Ogółem to w tym roku dosyć skromnie z nowościami,Są w sumie 4 nowe formy wagonów, a wśród nich wagon do przewozu zboża GGrhs 15-30 wyprodukowany dla DR w latach 1954-1957 w liczbie 1655 egzemplarzy

! Producent podaje, że wagony tego typu pozostawały w eksploatacji aż do 1994 roku

... najmłodsze znane mi zdjęcie z uwiecznionym takim wagonem w eksploatacji zostało wykonane we wrześniu 1987 roku.
Dodatkowa informacja - dotychczas w H0 produkowała go jedynie firma PIKO.
Faktycznie, moje przeoczenie. Teraz dopiero sobie porównałem te dwie formy.
Edyta: "Nowsze" wagony, o których niżej napisał Kolega
Jacek765 przestały być produkowane pod koniec lat 70-tych i już wówczas wyglądały dość topornie.
Zanim pojawią się w sprzedaży modele wagonów firmy Brawa to może warto przypomnieć modele tych wagonów z dotychczasowych opracowań. Niestety nie mam żadnego modelu z najstarszego bakelitowego wykonania firmy Piko. Natomiast mam już modele wykonane z plastiku. W swoim czasie były to bardzo dobre modele, dzisiaj już mocno podstarzałe ale po przeprowadzonej modernizacji wykonania mogą jeszcze się podobać bez rażącego odstawania swoim wyglądem od nowych modeli.
Zbiorowe zdjęcie wagonów LOWA Piko na końcu Bromberg Roco dla porównania.
Model 5/6420-010 produkcja z lat 70-tych. Wózki starego typu 925 z blachy tłoczonej. W modelu dość prymitywne i niskiej jakości wykonania z termicznymi deformacjami (technologia chyba polegała na wtapianiu stalowego szkieletu wózka w plastikowe maskownice).
Model 54053 produkcja z początku nowego tysiąclecia zmodernizowany z mechanizmem kkk i nowe plastikowe wózki Niesky. Napisy na ramie i ścianie czołowej. Daje to bardzo dużą poprawę wyglądu pomimo że pozostałe detale obudowy i podwozia nie zostały zmienione.
Model 5/6405-010 wersja z budką hamulcową produkcja prawdopodobnie z początku lat 80-tych. Wózki typu 925 z maskownicami z nowej lub naprawianej formy gorszej jakości detali ale bez deformacji termicznej.
Model 5/6421-015 wersja wagonu z otwieranymi ścianami czołowymi. Wykonanie z lat 70-tych wózki typu 925 maskownice starsze z lepszymi szczegółami i bez deformacji termicznych.
Porównanie wykonania podwozia modeli w starszym wykonaniu (na dole) i po modernizacji (na górze).
Ogólnie modele Piko ze starej produkcji są bardzo ładne w kwestii nadwozia, niestety słabą stroną są wózki o prymitywnej konstrukcji i dużej rozbieżności w jakości wykonania.
Na koniec warto przedstawić model wagonu w skali TT opracowany jeszcze przez starą firmę Zeüke. Model niestety został opracowany tylko w wersji z otwieranymi ścianami czołowymi. Jak dotąd nie powstała wersja ze stałymi ścianami czołowymi.
Tutaj model 5110 składak podwozie Zeüke lub BTTB, wózki BTTB i obudowa Tillig. Obudowa jest z opracowania Zeüke ale już w nowej jakości malowania i napisów przy czym numer inwentarzowy jest identyczny jak w starym wykonaniu. Dużą zaletą modelu są napisy na ostoi co nie było prawie wcale praktykowane w tamtych czasach u innych producentów modeli.