• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele kolei wschodnioniemieckich DR

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.885 41 4
Za czasów DRG nie było pantografów z podwójnym ślizgaczem, dlatego jeździli zawsze na dwóch. Ewenement to E63 i pochodne jednokabinowe gdzie odbierak był szeroki i były dlatego dwa ślizgi. Wykorzystali imitację pantografu z E11.
 

rprail

Znany użytkownik
Reakcje
1.308 57 1
Za czasów DRG nie było pantografów z podwójnym ślizgaczem, dlatego jeździli zawsze na dwóch. Ewenement to E63 i pochodne jednokabinowe gdzie odbierak był szeroki i były dlatego dwa ślizgi. Wykorzystali imitację pantografu z E11.
Zgadza się. Na filmie poniżej wszystko jest ładnie pokazane:
Wracając do modelu, stare PIKO wygląda skromnie przy starym ROCO,
IMG_20250203_160919.jpg

ale już pod koniec lutego miłośnicy kolei DR otrzymają coś takiego:
53540_377792.jpg

PIKO 51184/51185
Wersja AC PIKO 51186 jest już dostępna.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.503 141 19
ale już pod koniec lutego miłośnicy kolei DR otrzymają coś takiego:
Zobacz załącznik 1101733
PIKO 51184/51185
Wersja AC PIKO 51186 jest już dostępna.
Modele PIKO 51184 / 51185 / 51186 są dostępne już od grudnia. Po prostu wersje 51184 i 51185 bardzo szybko się wyprzedały i na początku lutego była dostępna tylko wersja AC, a wersje DC są obecnie ponownie dostępne:

1739962460041.png


Dodatkowo kilka zdjęć tego pięknie wykonanego modelu:

E44 124 DR
[: Rbd Halle :]
[: Bw Halle P :]
Unt.Dess.18.9.67​
Letzte.Br.Unt.Dess.18.9.67

53540_51184_id=38770.jpg

53694_51184_Detail_01_id=43579.jpg

53695_51184_Detail_02_id=43580.jpg

53696_51184_Detail_03_id=43581.jpg


Na koniec fotografia pierwowzoru:

47763_51184_id=38770.jpg
 
Ostatnio edytowane:

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.885 41 4
Zgadza się. Na filmie poniżej wszystko jest ładnie pokazane:
Wracając do modelu, stare PIKO wygląda skromnie przy starym ROCO,
Zobacz załącznik 1101731
ale już pod koniec lutego miłośnicy kolei DR otrzymają coś takiego:
Zobacz załącznik 1101733
PIKO 51184/51185
Wersja AC PIKO 51186 jest już dostępna.
Błędem jest porównywanie modeli z innych epok technologicznych. Można jeszcze pokazać E44 bakielitową.
Nowsza PIKO to rok 1968 a Roco to chyba ok 1976. Więc przepaść. Tylko co w Pikowskiej jest skromniejsze niż w Roco? Poręczy do kabiny nie było, na wózkach wszystko odlane, jedynie Roco ma wężownicę od powietrza dokładaną. Na dachu Roco ma izolatory grubsze, każda ma inne ale swoje pantografy. Jedynie Roco ma lepszy o wiele napęd.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.885 41 4
Można porównać Y-ki PKP Heris, Robo i Piko bo są to produkcje w przybliżonym czasie.
Do ww. postu można jeszcze dodać MaTrixa. Przedostatni wypust Roco E44 chyba nie ma całej kabiny maszynisty.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.885 41 4
Czy Brawa najlepsza na rynku? Jeżeli chodzi o prezentację w gablocie może i tak. Ale do jazdy po makiecie to chyba nie. Części odpadają i nie dają się włożyć w dedykowane otwory, niektóre silniki nie dają się naoliwić, konstrukcje delikatne, np Rübezahl ma części przyklejone na taśmę dwustonnie klejącą, aby rozebrać to trzeba mieć cierpliwość bez granic, nawet nasza Pt jak się ją rozkłada - części poprzyklejane, a złożenie? Horror. Odlewy cynkowe nie trwałe. Ot taka jakość. Np E95 dwusilnikowe 01 a 02 mają różne prędkości a sama 02 oba człony się rozjeżdżają - jeden ucieka od drugiego. Sprężynki od prowadzenia ślizgaczy wypinają się i jak takie coś maciupkiego założyć zpowrotem? Wagony towarowe nie ma za chwycić aby coś nie odpadło z podwozia. Ten opis to z mojego doświadczenia z tymi modelami.
Dlatego nie patrzę jaki jest producent modelu tylko na sam model jako typ. Kupuję co mi się podoba. Jeden ma więcej detali inny mniej. Np 03 Märklin. Stary model, ale podmieniłem podwozie Trixa i model mnie cieszy. Podobnie mam przerobione Märkliny BR55, E44, E18. Choć E44 w DRG mam też poprzedni wypust Roco jak i po drugiej modernizacji.
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
890 106 8
W PIKO bolączka są części przyklejone „przez pomyłkę”, a także kompletny brak dokumentacji płytek oświetlenia, poza standardowymi podłączeniami zasilania i świateł końcowych. Typowy bezsens, to części dodatkowe „do gabloty”. Oryginalne, przychodzące z modelem przyklejone na amen, by je wymienić, bez protokołu zniszczenia się nie obejdzie.
Z kolei każdy model rocowski można rozłożyć, bez żadnych przeszkód, na czynniki pierwsze, a potem poskładać, nie zostając z kilkoma drobiazgami o niewiadomym przeznaczeniu. Doskonały przykład to oszklenie do ST44, ani kropli kleju, a trzyma się świetnie, do tego łatwo wyjąć.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.613 558 30
kompletny brak dokumentacji płytek oświetlenia
A która firma dodaje taką dokumentację? Wiem o MTB, choć schematy tam pokazane też nie są dokładne. Inne firmy*) raczej w ogóle tego nie dają. Za to zgadzam się z opinią o modelach Roco dotyczącą rozkładania i składania, od zawsze są wzorem w tym zakresie. Kiedyś spadła mi ze stołu 50-letnia cysterna Roco (która do dziś jest porównywalna ze współczesnymi wyrobami innych firm) - rozpadła się na drobne, ale nic się nie uszkodziło i dało się ją z powrotem złożyć bez śladów.

*) Mam na myśli firmy europejskie, o modelach amerykańskich niewiele wiem.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.885 41 4
Trochę słabo wyglądają pantografy DR w modelu DRG. Zobacz załącznik 1101610
Słabo nie wyglądają tylko to jest chała. ZA czasów NRD nie mieli pantografów DRG, chyba że założyliby te stare z wersji bakielitowych jakie później jeszcze miał montowany E69, który i tak w latach 80-tych został zmieniony. To jest typowy pantograf DR ale DDR-owski.
 

Podobne wątki