• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mosty i wiadukty kolejowe

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.551 60 3
Lk 371 Wolsztyn - Żagań most kolejowy Świętno na Południowym Kanale Obry
Przyczółek od strony Świętna
IMG_2202.JPG

Kierunek Konotop. Słupki kamienne po prawej wytyczały kiedyś drogę - przejazd przez tory.
IMG_2204.JPG

Kierunek Świętno
IMG_2205.JPG
IMG_2206.JPG

IMG_2207.JPG

Kierunek Świętno
IMG_2208.JPG
IMG_2209.JPG

Kierunek Konotop
IMG_2210.JPG

W prawo Konotop
IMG_2211.JPG


Balkon na przyczółku od strony Świętna "uzbrojony" w szyny kolejowe.
IMG_2213.JPG

Rolki na przyczółku od strony Świętna.
IMG_2214.JPG
IMG_2215.JPG

c.d.n
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.551 60 3
c.d.
IMG_2216.JPG

Ceownik z KONINGSHUTTE NP30
IMG_2218.JPG

oraz FRIEDENSHUTTE NP 47,5
IMG_2219.JPG


Tu nr nie zapisałem jeszcee jestem za "mały":)
IMG_2220.JPG
IMG_2221.JPG
IMG_2222.JPG

FRIEDENSHUTTE NP 30
IMG_2223.JPG

Błekit nieba i rdza
IMG_2224.JPG

W lewo Konotop
IMG_2225.JPG

Słupek hektometrowy kierunek konotop
IMG_2226.JPG

ciekawie to wygląda ceglany przyczółek w wodzie. Przydał by się ktoś z dronem.
IMG_2227.JPG
 
Reakcje
3.745 32 0
Lk 371 Wolsztyn - Żagań most kolejowy Świętno na Południowym Kanale Obry
... a szyna na moście, z 1960 r. świadczy zapewne o tym, że ostatni, poważniejszy remont obiekt ten przeszedł w 1960 r. lub bliskich okolicach po 1960 r. Może zwróciłeś uwagę, czy szyny z tym rocznikiem leżą na całym moście, czy może występują tam także inne roczniki (np. 1961) ? Nieco pechowo, na zdjęciu szyny, nie widać rocznika wkrętu mocującego podkładkę - jedynie 60A - typ wkrętu, i 65 w kole - marka (nr) producenta. Rocznik na wkręcie (i pozostałych wkrętach, jeżeli byłby to rocznik powtarzalny na większości wkrętów), mógłby świadczyć o kolejnej, mniejszej modernizacji nawierzchni na moście, bo zdarza się tak, że w późniejszym okresie (np. po kolejnych 20 -30 latach), wymieniano tylko mostownice i wkręty, szyn nie ruszając.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.551 60 3
... a szyna na moście, z 1960 r. świadczy zapewne o tym, że ostatni, poważniejszy remont obiekt ten przeszedł w 1960 r. lub bliskich okolicach po 1960 r. Może zwróciłeś uwagę, czy szyny z tym rocznikiem leżą na całym moście, czy może występują tam także inne roczniki (np. 1961) ? Nieco pechowo, na zdjęciu szyny, nie widać rocznika wkrętu mocującego podkładkę - jedynie 60A - typ wkrętu, i 65 w kole - marka (nr) producenta. Rocznik na wkręcie (i pozostałych wkrętach, jeżeli byłby to rocznik powtarzalny na większości wkrętów), mógłby świadczyć o kolejnej, mniejszej modernizacji nawierzchni na moście, bo zdarza się tak, że w późniejszym okresie (np. po kolejnych 20 -30 latach), wymieniano tylko mostownice i wkręty, szyn nie ruszając.
Może nie do końca dokładnie szukałem ale od Wolsztyna na pozostałościach torów lk 371 znalazłem tylko polskie cechy +/- 6 - 7 lat różnicy w datowaniu. To była jedyna cecha jaką znalazłem na moście.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.551 60 3
Wiadukt kolejowy na lk 371 za Lipinami Odrzańskimi w kierunku Stanów 1 V 2022
W prawo kierunek Wolsztyn
IMG_2336.JPG

w lewo kierunek Wolsztyn
IMG_2337.JPG


Stalowy most koło miejscowości Stany nad odrą
Przydał by się tutaj ktoś z Dronem
Kierunek Żagań
IMG_2342.JPG
IMG_2343.JPG
IMG_2344.JPG

kierunek Wolsztyn
IMG_2345.JPG

Zachodni przyczółek most z zachowanymi wieżami obronnymi strona południowa
IMG_2346.JPG

... oraz pólnocna
IMG_2347.JPG

widok w kierunku Wolsztyna.
IMG_2348.JPG
IMG_2349.JPG
IMG_2350.JPG
IMG_2351.JPG
IMG_2352.JPG
IMG_2353.JPG
IMG_2355.JPG
IMG_2357.JPG

cdn
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.551 60 3
cd
widok w kierunku Wolsztyna
IMG_2359.JPG
IMG_2360.JPG
IMG_2362.JPG

Wieże połączone korytarzem w podporze mostu, ale jest zasypane i nie ma dostępu oraz w ogóle nie widoczne.
IMG_2363.JPG
IMG_2364.JPG
IMG_2365.JPG
IMG_2367.JPG

Natomiast po wschodniej stronie mostu wieże zostały wysadzone w powietrze i tutaj co nieco jest odsłonięte.
IMG_2368.JPG
IMG_2369.JPG

Tu w podporze mostu widać stanowiska strzeleckie
IMG_2370.JPG
IMG_2371.JPG

a nawet jest odsłonięte wejście
IMG_2372.JPG

środek jest dostępny ale zawalony śmieciami (taki nasz narodowy sport śmiecić gdzie się da:( a może ja by było dostępne to by nie było śmieci. Chociaż w tak ruchliwym miejscu brak jest koszy na odpady)
IMG_2373.JPG

Szkoda że wokół mostu nie ma jakiejś ścieżki historycznej wraz z opisem co gdzie jak i kiedy.
IMG_2374.JPG
 

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
486 1 0
cd
widok w kierunku Wolsztyna
Zobacz załącznik 896144 Zobacz załącznik 896145 Zobacz załącznik 896146
Wieże połączone korytarzem w podporze mostu, ale jest zasypane i nie ma dostępu oraz w ogóle nie widoczne.
Zobacz załącznik 896147 Zobacz załącznik 896148 Zobacz załącznik 896149 Zobacz załącznik 896150
Natomiast po wschodniej stronie mostu wieże zostały wysadzone w powietrze i tutaj co nieco jest odsłonięte.
Zobacz załącznik 896151 Zobacz załącznik 896152
Tu w podporze mostu widać stanowiska strzeleckie
Zobacz załącznik 896153 Zobacz załącznik 896154
a nawet jest odsłonięte wejście
Zobacz załącznik 896155
środek jest dostępny ale zawalony śmieciami (taki nasz narodowy sport śmiecić gdzie się da:( a może ja by było dostępne to by nie było śmieci. Chociaż w tak ruchliwym miejscu brak jest koszy na odpady)
Zobacz załącznik 896156
Szkoda że wokół mostu nie ma jakiejś ścieżki historycznej wraz z opisem co gdzie jak i kiedy.
Zobacz załącznik 896157
W strażnicach od strony wschodniej w 1945 Niemcy usiłowali się bronić i Armia Czerwona potraktowała ich artylerią.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.525 556 30
Kształt kratownicy mostu jest inny, a przede wszystkim w Grudziądzu jest most kolejowo-drogowy i na zdjęciach, zamieszczonych przez kolegę @Artur widać drogę obok toru, drogę, której nie ma na tamtej fotce. Kluczową sprawą jest stwierdzenie, kiedy zostało wykonane zdjęcie, zamieszczone przez kolegę @Hoart.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.525 556 30
No to mamy zagadkę. Nie jest to most średnicowy, bo ten miał inną konstrukcję, z tego samego powodu nie jest to też most pod Cytadelą (obok obecnego mostu Gdańskiego). Nie kojarzę innego mostu przez dużą rzekę w pobliżu Warszawy w tamtych czasach. Na to, że może to być gdzieś poza Warszawą może świadczyć to, że na zdjęciu nie widać śladów sieci trakcyjnej, ale nie wiem, czy i ew. gdzie przed wojną sygnalizacja świetlna była na PKP stosowana poza węzłem warszawskim.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 21
Koleje w Polsce 1
Koleje w Polsce 0

Podobne wątki