• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Lokomotywy i składy trakcyjne DRG, DRB

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.908 527 30
Glaserne Zug DRG w Bawarii:
Fajna wycieczka, z Monachium przez Garmisch-Partenkirchen i Mittenwald do Innsbrucka i z powrotem przez Kufstein i Rosenheim do Monachium. Jechałem kiedyś tą linią, oczywiście zwykłym pociągiem, zjazd z Mittenwald do Innsbrucka jest niesamowity, dolinę rzeki Inn widać jak z samolotu.
 

sheriff

Znany użytkownik
Reakcje
535 9 0
Ja tę trasę pokonałem swego czasu rowerem :) Z Garmisch do Wenecji - człowiek był młody i wiele mógł :p

Żeby nie było całkiem off-topicznie to dorzucę z tej kolekcji jeszcze jeden arcy-ciekawy filmik:

Jest tu jeden polski (obecnie) akcent. Ciekawe czy ktoś znajdzie?

Zdroofka
Andrzej
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.908 527 30
Jest tu jeden polski (obecnie) akcent. Ciekawe czy ktoś znajdzie?
Film jest o produkcji zespołów spalinowych w fabryce WUMAG w Görlitz, a jedna ze scen pokazuje jazdę próbną przez wiadukt i most nad Nysą do wschodniej części miast, dzisiejszego Zgorzelca. Czy o to chodziło?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.908 527 30
dlaczego we wcześniejszych katalogach modele E44/BR244 były numerowane "5/..." a od 1990 roku już "190/..."? Bernd Gützold wygrał jakiś proces czy co?
Nie wiem, czy ktoś wygrał jakiś proces, ale w tym czasie były reprywatyzowane różne firmy, w tym producenci modeli. Od Piko odłączyły się firmy dawniej przymusowo upaństwowione i włączone do kombinatu VEB Piko i rozpoczynały samodzielną działalność. Czasami wracały do dawnej nazwy, jak Gützold, inne pod nowymi nazwami, jak dawny Schicht, który stał się Sachsenmodelle (potem Tillig, ale to już inna sprawa).
 

Mormegil

Aktywny użytkownik
Reakcje
484 38 0
...O Piko odłączyły się firmy dawniej przymusowo upaństwowione i włączone do kombinatu VEB Piko i rozpoczynały samodzielną działalność.
Tak, wiem o tym. Interesuje mnie fakt, że wszystkie flagowe modele Gützolda w katalogach PIKO miały numery kierujące do Zwickau ("190/..."), tylko E44 miało prefiks "5/..." (czyli Sonneberg), który w katalogu z roku 1990 uległ zmianie .
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.784 41 4
E 44 było od samego początku lokomotywą Pikowską. Jako część przemysłu NRD Gützold otrzymał w katalogach DEMUS-y prefix przed numerem wyroby symbol 08/Gxx. Od 1964 roku zmieniono go na 190/Gxx. I dopiero po zmianach własności w pierwszej połowie lat 70-tych a dokładniej w katalogu z 1974 roku dla byłego Gützolda wprowadzono nowy prefix przed numerem wyrobu 190/EMxx, by w 1980 roku litery EM zniknęły z numeru.
Co do samej E44 najprawdopodobniej z powodu zaniechania produkcji BR64 i SVT137, mimo wprowadzenia do produkcji BR56 i BR106 przeniesiono produkcję E44 do byłego Gützolda gdzie otrzymał numer 190/6201 i model ten dalej pojawił się w z reprywatyzowanym Gützoldzie pod numerem 180300 (E44 DRG).
 

Podobne wątki