• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele kolei wschodnioniemieckich DR

Danzig

Ostrzeżony
Reakcje
372 2 1
Wagon z zakładów w Ammendorf przechodził badania konstrukcyjne oraz próby dla prędkości 160 km/h (np. lokomotywami DR-BR 218 ex E18). Model oddaje wagon należący tymczasowo do VES-M Halle posiadając oznakowanie DR jako wagon służbowy. Zamiast dań serwowano dane z aparatury pomiarowej. :) Po zakończonych badaniach wagon był dostarczony kolei właścicielce czyli SZD.
No i proszę.....i znowu kolega pomógł. Czyli teraz sprawa jasna. Jeden taki 4 członowy zestaw jest na sprzedaż w dziale Giełda..... ;)
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.864 86 0
Posiadam model DBze składany z 2 zestawów Schicht. Troche go kiedyś zmodernizowałem (oświetlenie DCC LED wnętrze i końcówki; nowe zestawy kołowe; doklejone gniazda sprzęgów). Jednak coraz częściej myślę o zastąpieniu go nowocześniejszym modelem tego samego pierwowzoru.

Czy jesteście w stanie doradzić mi jakiś nowszy model DBze w malowaniu DR z epoki IVa lub IVb?

Żeby moja BR 110 miała co ciągnąć ;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Obecnie chyba jedynym producentem takich modeli jest Rivarossi, ale nie znam ich pełnej oferty w zakresie zespołów piętrowych DR. O ile mi wiadomo, żadna inna firma nie produkowała modeli takich wagonów, poza oczywiście Sachsenmodelle/Tillig, w latach 1990. kontynuująca nieco zmodernizowane modele Schicht/Prefo.
 

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
Obecnie chyba jedynym producentem takich modeli jest Rivarossi, ale nie znam ich pełnej oferty w zakresie zespołów piętrowych DR. O ile mi wiadomo, żadna inna firma nie produkowała modeli takich wagonów, poza oczywiście Sachsenmodelle/Tillig, w latach 1990. kontynuująca nieco zmodernizowane modele Schicht/Prefo.
Tak, Rivarossi robiło takie wagony, posiadam i polecam, piekny :)

20211216_202554.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Polecam bardzo ciekawe porówniania wagonów typu Y marek Roco, Piko, Rivarossi i Tillig.
Tutaj sypialnych:
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?010,9934720

Tu "siedzących"
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?010,9927014
Mała uwaga: w pierwszym linku jest rzeczywiście porównanie modeli sypialnego, produkcji Roco, Piko i Tillig, ale nie Rivarossi. Natomiast w drugim linku nie ma porównania, a tylko pokazanie, jak wagon Piko sprzęga się z modelami różnych wagonów (nie tylko Y), różnych producentów, a na ostatnim zdjęciu - Rivarossi typ B z Roco typ Y/B, więc trudno tu mówić o porównaniu modeli "siedzących" Y różnych firm. Dodam jeszcze, że modele Rivarossi to nie są wagony Y (Y/B), lecz wagony typu B - bardzo podobne do Y, ale wcześniejsze, jeszcze niespełniające wszystkich wymogów karty UIC.
 

SAPER

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
H0e
Reakcje
157 0 0
Przepraszam, że tu, ale nie znalazłem wątku dotyczącego kolei węgierskich, a wagony MAV typu Y/B pociągu Meridian są tożsame z wagonami kolei DR. Czy ktoś dysponuje wiedzą lub zdjęciami wnętrza przedziałów tychże wagonów. Ulepszam te wagony i szukam info o kolorze firanek, wzorze dla kolei węgierskich. Jeśli nie trafiłem z wątkiem, proszę o przeniesienie do właściwego tematu.
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.353 37 2
Mała uwaga: w pierwszym linku jest rzeczywiście porównanie modeli sypialnego, produkcji Roco, Piko i Tillig, ale nie Rivarossi. Natomiast w drugim linku nie ma porównania, a tylko pokazanie, jak wagon Piko sprzęga się z modelami różnych wagonów (nie tylko Y), różnych producentów, a na ostatnim zdjęciu - Rivarossi typ B z Roco typ Y/B, więc trudno tu mówić o porównaniu modeli "siedzących" Y różnych firm. Dodam jeszcze, że modele Rivarossi to nie są wagony Y (Y/B), lecz wagony typu B - bardzo podobne do Y, ale wcześniejsze, jeszcze niespełniające wszystkich wymogów karty UIC.
Zdanie wprowadzające dotyczyło obu linków, stąd i Rivarossi.
A co do porówniania, to jak się sczyta cały wątek...
 

Podobne wątki