"Dla każdego coś nowego" - można by rzec analizując tegoroczną ofertę firmy PIKO
. Miłośnikiem DB raczej nie jestem
, choć uważam, że koleje zachodnioniemieckie DB mają swój wyjątkowy i niepowtarzalny klimat
. W każdym razie nie mogłem przejść obojętnie obok kolejnej tegorocznej nowości od PIKO
, a mianowicie miniatury lokomotywy serii 216. Moją uwagę przykuły wycieraczki
- jak się okazuje - są fototrawione
! Z tego co mi wiadomo, to jest to pierwszy model firmy PIKO z wycieraczkami wykonanymi w tej technologii
! Oprócz tego według opisu fototrawione (i na takie faktycznie wyglądają) są również stopnie dla manewrowych. Jeżeli PIKO faktycznie zaczyna robić tak filigranowe detale w technologii fototrawienia to oczywiście nasuwa się pytanie czy i w modelach lokomotyw serii ET21 również takie będą
? Niestety w modelach "Laminátek" wycieraczki są wykonane "tradycyjnie" z tworzywa sztucznego i tak jak w modelach, których produkcja rozpoczęła się w ostatnich kilku latach - moim zdaniem - ciągle za grube
, a potrafili kiedyś (już w 1996 r.!) robić cieńsze
! Nie mniej model przyciąga wzrok
... bardzo mi się podoba ten "bajer" w postaci w pełni przestrzennego przedziału maszynowego (widok "na wylot") oraz jego głębi
. Niby nic znaczącego, ale to jest to "coś" dzięki czemu ten model nie jest jak wszystkie dotąd wydane przez innych producentów, a także jest to w pełni zgodne z pierwowzorem, to znaczy przekroczona została kolejna "granica"
. Co prawda PIKO robi już takie przestrzenne przedziały maszynowe od 2 lat
, ale nadal jest to jeszcze dosyć mało rozpowszechnione i bardzo cieszy, że pojawiają się kolejne modele (m.in. SU46
), które tak jak w oryginale mają przedział maszynowy "na przelot" od okna do okna. To także kolejny model, który będzie mieć podświetlany pulpit maszynisty... a to wszystko w cenie nieco ponad 600 zł (przed rabatem stałego klienta)...
- źródło:
https://www.piko.de/DE/index.php/de...7-h0-expert-diesellok-216-010-9-db-52400.html