchania :gwizd: . Oprócz "bajerów" widocznych na zdjęciach model posiada również podświetlone "zegary" na pulpicie maszynisty :podstepny: - niestety nie ma jeszcze zdjęcia oświetlonego pulpitu :( . Model "Laminátki" można było obejrzeć w Poznaniu podczas Salonu HOBBY na stoisku sklepu Świat Modeli z Rybnika :D . Mam nadzieję, że niedługo opublikuję w tym temacie kilka zdjęć modelu sfotografowanego na makiecie ;) ...
 

przemek tabisz

Znany użytkownik
Reakcje
922 60 10
Trix - nowości w katalogu na JESIEŃ 2020.

Oba tutaj, bo nie ma w nich nic, co by się nadawało do wrzucenia do wątku z nowościami PKP.

Mogę z czystym sumieniem polecić zestaw Trix21528 cyfrowy/21532 analog(ten mam już z dekoderem), bo sama lokomotywa BR74 jest również oferowana...
... w cenie zestawu.:mad:
Zdjęcia z netu.
Trix_21532a.png
Trix_21532.png


Dodatkowo w 2020 Tillig wypuścił piękne cudo, które należy do córki. Tak poinformowała mnie: "MOJE" w momencie rozpakowywania. :eek::D:niepewny::LOL:

Tym razem zdjęcia moje.

IMG_20200915_173038_copy_1843x1382.jpg
IMG_20200915_173047_copy_1843x1382.jpg
IMG_20200915_173051_copy_1843x1382.jpg
IMG_20200915_173058_copy_1843x1382.jpg


Także już może na spotkaniach modułowych zapanować spokój. Jest ekipa do ściągania "awaryjnych" Vectronów, ST'eków i innych.;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.676 520 30
Nie, nie powinno tak być. Ale to przypadłość bardzo wielu pantografów w wielu modelach. Czasem trzeba trochę pokombinować składając pantograf, żeby oba końce równo się ułożyły. Ale oczywiście dobrze wykonany pantograf powinien zawsze się składać równo. Pantografy w modelach EU07 składają się na ogół dobrze, trzeba tylko ustawić ślizgacz poziomo, bo zazwyczaj przechyla się na jedną stronę, innych modeli Piko nie znam.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.369 137 19
"Dla każdego coś nowego" - można by rzec analizując tegoroczną ofertę firmy PIKO ;) . Miłośnikiem DB raczej nie jestem :p , choć uważam, że koleje zachodnioniemieckie DB mają swój wyjątkowy i niepowtarzalny klimat :giggle: . W każdym razie nie mogłem przejść obojętnie obok kolejnej tegorocznej nowości od PIKO :D , a mianowicie miniatury lokomotywy serii 216. Moją uwagę przykuły wycieraczki :gwizd: - jak się okazuje - są fototrawione o_O ! Z tego co mi wiadomo, to jest to pierwszy model firmy PIKO z wycieraczkami wykonanymi w tej technologii :eek: ! Oprócz tego według opisu fototrawione (i na takie faktycznie wyglądają) są również stopnie dla manewrowych. Jeżeli PIKO faktycznie zaczyna robić tak filigranowe detale w technologii fototrawienia to oczywiście nasuwa się pytanie czy i w modelach lokomotyw serii ET21 również takie będą :niepewny: ? Niestety w modelach "Laminátek" wycieraczki są wykonane "tradycyjnie" z tworzywa sztucznego i tak jak w modelach, których produkcja rozpoczęła się w ostatnich kilku latach - moim zdaniem - ciągle za grube :( , a potrafili kiedyś (już w 1996 r.!) robić cieńsze :mad: ! Nie mniej model przyciąga wzrok :gwizd: ... bardzo mi się podoba ten "bajer" w postaci w pełni przestrzennego przedziału maszynowego (widok "na wylot") oraz jego głębi (y) . Niby nic znaczącego, ale to jest to "coś" dzięki czemu ten model nie jest jak wszystkie dotąd wydane przez innych producentów, a także jest to w pełni zgodne z pierwowzorem, to znaczy przekroczona została kolejna "granica" :podstepny: . Co prawda PIKO robi już takie przestrzenne przedziały maszynowe od 2 lat :cenzura: , ale nadal jest to jeszcze dosyć mało rozpowszechnione i bardzo cieszy, że pojawiają się kolejne modele (m.in. SU46 :love: ), które tak jak w oryginale mają przedział maszynowy "na przelot" od okna do okna. To także kolejny model, który będzie mieć podświetlany pulpit maszynisty... a to wszystko w cenie nieco ponad 600 zł (przed rabatem stałego klienta)...

Dosyć gadania - czas na zdjęcia :) :

52400.jpg

52400_MG_3421.jpg

52400_MG_3422.jpg

52400_MG_3423.jpg

52400_MG_3424.jpg

52400_MG_3426.jpg

52400_MG_3427.jpg

52400_MG_3428.jpg

52400_MG_3447_mit_Kupplung.jpg

52400_MG_3458.jpg

52400_MG_3651.jpg

52400_MG_3652.jpg

52400_MG_3655.jpg

BR216.jpg


- źródło: https://www.piko.de/DE/index.php/de...7-h0-expert-diesellok-216-010-9-db-52400.html
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.286 25 2
216 010 to bardzo charakterystyczna lokomotywa rodziny V160 - jedyna z „nowym” czołem i z ramą, której czarne malowanie załamywało się i zniżało ku dołowi tuż przed czołem lokomotywy. Było to wprawdzie tak jak we wszystkich pozostałych przedseryjnych lokomotywach 001-009 z zaokrąglonym czołem i przydomkiem Lollo, ale 010 otrzymała już spłaszczone czoło, które zostało przejęte z konstrukcji V320. Taki przód stał się następnie charakterystyczny dla całej rodziny lokomotyw V160 i następnie 216.
Poniżej zdjęcie ze strony bundesbahnzeit.de prezentujące wszystkie trzy rodzaje budy tych lokomotyw.

103829DA-9086-4368-A8BF-B6ED23EFCEAC.jpeg
 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
3.119 29 2
Nie czuję się znawcą tematu i specjalistą w dziedzinie modelarstwa, ale dziś wszedłem w posiadanie Laminatki i pozwolę sobie o kilka słów na jej temat. Otóż po otwarciu pudełka model robi ogromne wrażenie pod kątem odzwierciedlenia detali pomimo tego, że to lokomotywa elektryczna o dość prostej budowie pudła. Wózki lokomotywy przyciągają uwagę oddając fantastycznie detale... resory, ich zabezpieczenie, koła, czy odzwierciedlony układ dźwigni pod pudłem... majstersztyk! Podobnie sprawy mają się na dachu, bo pantografy robią wrażenie i są jeszcze delikatniejsze od tych stosowanych na EU07. Reflektory prezentują się równie fantastycznie, co w oryginale. Szkoda tylko, że przy całej partii SM42 i EU07 we wszystkich odmianach mamy to, co mamy. Obłe szyby będące cechą charakterystyczną lokomotywy prezentują się rewelacyjnie. Napęd pracuje bardzo cichutko, płynnie z równym rozruchem od małych prędkości. Nie zbieram modeli kolei zagranicznych z małymi wyjątkami, do których należy zaliczyć S499 CSD. Jedyną wadą jest cena modelu, ale cóż... warto...

202009261533.jpg
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.016 275 41
Szkoda tylko, że przy całej partii SM42 i EU07 we wszystkich odmianach mamy to, co mamy.
Dobre i cenne wnioski Kolega napisał !
Po prostu w przypadku SM/SP42 i EU06/07/EP08 i ET41 mamy już w momencie produkcji zacofane technologicznie starocie z poprzedniej epoki modelarskiej , która skończyła się dwie dekady temu ( koniec XXw ) . Ale wyprodukowane w II dekadzie XXIw ! :D
To jest świadomie wykalkulowana przez producenta taniocha w produkcji ...
Dlatego przewidująco , ograniczyłem się tylko do posiadania po 1 sztuce z tych w.w. serii bez EU06 .
Tak jak pisałem 3 lata temu na podstawie posiadanych modeli Brawa / ESU / Exact Train / LS Models :
Za zaledwie dekadę część produkcji modeli PKP będzie żenującym wykonaniem hobby - to się tyczy także wagonów innych producentów.
I to się już dzieje na naszych oczach ...
ET21 ma również zaszokować wykonaniem !
Cóż w końcu wchodzimy za chwilę w
III dekadę XXI wieku ... :cool:
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.369 137 19
Podczas, gdy analogowy model "Laminátki" rozszedł się na pniu :cenzura: , a lada moment to samo stanie się z modelem w wersji z dekoderem dźwięku o_O , PIKO zaprezentowało zdjęcia modelu parowozu serii 78 pod zarządem DR :gwizd: (PIKO 50604, 50605, 50606, 50607):

32331_50604_id=24239.jpg

32312_50604_MG_3996_id=26321.jpg

32313_50604_MG_4002_id=26322.m.jpg
32315_50604_MG_4006_id=26324.m.jpg


32314_50604_MG_4007_id=26323.m.jpg

- źródło: https://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=30473&vw_name=detail

W porównaniu do modelu parowozu serii 78 pod zarządem DB widać "co nieco" zmian :) , które producent musiał wprowadzić, aby model parowozu odpowiadał pierwowzorom eksploatowanym w NRD (y) . Gdyby nie inne pilniejsze wydatki :ostrozny: ... to pewnie ciężko byłoby mi się oprzeć zakupowi tego modelu :X3: ... choć niewątpliwie cena jest mi w tym pomocna ;) (na studenckie warunki jednak zbyt wygórowana jak za taki model tendrzaka :cry: )...
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.369 137 19
No, Piko zaszalało z ceną: ponad 400 euro za model elektrowozu w wersji analogowej wydaje się lekką przesadą
Hmm... bardzo ciekawe. Czyżby dalszy ciąg "dojenia" szwajcarskiego rynku? Model dla bogatych Szwajcarów? Model ekskluzywny wyłącznie na rynek szwajcarski... ciekawe jaki będzie nakład i co będzie się kryć pod tą ceną... nie jest ona chyba pomyłką sklepu, gdyż inne podają 369, 379, 419 CHF dla wersji analogowej i 539 CHF dla modelu w wersji cyfrowej z dekoderem dźwiękowym. Fakt... cena zwala z nóg! Jeden ze sklepów w opisie napisał, że jest to nowość PIKO/ARWICO na 2021 rok. Podają, że jest to następna najważniejsza nowość 2021 roku na rynku szwajcarskim. Z tego co sprawdziłem to firma ARWICO AG jest oficjalnym dystrybutorem firmy PIKO w Szwajcarii i to na jej zamówienie powstaną modele prototypowej lokomotywy typu Ae 6/6 o numerze 11401 i przydziale (?) Ticino (PIKO 97200 / 97202 / 97203). Opisują ją jako "legendarna lokomotywa Gottharda" - zapewne chodzi o lokomotywę pracującą na "kolei Gottharda" (niem. Gotthardbahn), czyli linii kolejowej z Immensee w środkowej części kraju do Chiasso przy granicy szwajcarsko-włoskiej. Gotthardbahn jest opisana jako pierwsza kolej górska w Szwajcarii - otwarta w 1882 roku. Zapewne wielu z nas słyszało o przełęczy św. Gotarda - to właśnie przez nią prowadzi wspomniana linia. Znajduje się na niej jeden z najsłynniejszych tuneli na świecie - tunel św. Gotarda. W 1922 roku wraz z zakończoną elektryfikacją rozpoczęły na niej prace słynne "krokodyle", czyli lokomotywy typu Ce 6/8 II.

Opis ze strony sklepu:
Bahnonline.ch napisał(a):
Piko/Arwico H0-Neuheit 2021: Die legendäre Gotthardlokomotive Ae 6/6 der SBB wurde als nächste Top-Neuheit für den Schweizer Markt angekündigt. Zuerst soll die Maschine in der Prototypenausführung erscheinen.

Als erste Lok wird die Prototypen-Ae 6/6 mit dem Wappen «Ticino» und grünem Anstrich produziert. Gemäss Arwico verfügt das Modell über nachfolgende Eigenschaften:
  • schwerer Metalldruckgussrahmen mit fein detailliertem Gehäuse
  • feinste Lackierung und Bedruckung, erhabene Lokbeschriftung
  • filigrane Metall-Pantographen
  • fünfpoliger, kugelgelagerter Motor mit zwei Schwungmassen
  • LED-Lichtwechsel fahrtrichtungsabhängig weiss/rot, wie die Führerstandsinnenbeleuchtung mit einem PluX22-Decoder digital schaltbar
  • detailverliebte Maschinenraumnachbildung, mit schaltbarer Maschinenraumbeleuchtung, sowie Führerpultbeleuchtung
  • Digitalschnittstelle PluX22 nach NEM 658, für Nachrüstung mit Sound und grösstmöglichem Lautsprecher vorbereitet
  • Bremsschläuche zum Nachrüsten
SBB Ae 6/6 SBB Ae 6/6 Prototyp 11401 «Ticino», grün, DC-Ausführung
– Artikel-Nummer ( n ): 97200
– Epoche: Ep. IV
SBB Ae 6/6 Prototyp 11401 «Ticino», grün DC-Sound-Ausführung
– Artikel-Nummer ( n ): 97202
– Epoche: Ep. IV
SBB Ae 6/6 Prototyp 11401 «Ticino», grün AC-Sound-Ausführung
– Artikel-Nummer ( n ): 97203
– Epoche: Ep. IV
- źródło: https://www.bahnonline.ch/2728/piko-h0-neuheiten-2021-sbb-ae-66/

Ciekawe... bardzo ciekawe...
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 154
Tabor 209
Tabor 151
Tabor 297
Tabor 187

Podobne wątki