Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
W sezonie letnim niewykluczone, że 130 ciągnęły pociągi pasażerskie z Kunowic do Berlina. W 1987 r. Bw Frankfurt (Oder) miał na stanie 19 sztuk tych pojazdów i dla porównania 37 serii 132.
A tego to nie wiedziałem, niezła ciekawostka. Pierwszy raz się spotykam z uchylanymi oknami w enerdowskich igrekach (chociaż ogólnie to było dość powszechne rozwiązanie u nich). Wózek nie powinien dziwić - sypialne Görlitz75 miały takie same fabrycznie, jednak w toku napraw pozbyto się ich na rzecz prostszych konstrukcji. Jak było w tym przypadku - nie wiem.
Mam w planie skróconą wersję SE Rennsteig kursującą między Arnstadt i Meiningen. Do "igreków" mam już gotowy bar. Potrzebna będzie jeszcze Ludmiłka 132.
Roco 64824 i 64825 - dwójki Y/B70 w malowaniu Staedte-Express, rewizja z 1976 roku, czyli przedstawiają stan fabryczny.
Odcieniami kolorów niestety nie pasuje do wyżej prezentowanego Herisa. W Roco pomarańczowy jest bardziej jaskrawy, a kremowy jaśniejszy.
Moim zdaniem Roco, gdzie beż jest jaśniejszy.
Co ciekawe wagony te (w ilości bodajże 103 sztuk) w tym malowaniu były pierwotnie przeznaczone dla Kolei Czechosłowackich, które wskutek ujemnego bilansu wymiany handlowej z NRD ostatecznie ich nie odebrały. Wszystkie te wagony wyprodukowano jako wagony klasy pierwszej a po przejęciu przez DR część zdeklasowano do klasy drugiej pozostawiając oryginalne wnętrze.
Nie zgłębiłem jeszcze tematu różnic w barwach, więc się nie wypowiem. Być może, że oba malowania są poprawne i że w różnym czasie różnie malowano te wagony. Heris ma na pewno późniejszy schemat ze względu na brązowy dach. Lata 80-te? ... chociaż rewizja 79...
(...) Wszystkie te wagony wyprodukowano jako wagony klasy pierwszej a po przejęciu przez DR część zdeklasowano do klasy drugiej pozostawiając oryginalne wnętrze.
Z moich źródeł wynika, że wagony, które zostały zdeklasowane otrzymały pokrycia siedzeń ze skaju i usunięto z przedziałów dywaniki. Niemniej nadal technicznie były wagonami klasy 1 z dziewięcioma przedziałami po 6 miejsc.