• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele kolei wschodnioniemieckich DR

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.293 93 9
Ej, ja też :D
W zasadzie 98% mojego taboru to DR.

Chyba każdy kto zagląda do tego wątku mogłoby pochwalić się posiadaniem jakiegoś modelu tego zarządu, czyż nie? ;)

Zdroofka
Andrzej
Tak ... Ja całkiem niedawno zakupiłem sobie Ludmiłę DR :)Teraz będę chciał zakupić w przyszłości BR 01.5 DR
Wszak te maszyny prowadziły polskie wagony na terenach przygranicznych i samej NRD

Wg mnie dużo modelarzy zbiera modele DR ... nie przyznając się zbytnio do nich :cry:

To tak jak z epoką IV :oops:Nie żyłem w epoce IV a zbieram epokę IV i V - Pozdrawiam wszystkich

PS: Proszę o wincyj zdjęć modelarskich (i nie tylko) klimatów DR :love:
 

Intruz

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
557 6 1
Jak najbardziej poprawne jest posiadanie pewnej puli wagonów DR i innych zarządów z tzw. demoludów opatrzonych znakiem przynależności OPW i włączanie ich do naszych składów zbiorowych z III i IV epoki…
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.330 504 30
Jak najbardziej poprawne jest posiadanie pewnej puli wagonów DR i innych zarządów z tzw. demoludów opatrzonych znakiem przynależności OPW i włączanie ich do naszych składów zbiorowych z III i IV epoki…
Jak najbardziej poprawne jest także "posiadanie pewnej puli wagonów DR i innych zarządów z tzw. demoludów" nawet bez znaków OPW, a nawet wagonów DB i innych zachodnich kolei, bo przyjeżdżały do nas z i po najróżniejszy towar. Tyle, że wagony zachodnie oraz wschodnie nie-OPW musiały być jak najszybciej zwracane na kolej macierzystą i nie mogły być dowolnie wykorzystywane do przewozów wewnątrz PKP.
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.609 51 2
Dlaczego "raszystów"? W większości przypadków modelarze z Rosji nie za bardzo eksponują swoje ideologiczno-polityczne przekonania. Podchodzą do tematów kolejowych bardzo merytorycznie.
Z racji zakupionej przypadkowo M62 od PIKO, ostatnio sporo oglądałem różnych materiałów zza wschodniej granicy. Nigdy nie spotkałem się z jakimikolwiek wrogimi odpowiedziami na moje komentarze.
Ma Kolega rację, niepotrzebnie to napisałem. Mea Culpa...
Choć swoje zdanie o Rosjanach jednak mam.

A co do wagonów DR - czy wagony w malowaniu Städteexpress zaglądały również w jakiś składach poza granice DDR - np. do Polski czy Czechosłowacji? Przypuszczam, że to raczej wyjątkowo, ale temat jest ciekawy.
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.609 51 2
I tu kilka "z-dzisi".

A to nie dla wrażliwych widzów.
Piękny złocisty kurczaczek (breuler) starał się z całych sił ale nie miał szans... Maszynista BR114 przeoczył blokadę bo pisał smsa o_O
Nikt nie przeżył, ale opaczność czuwała i obeszło się bez strat w sprzęcie, ufff... ;)
Stasi oczywiście czuwała i wybiła mi aparat z ręki nie pozwalając focić bo przecież do żadnej katastrofy nie doszło...
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.609 51 2
Teraz dopiero zauważyłem że służba drogowa DR dała ciała - wychlapy na obu torach głównych przed rozjazdami aż miło patrzeć :)
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.601 64 3
U nas na to mówią szkody górnicze :D. Pewnie w raju Ericha H. też kopali pod ziemią ale chyba nie chodziło o węgiel tylko by niepostrzeżenie przedostać się dostojących obok Silberlingów by nimi pojechać do zgniłego zachodu Helmuta K.:LOL:
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.609 51 2
Tu mały bonus, długo musiałem wystać przy torach, a wiecie jak zimno i wieje ;) Ale opłaciło się - podskakiwałem, machałem i było "rp1".


No ale nastała pora na telesfora. Czas kończyć te "dziadodziecinadę". Foch rządzi światem ;) Padło ultimatum i drastycznie skrócono okres użyczenia podłogi salonu. Lokalni złomersi już rozpoczęli dezintegrację nawierzchni.
Poprzedni podłoging odbył się w dniach 2-4 czerwca 2021. Przerwa trwała 3 długaśne lata... Przyszłość nieznana.
Tutaj wczorajszy kurs Moskwy w kierunku Berlina.
A tutaj już dzisiejszy, z tym że wychlapy trafiły do WOS. Ktoś tu jednak chyba ma chody w PLK ;)

Z góry przepraszam, ze post nie na temat.
 
Ostatnio edytowane:

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.609 51 2
Ta butla to fantastyczny cel strzelniczy ;)
BR62 to moim skromnym zdaniem najpiękniejszy tendrzak ever. Piko trafiło nim w 10-tkę. Na ebayu wysyp modeli tego parowozu produkcji Liliput by Bachmann.

A kto wie w którym to BW:
IMG_0819.jpg



No i co robi Robin Hood za kierownicą brojlerem, oraz czy drugim kurczakiem steruje Mały John? ;)
IMG_0815.jpg IMG_0816.jpg
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.160 131 19
Poprzedni podłoging odbył się w dniach 2-4 czerwca 2021. Przerwa trwała 3 długaśne lata... Przyszłość nieznana.
O... co to jest... 3 lata... ja to jestem już tak "wyposzczony", że nawet nie pamiętam, kiedy ostatnio... zaraz sprawdzę... jest - "dokopałem się"... ostatni raz jazdy w domu odbyły się... 2-4 lipca 2018 roku! Za mniej niż 4 miesiące minie 6 lat... dobrze, że są jeszcze imprezy z makietą modułową, bo by człowiek usechł "z pragnienia". To jak tak się nam Kolega pochwalił, to ja też coś dorzucę, tak wspomnieniowo...

Najpierw przejazd testowy parowozu serii 52 (Reko 52 5457 DR) z zestawami kołowymi pozbawionymi gumek oraz składem 33 wagonów towarowych DR - całość w epoce III:


Czas nie stoi w miejscu, a towarzysze z NRD nie spoczywają na laurach! Dzięki pomocy bratniego narodu ze wschodu, towarzysze z NRD wzbogacili się w latach 70-tych o nowe, mocniejsze maszyny... których moc postanowi pewnego razu w końcu przetestować! Aby sprawdzić ich realny uciąg, zostały im wymienione zestawy kołowe z gumkami na bezgumkowe. Mimo zapięcia na hak wszystkich wówczas (epoka IV) dostępnych w lokalnym parku taborowym wagonów towarowych pod ich zarządem, lokomotywa nawet się nie spociła! Taki to gigant...

 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.160 131 19
Dziś, równo 35 lat temu, 7 kwietnia 1989 roku, w NRD wyjechał na tory "Pociąg przyszłości" (niem. "Zug der Zukunft").

Był to pociąg specjalny zorganizowany z okazji obchodów 150-lecia otwarcia niemieckiej kolei dalekobieżnej pomiędzy Lipskiem i Dreznem.
Pociąg został zestawiony z 4 stosunkowo nowych (wówczas zaledwie czteroletnich) komfortowych wagonów (niem. Komfortwagen) oraz prototypowej dwusystemowej lokomotywy elektrycznej, produkcji czechosłowackich zakładów Škoda.

Cały skład stanowił zupełnie nową jakość na wschodnioniemieckich torach. Wagony posiadały dopuszczenie do jazdy z prędkością 200 km/h, a dwusystemowa Škoda była pierwszą lokomotywą elektryczną w parku taborowym DR, mogącą bezpośrednio obsługiwać pociągi międzynarodowe do Czechosłowacji oraz Polski, bez konieczności zmiany lokomotywy na spalinową, w celu przeciągnięcia pociągu przez granice państw, gdzie zmieniał się system zasilania.

Wierną miniaturę pociągu dostarczyła firma A.C.M.E. - lokomotywa to model o numerze katalogowym 60540 (analogowy) / 69540 (z dekoderem dźwiękowym), a wagony to zestaw 55271.

 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki