• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele kolei wschodnioniemieckich DR

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.176 504 30
Pytanie zatem jakie zadałem na wstępie tej dyskusji pozostaje otwarte - co takie wagony robią w sfilmowanym w Goerlitz składzie? I w ogóle czy to faktycznie D450/451?
Wydaje się, że to jednak zostało wyjaśnione. Film pochodzi z z 1991 roku, a wtedy pociąg 450/451 z całą pewnością prowadził wagony sypialne SŻD w relacji Moskwa - Frankfurt/Berno/Genewa/Madryt. Wskazuje na to służbowy rozkład jazdy, pokazany przez kolegę @Jarząbek wcześniej w tym wątku, a do którego już dwa razy podałem link, ale podam jeszcze raz: http://forum.modelarstwo.info/threads/modele-kolei-wschodnioniemieckich-dr.16948/page-20#post-648370
 

Danzig

Ostrzeżony
Reakcje
372 2 1
Bo już np.te dwa wagony to już raczej nie biegały razem w zestawach międzynarodowych, prawda? Co prawda ten piękny Halberściak jest niby z epoki V ale ten fajny wagon Roco już z czasów DB AG czyli po maju 1994 roku.....
20211203_222247.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.176 504 30
Jak Ty byś to napisał to Pan Andrzej od razu dał by Ci bana i przeniósł wątek.
Nigdy nikomu nie dałem bana za odbiegnięcie od tematu wątku i kolega @Tigrek też za to by nie dostał. Wątku jeszcze nie przeniosłem, bo inny użytkownik ma na ten temat inne zdanie, więc na razie zostawiam.
A wracając do tematu..... Koledzy
Czy ten czeski wagon można dołączyć do polskiego składu?
Czy były jakieś połączenia z Gdyni do Pragi lub ze Szczecina do Pragi??? Chodzi mi o połączenia bezpośrednie?
No, to dopiero jest powrót do tematu. Odpowiem, ale prosiłbym o nie ciągnięcie w tym wątku dyskusji o czeskich i czechosłowackich wagonach w Polsce. Ten wagon jest jeszcze czechosłowacki (ČSD, nie ČD) z IV epoki, ale do Polski przyjeżdżał. Sam kiedyś takim jechałem z Warszawy do Pragi. Były też bezpośrednie nocne pociągi z Gdyni (co do Szczecina nie mam pewności) do Pragi, ale nie wiem, czy w tej relacji jeździły sypialne wagony ČSD.
Bo już np.te dwa wagony to już raczej nie biegały razem w zestawach międzynarodowych, prawda? Co prawda ten piękny Halberściak jest niby z epoki V ale ten fajny wagon Roco już z czasów DB AG czyli po maju 1994 roku.....
Oba te wagony są z V epoki, w oznaczeniach DB AG, czyli po styczniu 1994, więc teoretycznie mogły jechać razem - ale czy tak było, nie wiem.
 

Danzig

Ostrzeżony
Reakcje
372 2 1
Nigdy nikomu nie dałem bana za odbiegnięcie od tematu wątku i kolega @Tigrek też za to by nie dostał. Wątku jeszcze nie przeniosłem, bo inny użytkownik ma na ten temat inne zdanie, więc na razie zostawiam.

No, to dopiero jest powrót do tematu. Odpowiem, ale prosiłbym o nie ciągnięcie w tym wątku dyskusji o czeskich i czechosłowackich wagonach w Polsce. Ten wagon jest jeszcze czechosłowacki (ČSD, nie ČD) z IV epoki, ale do Polski przyjeżdżał. Sam kiedyś takim jechałem z Warszawy do Pragi. Były też bezpośrednie nocne pociągi z Gdyni (co do Szczecina nie mam pewności) do Pragi, ale nie wiem, czy w tej relacji jeździły sypialne wagony ČSD.

Oba te wagony są z V epoki, w oznaczeniach DB AG, czyli po styczniu 1994, więc teoretycznie mogły jechać razem - ale czy tak było, nie wiem.
Panie Andrzeju,

Przecież nikt Pana nie posądza o złośliwości. Specjalnie tak napisałem, ale jak to mówią uderz w stół.....itd itd.
O czeskich bądź czechosłowackich wagonach nic tu nie będę ciągnął, po prostu mam ten model i chciałem się dowiedzieć z czym mógłbym go umieścić.
Mam taką dziwną przypadłość że jak już mam jakiś model to staram się dozbierać do niego resztę zanim go sprzedam. Dlatego tak podpytuje
 

Danzig

Ostrzeżony
Reakcje
372 2 1
Nigdy nikomu nie dałem bana za odbiegnięcie od tematu wątku i kolega @Tigrek też za to by nie dostał. Wątku jeszcze nie przeniosłem, bo inny użytkownik ma na ten temat inne zdanie, więc na razie zostawiam.

No, to dopiero jest powrót do tematu. Odpowiem, ale prosiłbym o nie ciągnięcie w tym wątku dyskusji o czeskich i czechosłowackich wagonach w Polsce. Ten wagon jest jeszcze czechosłowacki (ČSD, nie ČD) z IV epoki, ale do Polski przyjeżdżał. Sam kiedyś takim jechałem z Warszawy do Pragi. Były też bezpośrednie nocne pociągi z Gdyni (co do Szczecina nie mam pewności) do Pragi, ale nie wiem, czy w tej relacji jeździły sypialne wagony ČSD.

Oba te wagony są z V epoki, w oznaczeniach DB AG, czyli po styczniu 1994, więc teoretycznie mogły jechać razem - ale czy tak było, nie wiem.

Czyli mogły jechać w tym składzie którego zdjęcie zamieścił Pan na początku tego wątku.... powtarzam, mogły... Nie musiały
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.176 504 30
Nie wiem, o które zdjęcie chodzi, ale teoretycznie te dwa wagony mogły razem jechać. Jest jednak mała wątpliwość, czy w praktyce się to zdarzało, bo jeden to przedziałowy wagon jeżdżący głównie w pociągach Intercity, a ten Halberstadt to kuszetka, więc raczej nie do IC. Ale wykluczyć tego, że znalazły się w jednym składzie absolutnie nie można.
 

sheriff

Znany użytkownik
Reakcje
534 9 0
Jest jednak mała wątpliwość, czy w praktyce się to zdarzało, bo jeden to przedziałowy wagon jeżdżący głównie w pociągach Intercity, a ten Halberstadt to kuszetka, więc raczej nie do IC.
To ja pociągnę ten wątek.
W czasach DR (analizowałem to w zestawieniach składów dla 1983 i 1989/1990) było kilka obiegów pociągów dalekobieżnych gdzie kuszety wracały jako wagony klasy 2. Dwa takie pociągi na pewno znalazłem, ale teraz piszę z telefonu więc nie mam tych notatek. Oba jechały nad Bałtyk, a wracały jako inny pociąg pospieszny.
Pytanie dla mądrzejszych ode mnie: czy po zjednoczeniu DB też praktykowała takie rozwiązanie? Niemcy to pragmatyczny naród więc można by wnosić że tak ale ja potwierdzenia takiego faktu nie znalazłem.

Zdroofka
Andrzej

P.s. @Andrzej Harassek - ja tylko wyraziłem swoją opinię, że wątek o wagonach SŻD w składach DR wcale nie odbiega od tematu. Ale to tylko moja prywatna opinia i jeśli uznasz, że faktycznie logicznej pociąć ten temat i poprzenosić posty do innego to też będzie dobrze.
 

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
No ludzie... wyraźnie wątek ma nazwę "modele kolei wschodnioniemieckich DR" zatem jak nie odbiega? Czyli co? SŻD to to samo co DR? Lub inne?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.176 504 30
No właśnie, "modele kolei", a nie modele taboru DR. A "modele kolei wschodnioniemieckich" to także modele pociągów, kursujących po sieci DR. Tak że kwestia prawidłowego zestawienia składu, jadącego przez NRD i prowadzonego lokomotywą DR, a w tym obecność w takim składzie wagonów SŻD, chyba się w tym mieści.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.176 504 30
Koledzy, usunąłem parę zbędnych wpisów, żeby nie zaciemniały dyskusji i przeniosłem wpisy dotyczące wagonów ČSD do właściwego wątku. Dyskusję o wagonach SŻD na DR zostawiam, bo 1) jednak dotyczą one kolei wschodnioniemieckich, a 2) ich przeniesienie jest trudne, bo zostałyby wyrwane z kontekstu.
 

Danzig

Ostrzeżony
Reakcje
372 2 1
Nie mogę powstrzymać zachwytu nad tym zestawem wagonów Herisa które wrzuciłem na giełdę. Tutaj jeszcze kilka dokładniejszych zdjęć. Jest to specjalna wersja próbna - jak pisze na opakowaniu wersja próbna nowych części wagonów. Oceńcie sami. Czy nie są ładne te wagony?
20211204_143518.jpg
20211204_143504.jpg
20211204_143453.jpg
20211204_143433.jpg
20211204_143441.jpg
20211204_143527.jpg
20211204_143548.jpg
20211204_143553.jpg
20211204_143557.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.176 504 30
wagon niby rosyjski ale oznaczenie DR
W zasadzie nigdzie nie ma żadnego znaku, że jest to wagon rosyjski, a w zasadzie radziecki, bo to jest z czasów, gdy istniał Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich (ZSRR, w skrócie nazywany też Związkiem Radzieckim), a nie Federacja Rosyjska, jak jest dzisiaj. Oczywiście typ wagonu jest charakterystyczny dla wagonów SŻD i napis "Restauracja" też jest po rosyjsku, ale wagon ma oznaczenie DR. Jednak numer UIC wagonu ma kod zarządu DB - cyfry 80 (DR miało 50), więc coś tu nie gra. Ponadto wagon jest oznaczony jako służbowy, będący własnością, lub w użytkowaniu Instytutu Taboru Kolejowego (Institut für Schienenfarzeuge). Pytanie, czy jest i jaka jest data rewizji wagonu? I prośba do kolegi @Danzig o zbliżenie wózka wagonu. Wcześniejsze modele wagonów SŻD Herisa miały nieprawidłowe wózki, ciekaw jestem, jak jest w tym modelu.
 

Danzig

Ostrzeżony
Reakcje
372 2 1
W zasadzie nigdzie nie ma żadnego znaku, że jest to wagon rosyjski, a w zasadzie radziecki, bo to jest z czasów, gdy istniał Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich (ZSRR, w skrócie nazywany też Związkiem Radzieckim), a nie Federacja Rosyjska, jak jest dzisiaj. Oczywiście typ wagonu jest charakterystyczny dla wagonów SŻD i napis "Restauracja" też jest po rosyjsku, ale wagon ma oznaczenie DR. Jednak numer UIC wagonu ma kod zarządu DB - cyfry 80 (DR miało 50), więc coś tu nie gra. Ponadto wagon jest oznaczony jako służbowy, będący własnością, lub w użytkowaniu Instytutu Taboru Kolejowego (Institut für Schienenfarzeuge). Pytanie, czy jest i jaka jest data rewizji wagonu? I prośba do kolegi @Danzig o zbliżenie wózka wagonu. Wcześniejsze modele wagonów SŻD Herisa miały nieprawidłowe wózki, ciekaw jestem, jak jest w tym modelu.
Rzeczywiście - ma Pan rację. Nie zwróciłem uwagi na numer boczny. I fakt 80 to Bundesrepublik Deutschland.....wózki już wrzucam,proszę zobaczyć i podzielić się swoją wiedzą Panie Andrzeju.....
20211204_145216.jpg
20211204_145223.jpg
20211204_145230.jpg
20211204_145235.jpg
20211204_145251.jpg
20211204_145243.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.176 504 30
wózki już wrzucam,proszę zobaczyć i podzielić się swoją wiedzą
Wózki z pewnością są lepsze, niż wcześniej montowane Görlitz V, ale są trochę inne, niż te w moich modelach Eurotrain - fotka mocno rozjaśniona niżej. Brakuje ukośnego amortyzatora w górnej części ramy (zaznaczonego czerwoną strzałką). Być może takie też były stosowane, tu brakuje mi wiedzy.

IMG_5944a.JPG
 

MariuszU

Aktywny użytkownik
Reakcje
308 2 0
Nie mogę powstrzymać zachwytu nad tym zestawem wagonów Herisa które wrzuciłem na giełdę. Tutaj jeszcze kilka dokładniejszych zdjęć. Jest to specjalna wersja próbna - jak pisze na opakowaniu wersja próbna nowych części wagonów. Oceńcie sami. Czy nie są ładne te wagony? Zobacz załącznik 857056 Zobacz załącznik 857057 Zobacz załącznik 857058 Zobacz załącznik 857059 Zobacz załącznik 857060 Zobacz załącznik 857061 Zobacz załącznik 857062 Zobacz załącznik 857063 Zobacz załącznik 857064
Wagon z zakładów w Ammendorf przechodził badania konstrukcyjne oraz próby dla prędkości 160 km/h (np. lokomotywami DR-BR 218 ex E18). Model oddaje wagon należący tymczasowo do VES-M Halle posiadając oznakowanie DR jako wagon służbowy. Zamiast dań serwowano dane z aparatury pomiarowej. :) Po zakończonych badaniach wagon był dostarczony kolei właścicielce czyli SZD.
 

Podobne wątki