• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny (moje) Wagony towarowe Reno0

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.833 65 3
wymiar tyczy się SSyms (80t) a tam są 3 osiowe wózki...
Przyjrzałem się tej stronie i w sumie ten wymiar 7950mm do niczego mi nie pasuje. Wagon 6 osiowy ma rozstaw gniazd skrętu wózków 7200mm. Przypuszczam że jest tu jakiś błąd. Bardziej bym podejrzewał wymiar 5950mm. Jednak nie znam wagonu o takim rozstawie gniazd skrętu. Nie wykluczam że taki wymiar zastosowano w wagonach 4 osiowych o całkiem innym kształcie zewnętrznych belek nośnych. Taką odmianę w skali H0 produkuje Artitec. Ale czy rzeczywiście taki wymiar tam zastosowano to nie wiem.
20_280_05_ssy45_fischbauch_13521_r_lr.jpg


Sam model w skali 1:35 też niestety ma błędy. Z tego co widzę na zdjęciach to nie pokrywają się wzmocnienia pionowe z gniazdami skrętu wózków.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.833 65 3
ostatnie łowy w sieci :D
Hauptausschuß Schienenfahrzeuge beim Reichsministerium für Rüstung und Kriegsproduktion -
Sonderausschuß Eisenbahnwagen, Görlitz, den 2.3.44" oder "....Görlitz, den 8.8.1944" ist
unten zu entziffern
Bardzo ciekawe zdobycze. Wagon z drugiego rysunku jest bardzo podobny do tego co go pokazałem kilka wpisów wcześniej. Rózni się jednak liczbą kłonic. Wymiary są mało czytelne stąd nie bardzo mogę określić na ile jest to tylko odmiana wcześniejszej konstrukcji czy też nowa konstrukcja.
Natomiast wagon z burtami do złudzenia przypomina kupione w NRD w roku 1950-tym wagony z firmy LOWA. Tutaj wymiary wydają się być identyczne jednak tez jest róznica w ilości i rozstawie kłonic. Chwilowo nie mogę dodać skanu z Katalogu bo miałem rozkopany komputer i jeszcze nie zainstalowałem sterowników do skanera. Przypuszczam że konstrukcja wojenna posłuzyła za bazę do importowanych wagonów dla PKP
 
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.643 14 6
Przejrzałem mój wagon i zmierzyłem rozstaw wózków. wynosi 123mm co w przeliczeniu na 1/45 wynosi 5535mm. Przesunąć czopów skrętnych wózków też nie można, rama wózka dochodzi do ramy wagonu, musi pozostać tak jak jest. Ale dziękuję za udzieloną poradę. Może wyjdą w przyszłości dobrze odwzorowane wagony tego typu.

Zdjęcie0002.jpg Zdjęcie0003.jpg Zdjęcie0004.jpg Zdjęcie0006.jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.643 14 6
Dzisiaj zmierzyłem również ramę, jest równa oryginałowi, ma 211mm długości co wynosi po przeliczeniu 9500mm, tyle samo co na wagonach których plany podał kolega Jacek.
 
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.643 14 6
W składzie eszelonu są nie tylko same wagony platformy, są również wagony kryte przewożące zaopatrzenie. Zakupiłem taki wagon z II epoki wydany przez firmę Brawa. Przeglądając internet wyszukałem zdjęcie przedstawiające ten typ wagonu który zakupiłem, różnice są tylko w opisach dotyczące ładowności. Wagon posiada datę rewizji 1939 rok.
Zdjęcie0064.jpg
Zdjęcie0066.jpg
q10.jpg
 
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.643 14 6
Buduj, buduj, i jeszcze raz buduj. Do tego mojego składu przydał by się również wagon G10 z II epoki, ale ja na przeróbki już się nie nadaję. Na temat wagonów towarowych budowy przedwojennej jak również wojennej wyszukałem taki tekst; https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=de&u=https://de.wikipedia.org/wiki/G%C3%BCterwagen_der_geschwei%C3%9Ften_Bauart&prev=search Jest tam również inna strona, należy najechać kursorem na napis [ są wagonami wojennymi ] i ta druga strona się otworzy.To jest tłumaczenie z wersji niemieckiej, prożba do kolegów znających j.niemiecki o przeczytanie oryginału i taki mały komentarz.
 
Ostatnio edytowane:

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.833 65 3
Ja języka niemieckiego nie znam ale zrozumialbym więcej z oryginalnego tekstu niż z tego tłumaczenia. Proszę podaj linka do tekstu oryginalnego.
 

HMG

Aktywny użytkownik
club 0
Reakcje
758 12 1
Z niemieckojęzycznego hasła dotyczącego wagonów "budowy wojennej" można wyczytać tyle, że by do transportu materiałów wojskowych zaprojektowano i budowano 4 typy wagonów w latach 1942-45. Przy projektowaniu wagonów przyjęto założenie, że w konstrukcji należy oszczędzać stal, powinny być szybkie i tanie w budowanie. W efekcie w konstrukcji wagonów stosowano gorsze gatunki stali, podatne na rdzę i odkształcenia oraz drewno. Poza tym konstrukcja wagonu powinna umożliwiać szybki rozładunek oraz prędkość do 90 km/h. 4 typy wagonów to:

1. Wagony kryte: typ Gmhs (Bremen), nośność 20 ton, rozstaw osi 7 m, długość całkowita 10 m.

2. Wagony kryte o dużej pojemności: Glmhs (Leipzig), nośność 21 ton, rozstaw osi 8 m, długość całkowita 12,7 m. Od 1943 roku na tym podwoziu produkowano wagony MCi-43.

3. Wagony odkryte: typ Ommu (Klagenfurt), nośność 26,5 tony, rozstaw osi 6 m, długość całkowita 10,1 m, wysokość burty 1548 mm, wagony dostosowane do prędkości 65 km/h.

4. Platformy: typ Rmms (Ulm), nośność 24,5 tony, rozstaw osi 8 m, długość całkowita 12 m, wysokość burty 1548 mm, ściany można było składać w celu umożliwienia wjechania pojazdu oraz przejazdu na kolejną platformę.

Generalnie z opisu wynika, że konstrukcje oparte były na istniejących wagonach o konstrukcji spawanej, które uproszczono i "potaniono" aby dostosować do możliwie masowej i taniej produkcji.
 
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.643 14 6
Kolego Jacku. Na samej górze po prawej stronie jest napis Tłumaczenie, Oryginał. Naciśnij na Oryginał. Jednocześnie chciałbym powrócić do wagonów typu SSy-45, SSys-45, SSyl-45. Czy przypadkiem ten ostatni z wymienionych prze zemnie typów wagonów platform nie posiada tego rozstawu 7950mm pomiędzy wózkami?. Zobacz na zdjęcia. W tym tłumaczeniu są takie kwiatki jak cytuję; [Platforma SSy rozstaw trąbki 6150, SSys odległość trunnionu 5950 ]. Prawdopodobnie chodzi o rozstaw wózków.
35111_02_original.jpg
35113_0001.jpg
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.833 65 3
Ostatnio miałem dużo zajęć w domu związanych z remontem stąd moja mała aktywność.
Wracając do tematu wagonów platform to z tego opisu po "odtłumaczeniu" wynika z tego że typ SSy45 miały rozstaw gniazd skrętu 6150mm, późniejsza odmiana z bardziej kanciasto powycinanymi belkami nośnymi SSys45 miały ten rozstaw 5950mm. Ta odmian odpowiada modelowi firmy Artitec w skali H0, który pokazałem wcześniej.
Wymiar 7950 nadal do niczego nie pasuje i podejrzewam błąd bo miało to być 5950. Owszem podejrzenia że wagon zdobyczny sowiecki Koln SSyl mógłby mieć rozstaw gniazd skrętu 7950mm, uważam za możliwy ale mało prawdopodobny. Niestety na zdjęciu modelu nie ma akurat tego wymiaru i nadal trzeba by sięgnąć do materiałów rosyjskich by ustalić wymiary tego wagonu.
 
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.643 14 6
A ja wróciłem z urlopu, na laptopie nie za bardzo mi wychodziło pisanie. Co do tych wagonów platform, na pewno widać że ten drugi wagon jest dłuższy, pytanie jest takie, o ile jest dłuższy. Te 1800 mm różnicy długości pomiędzy gniazdami skrętu w tym drugim wagonie jest realne. Dwa lata temu ukazał się model zestawu holującego uszkodzony sprzęt pancerny niemieckiej armii. Była to limitowana edycja. Składała się z ciągnika typu Framo, przyczepy oraz czołgu Panzer IV w kolorze szarym. Mnie udało się skompletować taki zestaw, tylko zamiast czołgu Panzer IV w kolorze szarym mam czołg Panzer III Przyczepa przybyła z USA. Niestety przyszła uszkodzona, widać to na 4 zdjęciu, zostały ułamane podpory podtrzymujące brezentowy dach. Muszę zamaskować szarą farbą te pozostałości po uszkodzeniach.
W internecie znalazłem zdjęcie takiej przyczepy na wagonie platformie. Taką platformę oferuje sklep Schnellenkamp. https://spur-0-kaufhaus.de/epages/f...ffe7-4b2e-aab8-fd80f674b4d6/Products/s22330-1
Zdjęcie0066.jpg
Zdjęcie0067.jpg
Zdjęcie0064.jpg
Zdjęcie0061.jpg
1y25tt.jpg
 

Greif1

Znany użytkownik
club 0
Reakcje
987 1 0
pałąki możesz łatwo dodać z drutu mosiężnego i wtedy pomalować , przydatne będzie np.
http://www.aber.net.pl/upload/pdf/ab4c3209b7299a482ef37152cde19904.pdf
http://www.aber.net.pl/upload/pdf/ba1cf42acccc102acd42f45d6b165187.pdf
xfmgf.jpg
platforma +pzIV.jpg

i dzisiejsza wizyta na ebay :)
a no i muszę zmartwić jeśli to dalej 44 to Famo i przyczepa w kolorze Dunkelgelb RAL 7028 (wprowadzona 18 lutego 1943 roku instrukcją Heeres Mitelungen nr 181 na kamo natomiast Olivegrün RAL 8002 i (lub) Rotbraun RAL 8017)
a kamo np
NEGATIV PANZER ARTILLERIE HUMMEL GRILLE7.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.643 14 6
Zostawię tak jak jest teraz, przynajmniej jest możliwość obejrzenia jak wyglądała ta kabina operatora wózka pod brezentem, jakie miała wyposażenie w osprzęt. Tylko wyrównam te odłamane elementy i zamaskuje farbą.
 

Greif1

Znany użytkownik
club 0
Reakcje
987 1 0
hmm no troszkę słaby pomysł, plandeka mogła być zdjęta ale demontowano też na ogół pałąki do niej, wtedy nie masz żadnych "dinksów" na boku natomiast w pozycji złożonej pałąki kładły się na tył, zobacz sobie na drugiej instrukcji Abera, także maskowanie tych kikutów kiepsko raczej usunąłbym całkiem a doklejenie płytki z otworem "zasymuluje" mocowanie tyego elementu...
 

Podobne wątki