Pierwszą wersją V200 1001 prawdopodobnie był ten model ponizej.
Pierwowzorem była lokomotywa V200 1001, którą zaprezentowano na Wiosennych Targach w Lipsku w 1965 roku. Jednak w rzeczywistości była to lokomotywa V180 059, której na potrzeby wystawy nadano inny numer.
Zobacz załącznik 1100407
Na spodzie nie ma już napisu Gützold ale nadal posiada wgłębienie na napis.
Zobacz załącznik 1100408
Bufory były plastykowe, sprzęg hakowy. Wyprodukowana była w małej serii.
Była to chyba jedyna V200 wydana za czasów NRD.
Trochę nieścisłości w powyższej wypowiedzi,
V200 1001 były wyprodukowane tylko obudowy na prezenty na Targi Lipskie i to przed 1970 rokiem, to że na spodzie nie ma wytłoczenia Gützold oznacza że obudowa modelu została nałożona na późniejsze podwozie, bo faktycznie takiego modelu nie było.
Co do oznaczenia V200 to raczej prawidłowy bo lokomotywa miała 2 silniki o mocy 1000KM każdy, więc w sumie 2000KM dlatego w oznaczeniu 200.
No za czasów NRD Gützold wydał V200 035 kolei DB i to od co najmniej 1958 roku. Mój wpis dotyczył pierwszej lokomotywy, tej DB-owskiej z napisem Deutsche Bundesbahn i czym się różniła od późniejszych?
A tak wygląda BR 118 142-9 (190/EM19) z dwoma oknami z boku i dwoma żaluzjami.
Jest to rzadki model przejściowy z tym numerem wydany ok 1981r na nowej formie.
Zobacz załącznik 1100410
Właśnie, tylko tego modelu w żadnym katalogu nie było i nikt o nim nie wiedział.
Ciekawostką jest modle kremowo-błękitny 118 059-5(602 267) wydany w drugiej połowie lat 70-tych.
Był to zestaw PIKO Expert z trzema wagonami w takiej samej kolorystyce.
Zobacz załącznik 1100426
Zobacz załącznik 1100452
Za czasów NRD wyprodukowano około 15 wersji V180/BR118 z różnymi numerami i różnej konfiguracji malowania z trzech różnych form.
Nie licząc różnych hybryd.
To był zestaw niby EXPERT ale Juniorek, bo modele w nie istniejących barwach i tu nie jestem pewien czy miały wnętrze. Też go w katalogach nie bylo.
Co do E11 022 była to bardzo limitowana seria w barwach lipskiej S-Bahn z czarną ramą, ale bez żółtych linii dekoracyjnych.
Ciekawostką może być z 1993 r model BR242 239-2 wydany jako Hobby i powtórzony w latach 1995/96
Zobacz załącznik 1100433
I tu jest błąd. Ta BR211-029-4 z czarną ostoją była w pierwszym katalogu pionowym chyba z 1976 roku jako normalny model nielimitowany i nie miała nic wspólnego z S-Bahn Leipzig. Ta z S-Bahn Leipzig była z numerem E11 022 identycznym jak zielona tylko w barwie niebieskiej i w zestawie z INOX-ami malowanymi na kolor żółty (pas okienny) i niebieski. Tylko zabroniono dystrybuować ten zestaw w NRD i poszedł do sprzedaży w demoludach. Tak, było one też w sprzedaży w Polsce.
Tak gwoli wyjaśnienia odpowiedzi na mój wpis. Tylko mnie chodzi o to czy ktoś to ma, wie czym się różni i może wstawić zdjęcia prawdziwego modelu, a nie z netu?
Zdjęcia i info ze strony miłośnika kolejowych modeli
http://www.bahnwahn.de/