• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2021

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
2.194 34 19
#1
Do 2021 roku jeszcze trochę czasu :gwizd: ... jednak z tej racji, że firma Roco jest dobrze zorganizowaną firmą :ROFL: i planuje premiery swoich modeli na sporo czasu wprzód :cool: , znamy już kolejny [!] :eek: nowy termin ukazania się jednego z modeli adresowanych na polski rynek.

Pół żartem :p , pół serio :confused: , ale już od jakiegoś czasu chciałem podzielić się spostrzeżeniem, że premiera modelu "Hetmana" Kolei Mazowieckich od firmy Roco została przesunięta na 5. tydzień 2021 roku :oops: . Co ciekawe terminy ukazania się modeli "bombek" tegoż samego przewoźnika pozostają niezmienne :niepewny: , a dla przypomnienia powinny trafić do sprzedaży na początku grudnia bieżącego roku :podstepny: ...

Poniżej zrzut ekranu ze strony firmy Roco - na świadectwo dla potomnych ;) ...

Roco 73224
Roco 73225

roco_73224_termin.png


Następne nowości zapewne poznamy nie wcześniej niż za rok :sleep: ...
 
OP
OP
Remaj12

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
2.194 34 19
#2
Z kronikarskiego obowiązku - modele firmy Roco o numerach katalogowych 73224 oraz 73225 straciły jakikolwiek przewidywany termin wejścia do sprzedaży, ale z oferty (w przeciwieństwie do modeli wagonów piętrowych) chyba nie wyleciały...

roco_73224_niedostepny_23.05.2020.png
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
1.796 229 39
#5
Wiele wskazuje na to że wreszcie pojawią się wagony do czarnego złota ...
Nie jest już tajemnicą ( po oficjalnej wypowiedzi przedstawiciela p.Gransickiego ) że producentem będzie Piko i biorąc pod uwagę target epokowy w jaki celuje ta firma będzie to na 99% 408W Eaos ....
Budowany w latach 1979 -1981 w Ostrowie Wlkp. w liczbie 2437 szt i w latach 1979 - 1982 w Zielonej Górze w liczbie 10964szt.
Co daje imponującą liczbę 13401 szt
( nie licząc produkcji z 1997r 50szt i 2004-2005 r 300szt w Ostrowie Wlkp. )
 

Gagar358

Znany użytkownik
Reakcje
540 1 0
#6
A może jednak nie będzie to 408W tylko 412W produkowana, po zakończeniu produkcji 408W, w Zastalu. Pudło, z niewielkimi różnicami, jest w zasadzie takie samo.
Według Atlasu wagonów towarowych wyprodukowano też dość imponującą ilość: w latach 1983-1986 w liczbie 6202 szt. i w latach 1986-1991 sztuk 4734. Wydaję się, że byłaby to lepsza opcja, gdyż posiadały one już wózki 25TN a jak wynika z moich obserwacji od ponad 10-ciu lat, węglarki na tych wózkach absolutnie dominują na naszych torach. Daje to też producentowi większą możliwość wydawania modeli w tak lubianej epoce V czy VI.
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
458 4 0
#7
Piko ma już formę produkcyjną do modelu polskiego wózka typu 1XT, więc oczywistym powinno być dążenie do jak najlepszego wykorzystania tej formy i produkcja kolejnych modeli z jej wykorzystaniem. Poza tym 408W to taka typowo polska węglarka, która na naszych torach jest niemal od zawsze, tak jak wagony Gags 401K, Zaes 406R czy Rgs 401Z. Wagony typu 408W można chyba spotkać na torach do dziś, więc ich modele w epoce VI też można opracować.

Powyższe oczywiście nie przekreśla możliwości produkowania modeli nowszych węglarek. Być może to nawet pójdzie w tą stronę, bo jak sam zauważyłeś, pudło wagonu 412W niewiele różni się od wagonu 408W. Miejmy więc nadzieję, że konstrukcja formy modelu pudła 408W umożliwi jej późniejszą modyfikację i wyposażenie w elementy umożliwiające produkcję również modeli wagonów typu 412W.

Mam jedynie mieszane uczucia co do wózków typu 25TN produkowanych przez Piko. Być może w ostatnich latach coś w nich poprawili, ale jak widziałem modele Piko (sprzed około 15 lat) niemieckich wagonów na takich wózkach, to niestety ich odwzorowanie w skali 1:87 wyglądało bardzo słabo w porównaniu z analogicznymi konstrukcjami produkowanymi choćby przez Tilliga, a od Roco czy Kleina dzieliła je przepaść.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Remaj12

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
2.194 34 19
#8
Wydaję się, że byłaby to lepsza opcja, gdyż posiadały one już wózki 25TN a jak wynika z moich obserwacji od ponad 10-ciu lat, węglarki na tych wózkach absolutnie dominują na naszych torach. Daje to też producentowi większą możliwość wydawania modeli w tak lubianej epoce V czy VI.
Przecież wózki można wymieniać i jestem pewien, że jeśli PIKO faktycznie zabierze się w końcu za produkcję modelu typowo polskiej węglarki to na pewno z możliwością zamiany wózków, aby wyprodukować modele z wcześniejszych oraz późniejszych epok.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
1.796 229 39
#9
Świetnie argumentujecie koledzy Gagar358 i Bodek ! Takie posty z przyjemnością się czyta ... (y)
Dodam że istnieje różnica co do podwozi : 408W rozstaw czopów skrętu 8500mm i 412W/412Wb 9000mm ...
Więc myślę że linia produkcyjna to będzie najpierw 408W i dalej w oparciu o pudło 412W tak jak napisał Bodek : "Miejmy więc nadzieję, że konstrukcja formy modelu pudła 408W umożliwi jej późniejszą modyfikację i wyposażenie w elementy umożliwiające produkcję również modeli wagonów typu 412W.
Oby !
Oby nie stało się tak jak z "rudziarką" 401Z gdzie wykonano tak formy że mamy 401Z bez wsporników i przebudowany 401Zk i dalej modernizacje 401Zl i 401Zp a wersji podstawowej ze wspornikami jak nie było tak nie ma ... :podstepny:
 

Pawelec PKP

Aktywny użytkownik
Reakcje
556 80 9
#10
Świetnie argumentujecie koledzy Gagar358 i Bodek ! Takie posty z przyjemnością się czyta ... (y)
Dodam że istnieje różnica co do podwozi : 408W rozstaw czopów skrętu 8500mm i 412W/412Wb 9000mm ...
Więc myślę że linia produkcyjna to będzie najpierw 408W i dalej w oparciu o pudło 412W tak jak napisał Bodek : "Miejmy więc nadzieję, że konstrukcja formy modelu pudła 408W umożliwi jej późniejszą modyfikację i wyposażenie w elementy umożliwiające produkcję również modeli wagonów typu 412W.
Oby !
Oby nie stało się tak jak z "rudziarką" 401Z gdzie wykonano tak formy że mamy 401Z bez wsporników i przebudowany 401Zk i dalej modernizacje 401Zl i 401Zp a wersji podstawowej ze wspornikami jak nie było tak nie ma ... :podstepny:
Czemu panowie rozważacie tylko węglarki 408W i 412W :love:???
A ja się pytam gdzie obszerna rodzina polskich węglarek 401W..?
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
512 21 0
#13
Świetnie argumentujecie koledzy Gagar358 i Bodek ! Takie posty z przyjemnością się czyta ... (y)
Dodam że istnieje różnica co do podwozi : 408W rozstaw czopów skrętu 8500mm i 412W/412Wb 9000mm ...
Więc myślę że linia produkcyjna to będzie najpierw 408W i dalej w oparciu o pudło 412W tak jak napisał Bodek : "Miejmy więc nadzieję, że konstrukcja formy modelu pudła 408W umożliwi jej późniejszą modyfikację i wyposażenie w elementy umożliwiające produkcję również modeli wagonów typu 412W.
Oby !
Oby nie stało się tak jak z "rudziarką" 401Z gdzie wykonano tak formy że mamy 401Z bez wsporników i przebudowany 401Zk i dalej modernizacje 401Zl i 401Zp a wersji podstawowej ze wspornikami jak nie było tak nie ma ... :podstepny:
Po pierwsze konstrukcja modelu jest ztcw w fazie koncepcyjnej i zbierania dokumentacji. WIĘC dobrze będzie jak tak węglarka WYJDZIE w 2022 !!!
Wobec tego cała dyskusja niekoniecznie powinna mieć tu miejsce.

Po drugie i podstawowe. Czy koledzy porównywali wagony 408W i 412W? Poza wózkami, są też i inne różnice. Pewne różnice są nawet między 412W i 412Wb. Więc, proste wykorzystanie pudła 408W do zrobienia 412W zrobiłoby jedno z ulubionych określeń Drakuli "kundla i hybrydę". Ale sądzę, że do tego nie dojdzie - tak jak nie mamy przemalowanek zmodernizowanych 401Z udających wersję pierwotną z lat 60tych do końca 80tych. Sądzę, że większe szanse będziemy mieli by po 408W powstała też węglarka 409W. Lub zmodernizowana 408W do serii Eas.
Czy to będzie 408W czy 412W zobaczymy. Oba typy są prawie sobie współczesne i do dzisiaj używane, choć oczywiście 408W jest już w mniejszości.
Tak czy siak ten model będzie obowiązkowy.
I tak na zakończenie pomyślałem sobie, że powoli brak obowiązkowych PKP zanika. 408/9W lub 412W zapewnia nam polską 4osiową węglarkę. Więc pozostaje jeszcze rodzina 3/4/10/11W.
Mamy też 1/7K oraz 401K, 406R [choć przydały by się też inne typy tej rodziny], nowsze samowyładowcze 411V i 418V oraz 408S. Co w takim razie jest jeszcze potrzebne? Wydaje mi się, że dwuosiowe gruszki CWL lub 206S, i przede wszystkim dwuosiowe szutrówki - któregoś z typów 59Ws, 203V, 204V lub 41Ws albo 41/2Ws - tego może nowsze talboty 436V lub 440V. Poza tym może jakaś polska platforma czy to 412Z, czy nawet starsze 3/4Z. No chyba, że jeszcze jakieś cysterny, albo kubłowy 413S.
 
Ostatnio edytowane:

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
1.796 229 39
#14
Czemu panowie rozważacie tylko węglarki 408W i 412W :love:???
A ja się pytam gdzie obszerna rodzina polskich węglarek 401W..?
W oparciu o założenie : ...producentem będzie Piko i biorąc pod uwagę target epokowy w jaki celuje ta firma ....
Czyli IVc do VI ...

(... )Tak czy siak ten model będzie obowiązkowy.
I tak na zakończenie pomyślałem sobie, że powoli brak obowiązkowych ( wagonów ) PKP zanika.
408/9W lub 412W zapewnia nam polską 4osiową węglarkę ( ... )
Zgoda . Tylko czy wykonanie 1 typu ! Zaspokoi nasze apetyty ... ? :D
Biorąc pod uwagę całe spektrum węglarek 4 osiowych ,budowanych przynajmniej do końca PRL przydałoby się przynajmniej 4 mocno zróżnicowane podstawowe typy :
- 401Wb kopertowane ściany z 3 parami drzwi przetłoczonych
- 401Wj płaskie powierzchnie ścian i tylko po 1 otworze wyczystkowym zamiast drzwi
- 408W płaskie powierzchnie ścian i 2 pary płaskich drzwi
- plus gondola ! rumuńska R552V z przełamanymi ścianami


Ale wróćmy do 408W w roku 2021 ... żeby dyskusja nie przemieniła się w temat : modele oczekiwane

Tomasz pisze ...
Po pierwsze konstrukcja modelu jest ztcw w fazie koncepcyjnej i zbierania dokumentacji. WIĘC dobrze będzie jak tak węglarka WYJDZIE w 2022 !!!
Ja mam inne info. np. to że Piko było zainteresowane opracowaniem konkretnie tego typu węglarki już na samym początku 2020 roku .
Po za tym ...spodziewam się w 2021r nawet 2 typów 4 osiowych węglarek ... ale sza ! cichosza ! ... :cenzura:


Tak czy siak w z.z p. u mne do kasacji/sprzedaży idzie skład 12szt starych technologicznie węglarek Klagenfurtów DB Klein Modellbahn w celu uzyskania części gotówki na zakupy kilku polskich Eaos'ów w 2021r . ;)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 36
Tabor 386
Tabor 408
Tabor 10
Tabor 1421

Podobne wątki