Ostatnio nabyłem trochę modeli wagonów ale ten ostatni który kupiłem kilka dni temu szczególnie pozytywnie mnie zaskoczył. Jakieś 3 lata temu Roco wydało nowy model cysterny 4 osiowej do przewozu produktów bitumicznych i ciężkich olejów. Pierwowzorem tego modelu jest cysterna zakupiona przez NRD na potrzeby przemysłu i kolei we Francji w fabryce Franco Belge. Wagon posiada ukosowany zbiornik wyposażony w ogrzewanie parowe i otulinę termiczną. Wagony te importowano od roku 1971 go. Poniżej zdjęcie oryginału zamieszczone w Eisenbahn Jahrbuch 1973.
Zobacz załącznik 709390
A teraz model. Roco 67310 w wersji reprezentującej wygląd z początkowego okresu eksploatacji. Pod numerem katalogowym 67155 był też zestaw 3 wagonów w tym malowaniu. Zobacz załącznik 709393 Zobacz załącznik 709394 Zobacz załącznik 709395 Zobacz załącznik 709396
Zwykle jestem już przyzwyczajony do tego czego mogę się spodziewać po danym producencie modeli. W przypadku tego modelu producent bardzo mnie zaskoczył wysoką jakością wykonania detali i ich filigranowości. Taką jakość spotkałem w modelach cystern firm Brawa i REE co w przypadku wyrobu firmy Roco daje duży postęp. W modelu wykonano przelotowe kraty pomostów na zbiorniku, na pomoście hamulcowym i na stopniach. Co prawda są wykonane z plastiku lecz na tyle dobrze że w mojej subiektywnej ocenie wygląda to lepiej niż w modelu Brawy gdzie krata na pomoście jest wykonana z błyszczącej blachy.
Zobacz załącznik 709406 Zobacz załącznik 709407
Ten wagon jest na prawdę pięknie wykonany i żałuję że zdjęcia tego w pełni nie oddają.
Oprócz tego srebrnego malowania wagony te wykonano w czarnym malowaniu KVG DR z epoki Va. A także w polskim Krono cośtam. O ile malowań DR można być pewnym ich zgodności z oryginałem tak co do wersji Krono cośtam nie mam pewności bo nie widziałem takiego wagonu, ale warto to zweryfikować. Chciałbym żeby też wykonano wersję DR z epoki IVc z czarnym zbiornikiem. Co prawda wagony KVG są opisywane jako epoka IV jednak brak oznaczenia MC obok RIV wskazuje na czas po zjednoczeniu Niemiec.
Sam model 67310 ma oznaczenie 31 MC RIV 50 DR 729 6355-8 .Uahs ZZhs i datę rewizji 10. 11. 71. Ciekawostką jest przydział do grupy numerów 729 a nie 07x jakie wtedy stosowano dla cystern. Jednak po głębszej analizie stwierdzam ze jest to prawidłowe bo ten wagon jest własnością kolei DR a nie wagonem prywatnym włączonym do parku wagonów DR. Nie wiem czy DR swoje cysterny używało do celów handlowych przypuszczam że mogło tak być ale też przypuszczam że nimi wożono paliwo do parowozów mazutowych.
A teraz model. Roco 67310 w wersji reprezentującej wygląd z początkowego okresu eksploatacji. Pod numerem katalogowym 67155 był też zestaw 3 wagonów w tym malowaniu. Zobacz załącznik 709393 Zobacz załącznik 709394 Zobacz załącznik 709395 Zobacz załącznik 709396
Zwykle jestem już przyzwyczajony do tego czego mogę się spodziewać po danym producencie modeli. W przypadku tego modelu producent bardzo mnie zaskoczył wysoką jakością wykonania detali i ich filigranowości. Taką jakość spotkałem w modelach cystern firm Brawa i REE co w przypadku wyrobu firmy Roco daje duży postęp. W modelu wykonano przelotowe kraty pomostów na zbiorniku, na pomoście hamulcowym i na stopniach. Co prawda są wykonane z plastiku lecz na tyle dobrze że w mojej subiektywnej ocenie wygląda to lepiej niż w modelu Brawy gdzie krata na pomoście jest wykonana z błyszczącej blachy.
Zobacz załącznik 709406 Zobacz załącznik 709407
Ten wagon jest na prawdę pięknie wykonany i żałuję że zdjęcia tego w pełni nie oddają.
Oprócz tego srebrnego malowania wagony te wykonano w czarnym malowaniu KVG DR z epoki Va. A także w polskim Krono cośtam. O ile malowań DR można być pewnym ich zgodności z oryginałem tak co do wersji Krono cośtam nie mam pewności bo nie widziałem takiego wagonu, ale warto to zweryfikować. Chciałbym żeby też wykonano wersję DR z epoki IVc z czarnym zbiornikiem. Co prawda wagony KVG są opisywane jako epoka IV jednak brak oznaczenia MC obok RIV wskazuje na czas po zjednoczeniu Niemiec.
Sam model 67310 ma oznaczenie 31 MC RIV 50 DR 729 6355-8 .Uahs ZZhs i datę rewizji 10. 11. 71. Ciekawostką jest przydział do grupy numerów 729 a nie 07x jakie wtedy stosowano dla cystern. Jednak po głębszej analizie stwierdzam ze jest to prawidłowe bo ten wagon jest własnością kolei DR a nie wagonem prywatnym włączonym do parku wagonów DR. Nie wiem czy DR swoje cysterny używało do celów handlowych przypuszczam że mogło tak być ale też przypuszczam że nimi wożono paliwo do parowozów mazutowych.
1. 31 MC RIV 50 DR 729 6360-8 .Uahs ZZhs, REV/UFB/17. 11. 71 (z zestawu startowego Roco 51327)
2. 31 MC RIV 50 DR 729 6359-0 .Uahs ZZhs, REV/UFB/16. 11. 71 (z zestawu startowego Roco 51327)
3. 31 MC RIV 50 DR 729 6355-8 .Uahs ZZhs, REV/UFB/25. 11. 71 (Roco 67310 zaprezentowana przez Jacek765)
- 1
- 1
- Pokaż wszystkie