• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele kolei wschodnioniemieckich DR

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.694 37 4
Mam pytanie. Czy ktoś zdejmował obudowę z nowej E11/BR211 od PIKO np tę z S-Bahn Leipzig? Bo wg instrukcji wystarczy rozszerzyć obudowę na środku i powinna zejść z podwozia. Jest w sumie po 4 zatrzaski z każdej strony i po rozsunięciu np przez karty bankowe nadal podwozie nie schodzi z obudowy. Czo jeszcze trzyma podwozie?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.349 504 30
nowobudowane "restauranty", długie Halberstadty, (były tylko w malowaniu czerwonym) nie były włączane do pociągów SE
Te długie restauracyjne to nie Halberstadty, tylko chyba Bautzeny, takie, jakich wersja (nie wiem, czy były identyczne) była dostarczona także dla PKP Wars.
Modele tych wagonów faktycznie produkuje Brawa (45398) i ma w swojej ofercie także Tillig (501987)
A także Heris, ale nie jestem pewien, czy w żółtym malowaniu SE
Czy ja dobrze widzę, że jeden z tych wagonów ma wózki innego typu? To są Gorlitze w wersji V?
Dobrze kolega @sheriff widzi, to są inne wózki, faktycznie wyglądają na Görlitz V.
 

sheriff

Znany użytkownik
Reakcje
534 9 0
Te długie restauracyjne to nie Halberstadty, tylko chyba Bautzeny, takie, jakich wersja (nie wiem, czy były identyczne) była dostarczona także dla PKP Wars.
Tak, mea culpa, to Bautzeny.

A także Heris, ale nie jestem pewien, czy w żółtym malowaniu SE
O proszę, to nawet nie wiedziałem, ale strona Herisa jest dla mnie tak enigmatyczna, że staram się ich omijać dużym łukiem ;)

Zdroofka
Andrzej
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.349 504 30
Ja mam dwa modele Herisa, jeden z dwoma dodatkowymi oknami od strony kuchni i drugi bez tych okien, ale oba w standardowym malowaniu wiśniowym. Modeli SE akurat w ogóle nie zbieram.
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.634 381 7
Jak pamiętam, to knajpy "Mitropy" zrobione na bazie wagonów Reko. stanowiły podstawę zestawienia wszystkich ówczesnych pociągów kolei DR w tym składów SE. Chyba nawet do tych pociągów podwyższono im prędkość eksploatacyjną do 140 km/h. Natomiast nie kursowały w pociągach międzynarodowych a wyłącznie w ruchu krajowym - chociaż na modelu BRAWA takie oznaczenie figuruje.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.611 64 3
Tak rzeczywiście Heris wydał też wagon gastronomiczny w malowaniu SE. Chyba już parę lat temu i coś kojarzę że już się pojawił w tym wątku.
Co do podwyższenia prędkości eksploatacyjnej pociągów SE do 140 km/h to nic mi na ten temat nie wiadomo. Ale raczej to nie zostało zrealizowane z prostej przyczyny, nie było lokomotyw ani szlaków dostosowanych do tej prędkości. Jedyna seria lokomotyw na 140 km/h to seria 130 nie przystosowana do ogrzewania pociągów pasażerskich. Także kojarzę że do końca istnienia NRD na DR odgórnie ustalono najwyższą prędkość pociągów na 120 km/h. Natomiast wagony osobowe zwykle były dostosowane do prędkości 140 i chyba także 160 km/h głównie po to by mogły kursować za granicą z większymi prędkościami niż w kraju. Tak więc wagony osobowe często projektowano o wyższych parametrach konstrukcyjnych niż wynikało to z bieżących potrzeb kolei.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.349 504 30
Tak więc wagony osobowe często projektowano o wyższych parametrach konstrukcyjnych niż wynikało to z bieżących potrzeb kolei.
Podobnie jak u nas, gdzie już w latach 90. XX wieku PKP miało wagony na 200 km/h, mimo że nie było ani lokomotyw, ani szlaków z taką prędkością. Chodziło jednak o wyjazdy za granicę, gdzie taka dopuszczalna prędkość wagonów była wymagana.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.163 131 19
Szukałem tej informacji wcześniej, ale nie miałem potwierdzenia, więc uzyskawszy je dzielę się z Kolegami - model odwzorowuje pierwowzów z "wczesnego" okresu eksploatacji - z połowy lat 50-tych. Dla mnie osobiście "za wcześnie" - nie mam ani jednego modelu wagonu pasażerskiego DR z lat 50-tych. "Najstarszy" jaki mam w kolekcji to miniatura czteroczłonowego zespołu wagonów piętrowych serii DB13ümpe z 1960 roku (Rivarossi HR4126).

PIKO 50684 / 50685 / 50686 | parowóz pośpieszny 03 100 DR Rbd Halle Bw Leipzig-West Letzte Br Unt. 23.10.53 KM

46917_50684_id=34076.jpg


W połowie 1971 roku pierwowzór przeszedł przebudowę. Poniżej odnośnik do "karty" oryginału:

https://www.dampflokomotivarchiv.de/index.php?nav=1406157&id=82621&action=portrait
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.628 51 2
Niby Drezno, a jednak Berlin ;)
Niby DDR a tu Taurus z Wawelem ciągnięty Ludmiłą :) Wszystko było by OK, gdyby nie napis na jej burcie "Power from Ru$$land". :mad:
No ale poza tym baaaaaardzo długie D-Zugi (y)
 

rprail

Znany użytkownik
Reakcje
1.118 55 1
Każdy lubi popatrzeć - a więc Panowie - odpalać składy i jazda ;)
Dla każdego coś miłego, nawet dla raszystów...
Dlaczego "raszystów"? W większości przypadków modelarze z Rosji nie za bardzo eksponują swoje ideologiczno-polityczne przekonania. Podchodzą do tematów kolejowych bardzo merytorycznie.
Z racji zakupionej przypadkowo M62 od PIKO, ostatnio sporo oglądałem różnych materiałów zza wschodniej granicy. Nigdy nie spotkałem się z jakimikolwiek wrogimi odpowiedziami na moje komentarze.
 

Podobne wątki