• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości nie-PKP 2020

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.244 25 2
Wątek wpadł tutaj z Nowości PKP 2020 - bo nie pkp...
A mi się marzy, żeby każdy wątek miał swój temat. Tasiemce o nowościach wszelkich zachęcają tylko do ględzenia, które „zakopuje” w otchłani wcześniejszych stron wartościowe informacje.
#howgh
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.150 131 19
Wątek wpadł tutaj z Nowości PKP 2020 - bo nie pkp...
A mi się marzy, żeby każdy wątek miał swój temat. Tasiemce o nowościach wszelkich zachęcają tylko do ględzenia, które „zakopuje” w otchłani wcześniejszych stron wartościowe informacje.
#howgh
Moim zdaniem tak właśnie być powinno i tak też robiłem - informacje o konkretnych nowościach rozdzielałem po odpowiednich tematach, o ile takowe istniały (lub je tworzyłem). Ta praktyka w tym dziale niestety została zarzucona. Inną kwestią jest to, że użytkownicy też mogliby tworzyć nowe tematy, jeśli jest taka potrzeba/konieczność, a nie narzekać, że moderatorzy nie przenieśli wpisów z tematu "zbiorczego", a przynajmniej pisać w istniejących.
 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
2.890 29 2
o_O jak to się ma do orginału? Nie ukrywam, że bardzo ciekawa propozycja.
Miałem okazję uwiecznić "Tomka" na stacji Pleszew Miasto w 2019 odstawionego na terenie stacji.
201907050805.jpg

Dwa lata wcześniej takie zdjęcie na siłę, bo już jechał jako pociąg planowy Pleszew Miasto - Pleszew Wąskotorowy.
201710211643.jpg

Motorwaków w barwach SKPL z nadanymi imionami jest zdecydowanie więcej...
201710211647.jpg
 

ralph80

Aktywny użytkownik
Reakcje
649 5 2
"Dla każdego coś nowego" - można by rzec analizując tegoroczną ofertę firmy PIKO ;) . Miłośnikiem DB raczej nie jestem :p , choć uważam, że koleje zachodnioniemieckie DB mają swój wyjątkowy i niepowtarzalny klimat :giggle: . W każdym razie nie mogłem przejść obojętnie obok kolejnej tegorocznej nowości od PIKO :D , a mianowicie miniatury lokomotywy serii 216. Moją uwagę przykuły wycieraczki :gwizd: - jak się okazuje - są fototrawione o_O ! Z tego co mi wiadomo, to jest to pierwszy model firmy PIKO z wycieraczkami wykonanymi w tej technologii :eek: ! Oprócz tego według opisu fototrawione (i na takie faktycznie wyglądają) są również stopnie dla manewrowych. Jeżeli PIKO faktycznie zaczyna robić tak filigranowe detale w technologii fototrawienia to oczywiście nasuwa się pytanie czy i w modelach lokomotyw serii ET21 również takie będą :niepewny: ? Niestety w modelach "Laminátek" wycieraczki są wykonane "tradycyjnie" z tworzywa sztucznego i tak jak w modelach, których produkcja rozpoczęła się w ostatnich kilku latach - moim zdaniem - ciągle za grube :( , a potrafili kiedyś (już w 1996 r.!) robić cieńsze :mad: ! Nie mniej model przyciąga wzrok :gwizd: ... bardzo mi się podoba ten "bajer" w postaci w pełni przestrzennego przedziału maszynowego (widok "na wylot") oraz jego głębi (y) . Niby nic znaczącego, ale to jest to "coś" dzięki czemu ten model nie jest jak wszystkie dotąd wydane przez innych producentów, a także jest to w pełni zgodne z pierwowzorem, to znaczy przekroczona została kolejna "granica" :podstepny: . Co prawda PIKO robi już takie przestrzenne przedziały maszynowe od 2 lat :cenzura: , ale nadal jest to jeszcze dosyć mało rozpowszechnione i bardzo cieszy, że pojawiają się kolejne modele (m.in. SU46 :love: ), które tak jak w oryginale mają przedział maszynowy "na przelot" od okna do okna. To także kolejny model, który będzie mieć podświetlany pulpit maszynisty... a to wszystko w cenie nieco ponad 600 zł (przed rabatem stałego klienta)...


- źródło: https://www.piko.de/DE/index.php/de...7-h0-expert-diesellok-216-010-9-db-52400.html
PIKO wrzuciło zdjęcie wersji z oświetleniem - jak dla mnie bomba!. I tu też jest odpowiedź co można zmodyfikować w naszych EU/EP 06/07/08 - doprowadzić do takiego standardu wykonania (marzenie :) )
BR216.jpg
.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.150 131 19
Motorwaków w barwach SKPL z nadanymi imionami jest zdecydowanie więcej...
Napisać, że "zdecydowanie więcej" to może przesada... jest ich bowiem 4, chyba że 4 zamiast 1 to zdecydowanie więcej ;) ... w każdym razie na początku 2017 roku SKPL kupił 4 "motoraki". Poniżej zdjęcie z ich transportu:

- źródło: https://ilostan.forumkolejowe.pl/index.php?nav=foto&id=21012
- autor: Railsilesia
- opis: "2017-01-25 - Racibórz - SM42-2622 należąca do firmy SKPL prowadzi skład czterech pojazdów serii 810 należących do spółki Ceske Drahy. Numery pojazdów serii 810 to: 810-054-7,810-210-5,810-642-9,810-569-4"

2017.01.25. - Racibórz - SM42-2622 ze składem 4 ''motoraków'' zakupionych przez SKPL (810 0...jpg

Podsumowując - w Polsce eksploatowane przez SKPL są 4 "motoraki":

810 054-7 "TOMEK"
810 210-5 "KAROL"
810 642-9 "BARTEK"
810 569-4 "ALBERT"

Modelem tego pierwszego uraczy nas na początku przyszłego roku firma Roco :) :

Roco 70384 (wersja analogowa na prąd stały)
wagon silnikowy 810 054-7 "TOMEK" SKPL Cargo sp. z o. o.
termin ukazania się: 3. tydzień 2021 r.
cena sugerowana: 169,90 €

Roco 70385 (wersja cyfrowa na prąd stały z dekoderem dźwiękowym)
wagon silnikowy 810 054-7 "TOMEK" SKPL Cargo sp. z o. o.
termin ukazania się: 2. tydzień 2021 r.
cena sugerowana: 254,90 €

wizualizacja:

roco_70384_70385_w.jpg
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.978 275 41
Żenująco gruby detal rodem z przełomu lat 80 i 90 ubiegłego wieku ! mają te nowe cysterny Albert Model.
Technologia z przed 300 lat technologicznych ...

Używając żargonu mają rury odpływowo-kanalizacyjne ! :D zamiast filigranowych poręczy ,barierek, drabinek.


Akurat w zeszłym tygodniu dotarły do mnie 3 szt gorącego jeszcze, najnowszego aktualnie opracowania Exact Train , modelu powojennego wagonu {1949/50} - Gm(s)Bremen DB .
Konkretnie Gm39 DB , Gm39 DB EUROP w III epoce i Glm202 DB w IV w
cenie 41 EUR sztuka .


https://www.elriwa.de/neuheiten/exa...-gedeckter-gueterwagen-gms-39-db-ep.iii-europ

Patrząc na modele Exact Train na żywo można dostać zachwytu , takie nowe opracowania otrzymują fani DB . o_O
Filigranowe metalowe stopnie i filigranowe metalowe poręcze manewrowego i rozpinacza wagonów.
Ażurowa przestrzenna ! górna prowadnica otwieranych drzwi i metalowa ! filigranowa prowadnica dolna .

Patrząc na cysterny-gomuły Albert'a .... :confused:
Niestety źle to wróży dla dalszych opracowań polsko-węgierskich ( produkowanych w Polsce na export do Węgier ) wagonów.
Na szczęście ten polsko-węgierski repertuar ma się ku końcowi ... Może nastąpi przetasowanie w roli drugiego producenta obok Piko .
I zamiast Albert,a i jego salami-wagonów będzie to właśnie Exact Train ! :mad:
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
805 89 3
Chyba jeszcze nie było, więc wrzucam a jeśli było to proszę usunąć.
Wszystko wskazuje na to, że Rivarossi wchodzi z modelami wagonów Y z Demoludów i jako, że należę do grupy oczekujących na Y NIE-Tillig i NIE-Roco mam nadzieję, że pojawiają się również modele PKP/ŻSR/CD.
Póki co pojawiły się sety Rivarossi: 4307, 4308 i 4309 z wagonami DR oraz BDŻ.
Jeśli ukaże się set PKP, to chyba będziemy mieć porządne sypialne i dwójki z dużym dachem.

A więc:
1. być może szybciej niż ryflowanym dachem przełamiemy nasze 3-4 wagonowe łączniki jednym dużym dachem;
2. pociągi "prawosławne" złożone z kilku wagonów wschodnich zarządów WLABm i WLABmee, zostaną wzbogacone o jedną sztukę polskiego WLABd;
3. z udziałem kuszetek Piko/ROBO uda się zestawić pociągi hotelowe i późniejsze nocne ekspresy
4. z udziałem ryflaków ROBO, SP42 i WLABd odtworzymy pociąg osobowy Grzmiąca-Połczyn Zdrój.

Pomysłów na pewno będzie więcej niż modeli :)

Zdjęcia z fanpejdża Rivarossi na Facebooku:

rr1.jpg
rr2.jpg
rr3.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.300 504 30
Tylko, że to cały czas są chyba modele wagonów typu B, tuż sprzed rozpoczęcia budowy wagonów YB, w pełni zgodnych z typem Y UIC. Te modele Rivarossi ma już od ładnych paru lat, a była o nich już mowa na forum kilka razy. Fakt, że są one bardzo podobne do typowych Y, ale nie jest to dokładnie to samo. Do Polski były sprowadzane późniejsze wersje YB, już w pełni zgodne ze standardem Y i na razie takich modeli Rivarossi chyba nie oferuje.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.300 504 30
Podstawowa różnica, to zwężające się pudło wagonu na końcach wagonów YB, te starsze były proste do samego końca. Na powyższych zdjęciach z boku tego za bardzo nie widać, ale wydaje mi się, że te na zdjęciach są proste. Poza tym są prawie identyczne. Poza tym w serii YB nie było nigdy wagonu restauracyjnego. Ten, który jest widoczny wyżej, jest minimalnie dłuższy od standardowego Y, czyli 24,5 m, poza tym ma troszkę inny profil dachu, niż pozostałe wagony B i późniejsze YB.
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.597 51 2
Rivarossi "tłucze" te wagony już dobre 2 lata. Są wykonane na bardzo wysokim poziomie. Warto wspomnieć, że Rivarossi jako pierwsza marka wypuściła wagony restauracyjne w prawidłowej długości (były ciut dłuższe od standarowych Y) - widać to nawet na najwyższej fotce.
Co do samego pociągu Panonina, który ma być sformowany z wagonów z tych 3 setów, to na niemieckim forum zestawienie pociągu w takiej konfiguracji jest praktycznie niemożliwe (skład zestawiony był z wagonów różnych zarządów), dodatkowo stwierdzono niestety, że sypialny BDZ ma nie ten odcień niebieskiego i odzwierciedla nie do końca ten typ wagonu.

Niestety wątpie czy Rivarossi pokusi się o kolejne modele z rodziny Y.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 154
Tabor 209
Tabor 151
Tabor 297
Tabor 187

Podobne wątki