Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Pierwsza z pięciu węglarek Eanos-w po piaskowaniu, fosforanowaniu żelazowym i w podkładzie. Wszystkie ramy wózków całej piątki także. Zostały już tylko 4 pudła do wykończenia.
Dziś odebrałem koła bose do obręczy, które dostałem od Adama po jego zakończonej przygodzie ze skalą 1:32. Dziękuję za pomoc firmie Precyzmet z Chechła za pomoc w wykonaniu tychże kół bosych . Koła będą użyte do projektu 5 wagonów cystern do przewozu skroplonego LPG.
Nie mogę znaleźć szczęki , która mi opadła na podłogę. Węglarki sa super. Mam z nimi styczność zawodową w skali 1:1. Zauważyłem jednak pewną nieścisłość kolorystyki z detalami. Wagony mają detale typowe dla wagonów budowy "oszczędnej" typu 430W z charakterystycznym poziomym wzmocnieniem ściany czołowej. Przyznam szczerze nie spotkałem tych wagonów w kolorze brązowym. Były budowane w latach 2004-2008. Natomiast brązowe malowanie miały wagony serii 401Wj i 409W , które o ile pamiętam nie otrzymały poziomego wzmocnienia ścian czołowych. Oczywiście wszystkie trzy serie wagonów zbudowane do rozładunku na wywrotnicach posiadają oznaczenie Eaos-w (przez jakis czas 401Wj i 409W także Eaos-wx ale to głównie w latach 80-tych).
No cóż, wzorowałem się na dokumentacji tego typu wagonu, ale nie powiązałem malatury z wersją produkcyjną. Nie jestem fanem obecnego malowania PKP Cargo, a czerwień tlenkowa podoba mi się bardzo na węglarkach. Wzmocnienia ściany czołowej musi zostać. Nie będę go wycinał.
Też nie lubię nowych kolorów na kolei. I zdecydowanie wolę tradycyjną kolorystykę. Gdybyś planował jeszcze budowę kolejnych weglarek to udostepnilem rysunki wagonów z rodziny 401W na sąsiednim forum poświęconym "słusznej" skali.
Póki co węglarek już robić nie będę ponieważ bezgranicznie "zakochany" jestem w beczkach. Teraz mam w planie 5 beczek na LPG. Potem 7 Rt500, a później mam jeszcze do złożenia M62M Challengera i 7 dumpcarów. Mam roboty na najbliższe 3 lata.