• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele kolei wschodnioniemieckich DR

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.353 602 30
#21
Już chyba przez moderatorów poprawione. A trzeba robić tak: swój tekst trzeba pisać za ostatnim słowem /quote w kwadratowym nawiasie. Żeby nie powtarzać zdjęć, trzeba z cytowanego fragmentu usunąć wyrazy attach i wszystko między nimi. Na rysunkach niżej pokazałem, co trzeba usunąć: tekst przekreślony - trzeba to usunąć delete, nie wystarczy przekreślić.

cytat 1.jpg
cytat 2.jpg


Efekt powinien być taki:
cytat 3.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.353 602 30
#23
No to na koniec moich występów w tym wątku (przynajmniej na razie, bo nie mam więcej ciekawych modeli DR - o starym Piko nie mówię) jeszcze kilka wagonów towarowych.

Wagon typu "Dresden" Rivarossi

IMG_3407a.jpg


Chłodnia z zestawu Liliputa czterech 2-osiowych wagonów różnych kolei wschodnioeuropejskich

IMG_3409a.jpg


6-osiowa platforma podczołgowa, też Liliput

IMG_3413a.jpg


Wagon Gagrs Brawy. Mam jeszcze drugi, praktycznie identyczny, oznaczony jako Gags. Wydane były w sumie 4 takie wagony w epoce IV i jeden w III, tak więc jeszcze dwóch mi brakuje.

IMG_3431a.jpg


Zestaw Brawy 2 cystern SŻD z wagonem sprzęgowym DR. Tak, jak w rzeczywistości, wagon sprzęgowy ma na jednym standardowy sprzęg - w modelu jest to oczywiście sprzęg oczkowy (z mechanizmem KKK i gniazdem NEM), a na drugim końcu sprzęg samoczynny, tyle, że w modelu zastosowano sprzęg Kadee, odpowiadający raczej sprzęgom amerykańskim, niż radzieckim SA-3. Mam jeszcze drugi taki sam zestaw (skład wagonów SŻD musi być na dwóch końcach zabezpieczony wagonami sprzęgowymi) - niestety, wagony są oczywiście z tymi samymi numerami. Brawa nie pokusiła się o wydanie dwóch składów z różnymi numerami.

IMG_3427a.jpg
IMG_3429a.jpg
 
P

Paweł Piotr

Gość
#24
Wagon "Dresden" firmy Rivarossi ma błędne malowanie oznaczeń hamulców na narożnikach ścian, bowiem wg malowania na wagonie oznacza ono: wagon ma hamulec do pociągów towarowych z urządzeniem przy ostojnicy do nastawiania na "Towarowy-Osobowy", dopuszczony do komunikacji międzynarodowej. A klocków hamulcowych brak...
 

Załączniki

OP
OP
E

escobar

Znany użytkownik
Reakcje
234 7 0
#26
Rivarossi wypuścił takie maluszki w malowaniu DR, ten pomarańczowy, aż się prosi o konwersje na PKP...
rivarossi-hr2381.jpg
HR2380.jpg

choćby taki z fotokolej.pl
ASF_EL.jpg

i oryginał z flickr.com z Dresden:
ASF DR forum.jpg
 

tcy

Znany użytkownik
Reakcje
74 0 0
#27
Ostatnie podrygi DR.
Jedne z ostatnich nowoopracowanych i dostarczonych na początku lat 90. lokomotyw elektrycznych, jeszcze z oznaczeniami sprzed ujednolicenia z DB (01.01.1992). Sama kolej DR istniała jeszcze do 31.12.1993)
BR 212 005 (Roco 73420)
BR 252 002 (Gützold 43200)
IMG_5162 (Kopiowanie).JPG
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.353 602 30
#29
Przybyły dwa następne modele do mojej mini (jak na razie) kolekcji DR. Pierwszy to model już dość stary, ale u mnie dopiero od soboty:

IMG_4724a.jpg
IMG_4734a.jpg
IMG_4737a.jpg


Teraz potrzebne bedą odpowiednie wagony. Pierwszy przyjechał razem z lokomotywą, ciąg dalszy mam nadzieję nastąpi...

IMG_4763b.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.353 602 30
#34
A czy był w ogóle model w wersji z III lub IV epoki, nie muzealny? Przypominam, że oryginał nigdy regularnie nie pracował w normalnym ruchu. Był to parowóz doświadczalny, zbudowany m.in. do testów nowych wagonów pasażerskich do 160 km/h. Co oczywiście nie wyklucza tego, że prowadził rozkładowe pociągi, np. w ramach testów samej lokomotywy, czy przy innej okazji (np. w zastępstwie innej maszyny).
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
184 27 0
#35
Według książki Schienenverkehr in der DDR lokomotywa pracowała również w ruchu regularnym będąc formalnie przypisana do VES-M Halle.
Zaprezentowany wagon posiada wózki Görlitz VI a więc prawdopodobnie również dopuszczony jest do ruchu z prędkością 160km/h.
Jaka jest stacja macierzysta wagonu?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.353 602 30
#36
Wagon ma 160 km/h, stacja Berlin Rga / Bw Berlin Rga - na pewno chodzi o Rummelsburg, ale nie wiem, co znaczy litera "a" na końcu. Rewizja 14.12.73.
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
184 27 0
#38
Wagon ma 160 km/h, stacja Berlin Rga / Bw Berlin Rga - na pewno chodzi o Rummelsburg, ale nie wiem, co znaczy litera "a" na końcu. Rewizja 14.12.73.
Berlin Rga to Berlin Rummelsburg Abstellbahnhof w celu odróżnienia od przystanku S-Bahn Berlin Rummelsburg. Wagon zacny. Mam "dwójkę" w malowaniu grün-beige (stosowane od 1982 r.), również na Görlitz VI, jednak stacja to Berlin Lichtenberg.

Ja mam taką:
[Mam nadzieję że widać że to rok 2010.
Pozdrawiam
Widać wystarczająco. Ta maszyna jest na mojej liście życzeń. Póki co z enerdowskich parowozów posiadam nowy wypust BR01.5 Piko z kołami boxpok. Marzenie z dzieciństwa. Następna będzie chyba BR95, czyli ex pruska T20. Piękny tendrzak.
 
Ostatnio edytowane:
D

Docteur

Gość
#39
Mnie do kompletu DR-owskich "Y-ków" brakuje jeszcze oliwkowych wagonów Roco 64802 i 64803 ("dwójki" Bme) - Ame, ABme, BDme już "przygarnąłem", a WLABme jest zapowiadany na przyszły rok.
Z maszyn, które chciałbym mieć to na pewno BR03.10 Reko Guetzolda:rolleyes:
 

Podobne wątki