• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości nie-PKP 2020

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.300 504 30

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.300 504 30
modele prototypowej lokomotywy typu Ae 6/6 o numerze 11401 i przydziale (?) Ticino
Nie chodzi o przydział Ticino, a o imię, nadane lokomotywie i herb Ticino umieszczony na pudle.
"legendarna lokomotywa Gottharda" - zapewne chodzi o lokomotywę pracującą na "kolei Gottharda" (niem. Gotthardbahn)
Nie "zapewne", a na pewno.
Znajduje się na niej jeden z najsłynniejszych tuneli na świecie - tunel św. Gotarda.
A od 2016 roku funkcjonuje tam nowy tunel św. Gotarda, który jest najdłuższym tunelem kolejowym na świecie, ma długość 57 km.
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.244 25 2
No, Piko zaszalało z ceną: ponad 400 euro za model elektrowozu w wersji analogowej wydaje się lekką przesadą
Model Ae 6/6 SBB wyprodukuje Piko na zlecenie Arwico - szwajcarskiego dystrybutora. Niestety Arwico ma wyłączność na sprzedaż tych lokomotyw - nawet Piko nie będzie ich oferować. Za wyłączność Arwico dodaje do ceny ogromny narzut, który winduje cenę w kosmos, choć na warunki szwajcarskie nie jest to dramat - dlatego za absurdalną cenę nie należy winić Piko. Niestety choć modele te będą dostępne w Niemczech - napewno u Menzels’a i w Hünerbein - to tylko za pośrednictwem Arwico - stąd taka cena również poza Szwajcarią.
Absurdalne ceny miały również wydane przez Piko dla Arwico elektryczne wagony napędowe RBe 4/4 w zestawie z wagonem sterowniczym - z dzwiękiem i oświetleniem na poziomie grubo ponad 600€ - oraz Re 4/4 pierwszej serii, choć te można dostać analogowe za jedyne 280€ ;) tylko co z tego, skoro im się nie udały :LOL: Pozycja i wielkość kratek wentylacyjnych na ścianach bocznych są nieprawidłowe.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
517 21 0
Model Ae 6/6 SBB wyprodukuje Piko na zlecenie Arwico - szwajcarskiego dystrybutora. Niestety Arwico ma wyłączność na sprzedaż tych lokomotyw - nawet Piko nie będzie ich oferować. Za wyłączność Arwico dodaje do ceny ogromny narzut, który winduje cenę w kosmos, choć na warunki szwajcarskie nie jest to dramat - dlatego za absurdalną cenę nie należy winić Piko. Niestety choć modele te będą dostępne w Niemczech - napewno u Menzels’a i w Hünerbein - to tylko za pośrednictwem Arwico - stąd taka cena również poza Szwajcarią.
Absurdalne ceny miały również wydane przez Piko dla Arwico elektryczne wagony napędowe RBe 4/4 w zestawie z wagonem sterowniczym - z dzwiękiem i oświetleniem na poziomie grubo ponad 600€ - oraz Re 4/4 pierwszej serii, choć te można dostać analogowe za jedyne 280€ ;) tylko co z tego, skoro im się nie udały :LOL: Pozycja i wielkość kratek wentylacyjnych na ścianach bocznych są nieprawidłowe.
No i dobrze. Kto bogatemu zabroni. Stać Szwajcarów to niech płacą.
Szczerze mówiąc jakoś szwajcarskie mnie odrzucają, więc jestem złośliwy i nie wiem czy to naprawdę tak kultowy lok, że miłośnicy SBB muszą go mieć. Jeśli tak, to trzeba będzie płakać i płacić. Ale ciekawi mnie jak ta firma na tym wyjdzie, bo wielu bogatych stać na jakieś MicroMetakity i tego typu wypusty modelarskie.
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.244 25 2
Tabor i generalnie koleje szwajcarskie są najpiękniejsze na świecie ;) z długą i bogatą historią, bardzo różnorodne, od baaardzo dawna zelektryfikowane, z racji trudnego terenu wymagały sprostaniu wyzwaniom, które wymuszały technologiczny postęp, mądrze zarządzane i do dzisiaj mocno wykorzystywane w codziennym życiu.
A wysoka cena to nie kara tylko konsekwencja wielu aspektów i dowód na to, że „kolejki” to nie spełnianie snów ambitnych modelarzy fantastów tylko biznes jak każdy :)
Stawiam tezę, że Piko to dzisiaj najlepiej zarządzana firma produkująca modele kolejowe na świecie. Ich decyzje wydawnicze są przemyślane, poszerzają bazę ich działalności, dają produkt o akceptowalnej czy nawet dobrej jakości i z pełnym wykorzystaniem aktualnych technologicznych możliwości - i zazwyczaj w terminie. Dokładnie wg tej strategii produkują modele szwajcarskie, których jeszcze przed kilkoma laty nie mieli w ofercie.
Co do Ae 610 to lokomotywa ta ma status kultowy dla większości interesujących się szwajcarską koleją. Modele tej lokomotywy produkują HAG, Märklin/Trix i Roco oraz manufaktury jak Fulgurex chyba na zamówienie za niebotyczne ceny - wszyscy już od dawna co powoduje, że technologicznie są trochę do tyłu z postępem. Ja się z modelu Piko bardzo cieszę - tym bardziej, że Micro Metakit chyba takiej nie oferuje... ;););)
 

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
19.149 216 0
Znajduje się na niej jeden z najsłynniejszych tuneli na świecie - tunel św. Gotarda. W 1922 roku wraz z zakończoną elektryfikacją rozpoczęły na niej prace słynne "krokodyle", czyli lokomotywy typu Ce 6/8 II.
od 2016 roku funkcjonuje tam nowy tunel św. Gotarda, który jest najdłuższym tunelem kolejowym na świecie, ma długość 57 km.
Tak ciekawostka, do starego tunelu św. Gotarda, od wielu lat szyny dostarczała Huta Królewska.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
517 21 0
Stawiam tezę, że Piko to dzisiaj najlepiej zarządzana firma produkująca modele kolejowe na świecie. Ich decyzje wydawnicze są przemyślane, poszerzają bazę ich działalności, dają produkt o akceptowalnej czy nawet dobrej jakości i z pełnym wykorzystaniem aktualnych technologicznych możliwości - i zazwyczaj w terminie. Dokładnie wg tej strategii produkują modele szwajcarskie, których jeszcze przed kilkoma laty nie mieli w ofercie.
Co do zarządzania Piko - 100%. Firmą od lat kieruje jeden człowiek, który wie co robi, i może podejmować długofalowe działania. Tymczasem w innych mamy menażerów z konkursu, którzy wcześnie sprzedawali zupełnie coś innego. W dodatku, na umowach bardziej są pewnie zainteresowani efektem krótkoterminowym.
 

techno

Moderator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
1.186 18 0
Nie wiem, jak się ma oryginału, ale planowana jest wersja z dźwiękiem i bez: KLIK

Zgodnie z planem wyjdą w drugim i trzecim tygodniu 2021 !
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.300 504 30
"Nowości" polegają głównie, jeśli nie wyłącznie, na nowych wersjach (czasem zmodernizowanych) starych modeli. A model wagonu SKPL jest faktycznie ciekawostką, choć to już nie moja epoka.
Zgodnie z planem wyjdą w drugim i trzecimy tygodniu 2021 !
W drugim i trzecim kwartale 2021, według strony Roco (link wyżej).
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.300 504 30
"cw" w tym przypadku oznacza tydzień.
A na jakiej podstawie Kolega twierdzi, że "cw" oznacza tydzień? Na stronie internetowej w wersji niemieckiej jest użyty skrót "KW", w innych językach jest "cw". Moim zdaniem chodzi o kwartał, choć w katalogu faktycznie jest Q1/2021, co może sugerować 1. kwartał 2021. Pytanie, gdzie jest błąd na stronie, czy w katalogu? Ale nie pamiętam, żeby terminy podawano z dokładnością do tygodnia. Tak, że zachowajmy spokój i nie bądźmy zdziwieni, jak ukaże się w drugiej połowie roku.
 

techno

Moderator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
1.186 18 0
Wszystko jest dobrze. Też miałem kiedyś zagwozdkę, co oznacza KW/cw, gdy wartości liczbowe do nich przypisane nie mieściły się w zakresie 1-4 (co mogłoby odpowiadać kwartałom), lecz w zakresie 1-52... To właśnie wskazuje na tygodnie roku :)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 154
Tabor 209
Tabor 151
Tabor 297
Tabor 187

Podobne wątki