• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1 (1:32) Modele w skali 1:32 by Meggido

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.378 111 11
Według tylko z tego co widać na zdjęciach, zwarcie Masz w krzyżownicach. Jeśli się nie myle to obie są zlutowane w jedną całość (?) To by chyba najłatwiej było poprawić, jeśli znalazło by się inny sposób mocowania "dziobów", zamiast lutowanie w jedną całość z dochodzącymi szynami.
 
OP
OP
Meggido

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.746 12 2
Według tylko z tego co widać na zdjęciach, zwarcie Masz w krzyżownicach. Jeśli się nie myle to obie są zlutowane w jedną całość (?) To by chyba najłatwiej było poprawić, jeśli znalazło by się inny sposób mocowania "dziobów", zamiast lutowanie w jedną całość z dochodzącymi szynami.
Nie mam. ;)
 
OP
OP
Meggido

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.746 12 2
Testy "anglika". Niestety są pewne kłopoty z prowadzeniem zestawów kołowych przy jeździe "na wprost" na krzyżownicach tegoż rozjazdu. Póki co rozwiązania nie znam....
 

matej

Moderator Grupy TMM
Zespół forum
FREMO Polska
T M M
Reakcje
155 5 0
Na krzyżownicach to chyba obojętne na wprost czy na krzywo? Chyba, że masz na myśli skrzyżowania szyn między iglicami.
 

matej

Moderator Grupy TMM
Zespół forum
FREMO Polska
T M M
Reakcje
155 5 0
Czyli chodzi o krzyżownice podwójne. A co się konkretnie dzieje przy przejeździe taboru ?
 
OP
OP
Meggido

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.746 12 2
Czyli chodzi o krzyżownice podwójne. A co się konkretnie dzieje przy przejeździe taboru ?
Jest pewien moment braku prowadzenia zestawu kolowego. W zaleznosci od warunkow lokomotywy czasem wyskakuja z toru lub jada torem, ktorym pojechac nie powinny. W rzeczywistosci ten odcinek jest niewielki ze wzgledu na geometrie kola, a w modelach ten odcinek jest znacznie wiekszy i rezultat jest jaki jest. Im wiekszy kat miedzy krzyzujacymi sie torami, tym lepiej. Ja mam bardzo maly, tylko 6 stopni co mi nie ulatwia zadania.
 

matej

Moderator Grupy TMM
Zespół forum
FREMO Polska
T M M
Reakcje
155 5 0
A czy koło w momencie kiedy wjeżdża w tą przerwę nie schodzi trochę w dół? Jak ludmiła jedzie to słychać wyraźne stuknięcie. Może w tym miejscu dać jakieś podparcie, żeby koło nie opadało, tylko toczyło się po obrzeżu zestawu. Bo jak koło opada, to może trafiać bokiem w ukośną szynę, która może wtedy zadziałać jak kierownica.
 
OP
OP
Meggido

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.746 12 2
A czy koło w momencie kiedy wjeżdża w tą przerwę nie schodzi trochę w dół? Jak ludmiła jedzie to słychać wyraźne stuknięcie. Może w tym miejscu dać jakieś podparcie, żeby koło nie opadało, tylko toczyło się po obrzeżu zestawu. Bo jak koło opada, to może trafiać bokiem w ukośną szynę, która może wtedy zadziałać jak kierownica.
Rozwazam takie rozwiazanie. Ale toczenie sie obrzezem nie powinno byc praktykowane.
 

arvent

Aktywny użytkownik
Reakcje
597 8 0
Jeżeli dobrze widzę, to krzyżownice są odizolowane przez odstęp i czy zostawiasz je w takim stanie? Wyglądają na dość długie, ale chyba nie masz tak krótkiego taboru, aby występował problem z zasilaniem? Mój najdłuższy rozjazd 75cm i kąt 10st. ma krzyżownicę 11,5 cm i o ile czteroosiowa lokomotywa nigdy nie będzie mieć problemu, o tyle coś krótkiego może. THIEL zostawia trzy mosiężne oczka: wypuszczone osobno iglice i krzyżownica, aby opcjonalnie pobawić się polaryzacją, dla przykładu Bertram Heyn z Modellbau-Werkstatt zaproponował przełącznik polaryzacji (może nie jest nazbyt piękny), ale najlepiej pokazuje jak można podejść do krzyżownicy.
 

Załączniki

OP
OP
Meggido

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.746 12 2
Jeżeli dobrze widzę, to krzyżownice są odizolowane przez odstęp i czy zostawiasz je w takim stanie? Wyglądają na dość długie, ale chyba nie masz tak krótkiego taboru, aby występował problem z zasilaniem? Mój najdłuższy rozjazd 75cm i kąt 10st. ma krzyżownicę 11,5 cm i o ile czteroosiowa lokomotywa nigdy nie będzie mieć problemu, o tyle coś krótkiego może. THIEL zostawia trzy mosiężne oczka: wypuszczone osobno iglice i krzyżownica, aby opcjonalnie pobawić się polaryzacją, dla przykładu Bertram Heyn z Modellbau-Werkstatt zaproponował przełącznik polaryzacji (może nie jest nazbyt piękny), ale najlepiej pokazuje jak można podejść do krzyżownicy.
Tak to mniej więcej wyglada. Zostawiam odstęp między szynami a krzyzownica, ale staram się aby krzyzownica była jak najkrótsza. Geometria rozjazdów, to R 4400, kąt 6 stopni, Anglik R 7000, kąt tez 6 stopni. Odbiór prądu mam na każdej osi w lokomotywach, wiec problem w zasadzie nie istnieje. Iglice mam podłączone trwałe do odpowiednich szyn.
Ten Twój najdłuższy rozjazd Thiela, to jaki ma kod? Mam zamiar zamówić na próbę i sprawdzić czy geometria nadaje się do jazdy na sprzęgu śrubowym i na zderzakach.
 

arvent

Aktywny użytkownik
Reakcje
597 8 0
Tak to mniej więcej wyglada. Zostawiam odstęp między szynami a krzyzownica, ale staram się aby krzyzownica była jak najkrótsza. Geometria rozjazdów, to R 4400, kąt 6 stopni, Anglik R 7000, kąt tez 6 stopni. Odbiór prądu mam na każdej osi w lokomotywach, wiec problem w zasadzie nie istnieje. Iglice mam podłączone trwałe do odpowiednich szyn.
Ten Twój najdłuższy rozjazd Thiela, to jaki ma kod? Mam zamiar zamówić na próbę i sprawdzić czy geometria nadaje się do jazdy na sprzęgu śrubowym i na zderzakach.
Mój rozjazd od THIEL, to T/N 182 (prawy) ..skoro jego promień to 3000mm, to nie powinno być problemu przy Twojej skali ze sprzęgami śrubowymi. Chyba kiedyś THIEL robił trochę bardziej realistyczną krzyżownicę, chyba jak Ty, z dwóch szyn w dziobie ..bo te oferowane obecnie to jednolity odlew, pewnie praktyczniejszy, ale odbiegający od oryginału.
 

matej

Moderator Grupy TMM
Zespół forum
FREMO Polska
T M M
Reakcje
155 5 0
Chyba kiedyś THIEL robił trochę bardziej realistyczną krzyżownicę, chyba jak Ty, z dwóch szyn w dziobie ..bo te oferowane obecnie to jednolity odlew, pewnie praktyczniejszy, ale odbiegający od oryginału.
Obecnie coraz częściej stosuje się w rozjazdach krzyżownice monoblokowe, więc już tak mocno modele nie odbiegają od oryginału - fakt, że to na rozjazdach na podrozjazdnicach betonowych:

http://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/monobloki-manganowe-kznu-na-poligonach-83439.html
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.317 504 30
Obecnie coraz częściej stosuje się w rozjazdach krzyżownice monoblokowe, więc już tak mocno modele nie odbiegają od oryginału - fakt, że to na rozjazdach na podrozjazdnicach betonowych:
Krzyżownice monoblokowe stosowano na PKP już w latach 80. XX wieku, jeżeli nie wcześniej, i to na podrozjazdnicach drewnianych. Fakt, że nie były zbyt częste, ale były.
 

Podobne wątki