Czyli Most kolejowy na Regalicy otwarty w 1948 roku to konstrukcja ESTB a nie systemu Bailey'a, natomiast most drogowy w Szczecinie to typowa konstrukcja systemu Bailey'a.
https://fotopolska.eu/Szczecin/b319154,Most_Baileya_nad_Odra_Zach.html
W podstawowym skrócie wg mnie ;
- Konstrukcja mostowa systemu Bailey'a( Donald Bailey cywil -inżynier budowy mostów drogowych w okresie IIWŚ), - to konstrukcja o lekkiej i średniej nośności, składająca się z lekkich modułów i elementów łączonych w pożądaną całość za pomocą śrub.
- Konstrukcja mostowa systemu Everall'a /ESTB/( William Everall -pułkownik-inżynier budowy kolejowych mostów w okresie IIWŚ), - to konstrukcja o dużej nośności złożona z ciężkich elementów łączonych również tylko za pomocą śrub.
Zamieszanie i uogólnienia w poprawnym nazewnictwie występują myślę dlatego, że
konstrukcji mostowych systemu Bailey'a było wyprodukowanych o wiele więcej niż konstrukcji systemu Everall'a, i być może dlatego przyjęło się, że każdą taką konstrukcję kombinatoryczną, mostową określało się po prostu -systemu Bailey'a.