Ostatnio trafiłem na taki filmik na znanym portalu z filmami:
Pytania mam w związku z tym do mądrych kolegów dwa:
1) Dwubarwne malowanie wagonów osobowych (kremowo-zielone) wprowadzono bodaj 1981r. albo w 1983r. (pomijam kwestie formalne, chodzi tu o praktykę). Na filmie powyższym z 1991r. (ale nie tylko na nim) widać szereg wagonów reko, czy krótkich halberstadt'ów w malowaniu jeszcze wcześniejszym (oliwkowym) bądź w całości zielonym. Z czego to wynikało? Wydaje mi się, że daty rewizji wagonów tego rodzaju na pewno wymagały ich napraw w okresie między 1983, a 1991r. więc można by założyć, że ich czasie wagony powinny być przemalowane zgodnie z nowymi rozporządzeniami. Tak się jednak nie działo - pytanie więc dlaczego? Ktoś zna jakieś racjonalne wytłumaczenie?
2) W okolicy 2 minuty i 45 sekundy wjeżdża skład w którym jadą wagony PKP, jadą też DB, ale na końcu jadą 2 stodoły ze wschodu. Zastanawiam się co to może być za skład bo nie kojarzę takiego zestawienia. Wychodzi mi, że to może być pociąg D451 Franfurt am Main - Warszawa Wschodnia. Sęk w tym, że on nie prowadził wagonów sypialnych (przynajmniej ja ich nie pamiętam jadąc nim kilkukrotnie), nie potwierdza tego też służbowy RJ:
Zobacz załącznik 856465
Miałby ktoś jakiś pomysł co do tych sowietów? Skąd one się tu wzięły? A może był jakiś jeszcze skład, który mi umknął? Warunek: wagony DR, PKP, DB i wschodnie w jednym pociągu.
Zdroofka
Andrzej