• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny MTB-Model: wagony motorowe spalinowe SN61

PingwinRico

Znany użytkownik
Reakcje
4.491 27 2
#61
Bez kitu...
Ok, 540 był stosunkowo bardziej zielony, niż inne wagony tej serii, ale bez przesady żeby walić taką limonkę na modelu za ponad 1100 zł...
MTB brało kolory na podstawie zdjęć brudnego oryginału? W porządku. To dach powinien być brązowy. :D

Ponadto tak sobie spoglądam...
Boki czołownicy powinny być w kolorze czołownicy, a nie w kolorze pudła.
Kratka między reflektorami srebrna
Poręcze na czole w kolorze pudła
Napis serii wyraźny biały, nie srebrny
Listwa połowę cieńsza
Antena na dachu
Ramki okienne na czołach
...

Fragmenty fotografii, z epoki V
Koleje Małe i Duże 1-2 (37) 2021

Tama Brodzka, 30.03.1993 r.
Piotr Klawczyński

540.jpg



Nowe Miasto Lubawskie, 30.03.1994 r.
Piotr Klawczyński

540b.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.389 504 30
#64
To jeszcze dorzucę fotografie z książki "Wolna droga"
No i co wynika z tych wszystkich kolejnych zdjęć, wykonanych w latach 90. XX wieku, czyli w V epoce? Po co n-ty raz udowadniać to, co już wszyscy wiemy? Wszystkie te zdjęcia potwierdzają, że model MTB ma barwy z V epoki, a nie z IV, więc ile jeszcze można to wałkować?
Drugie zdjęcie ciekawe, uzasadnia nieseledynowy kolor górnej połowy!
Ani drugie, ani inne zdjęcia nie uzasadniają zastosowania takich kolorów w modelu, który miał być z IV epoki.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.389 504 30
#66
To może lepiej byłoby założyć osobny wątek w dziale "Koleje w Polsce" i tam wrzucać fotki prawdziwych SN61, podobnie, jak są wątki o EU07 i innych lokomotywach? W tym wątku dyskutujemy o modelu. Rozumiem jedno czy dwa zdjęcia, ale nie prześciganie się, kto jeszcze ile fotek w internecie znajdzie. Ja mam kilka zrobionych przez siebie w latach 90., ale nie czuję potrzeby ich tu wrzucania, bo już dostatecznie udowodniliśmy, że model ma barwy z V epoki i kolejne zdjęcie niczego nowego już nie wnosi.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.998 121 1
#67
Dzięki zdjęciom zamieszczonym przez Kolegów, możemy stwierdzić, że przynajmniej niektóre wagony motorowe SN61 od numeru 500 zwyż, miały w pierwszej połowie lata 90-tych ciemniejszy odcień koloru zielonego na górnej części nadwozia. Pytanie pozostaje otwarte, od kiedy takie barwy zostały naniesione:niepewny: A co za tym idzie, czy czeski producent właściwie zrobił, tak malująć swój model, aby go umiejscowić w IV epoce.
Natomiast sprawa oceny, czy firma MTB właściwie dobrała odcień koloru zielonego, jest bardzo trudna do jednoznacznego rozstrzygnięcia na podstawie tylko samych, nie najlepszych, zdjęć.
 
OP
OP
PP1970

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.132 88 0
#68
czy czeski producent właściwie zrobił, tak malująć swój model, aby go umiejscowić w IV epoce
Nie wiemy, czy czeski producent stosuje oznaczenia epok wg norm dla krajów, których modele buduje (w tym przypadku NEM 825 PL), czy wg normy dla Czech (NEM 805 CZ), czy jakiejś innej. Czesi mieli epokę IV do 1992, a Polacy do 1989. Zdjęcia, które zamieściliście, są m.in. z 1992 i krótko potem, co wskazywałoby, że po prostu nie zastosowano właściwej normy i dlatego błędnie zaliczono model do epoki IV.

Niezależnie od oznaczenia w katalogu czy na opakowaniu, model SN61-549 dla nas jest w epoce V, a jego malowanie nie odbiega znacząco od udokumentowanego na zdjęciach z tej epoki.
 

SP45-131

Nowy użytkownik
Reakcje
12 0 0
#71
Panowie pracowałem w lokomotywowni Grudziądz w latach1984-1993. Kolory nadwozia oj różne były Jak wagon poszedł do ZNTK Poznan to wszystko z połyskiem by po czasie matowialo. Też naprawy rewizyjne były w Grudziądzu robione i też przy tym pracowałem. Jaką farbę kupili tak było malowane.Nikt nie przykładał wzornika a jak była za ciemna to nieco się rozjaśniło lub na odwrót. Potem jak wagon jeździł i panie co myły pudło to jak za dużo dużo dały dekrasolu to jaśniała farba a nieraz jasne smugi wychodziły.Tak że ten kolor na modelu jeszcze dół względnie ale góra to za "wściekła zieleń"
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.619 50 5
#72
Tak czytam i czytam o tym wagonie motorowym i zgłupiałem.

Czy jest na rynku jakiś model tego SN-a, który warty jest zakupu, czy trzeba poczekać, aż ktoś go odzoruje do porządku w przyzwoitej cenie?
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.694 39 4
#73
To co powyżej w dyskusji to są dywagacje filozoficzne. Wg mnie MTB ma najwierniej dobrane kolory modeli w obu wersjach SN61 czyli 50 i 183, a w 540 w tym jaskrawo zielonym, patrząc na zdjęcia z 1994 roku z Grudziądza ma bardzo zbliżone choć może za jaskrawy jasny zieleń (patrz ostatnie dwa zdjęcia powyżej we wpisie "Mavag" - choć są trochę rozjaśnione niż w książce). EU/EP05 także mają wierne kolory a pomarańczowa 05 ma nawet ładny połysk jak w oryginale.
A tak z drugiej strony to modele niszowe, wchodzące do epoki 5 i nie wierzę aby PIKO w to weszło. A model MTB prosty ale w miarę wierny oprócz czołowego łuku dachu, który jest za mały. Ale model fajny i dla mnie akceptowalny.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.389 504 30
#76
wagon ma pokraczną symetrię
Znaczy nie ma symetrii: wózek napędowy SN61 jest dłuższy od tocznego (większy rozstaw osi), w dodatku zewnętrzna oś wózka tocznego od czoła wagonu jest dalej, niż zewnętrzna oś wózka napędowego od drugiego czoła. Dlatego błąd w modelu jest praktycznie niezauważalny.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.389 504 30
#79
Który Ganz, który model w ogóle? Ganze różnią się tylko malowaniem i numerami, forma bez zmian
A to zależy od tego, co kolega @Kamilb rozumie pod pojęciem "Ganz". Jak dotąd, MTB wypuściło już trzy modele pojazdów budowanych przez firmę Ganz dla PKP: SN52 w dwóch wersjach (z górnym reflektorem i bez), SN61 w dwóch różniących się nie tylko malowaniem i numerem wersjach oraz SM40. Jeśli chodzi o SN61, to pierwszy model, SN61-50 ma inne czoło i inne drzwi przedziału bagażowego, bo jest to pierwsza seria wagonów, dostarczanych dla PKP. Czy wymagało to zmiany całej formy, czy tylko jakichś elementów, nie wiem, nie znam się na tym.
 

Podobne wątki