Ogólnie rzecz biorąc:
Lokomotywa manewrowa z założenia- z możliwością prowadzenia pociągów towarowych i pasażerskich jednak bez możliwości grzania pociągu.
Pierwsza seria na PKP to SM40 w ilości 10 szt.
Druga seria na PKP to SM41 w ilości 263 szt.
Dość znaczna ilość tych lokomotyw trafiła również do przemysłu ( zamówiona po za PKP) dokładnego stanu nie znam niestety.
Lokomotywy takie służyły w przemysłowych oznaczeniach. Dużo tych lokomotyw było na śląskich hutach, i bocznicach fabrycznych.
EDIT
O przeznaczeniu lokomotyw wyżej już napisał Andrzej
Przypomniałem sobie. Najwięcej tych przemysłowych lokomotyw było w Hucie Lenina w Krakowie (31 szt.) z oznaczeniami S100 do S131.
Gdzieś czytałem, że do przemysłu trafiło ok.100 tych lokomotyw. Niektóre z nich miały oznaczenia fabryczne DVM2 i numer inwentarzowy właściciela.