Dla nasz szkoda, bo modele wagonów Y-B mogły by być dla nas również produkowane.
Moi mili, przecież nie wiadomo, czy PIKO nie pójdzie "za ciosem" i nie będzie produkować również modeli wagonów typu Y/B. Powiem więcej, jest to moim zdaniem logiczne, bowiem PIKO w ostatnich latach stara się produkować takie modele, które może wydać na kilka rynków, a wagony standardu Y są najlepszym przykładem takiego taboru, który był eksploatowany w wielu krajach (byłego bloku wschodniego). Jak dla mnie to pewnym jest, że PIKO w przyszłym roku lub następnym rozpocznie również produkcję modeli wagonów typu Y/B, aby zaoferować je na rynek polski, czechosłowacki oraz węgierski, a może i jeszcze inne... ale przede wszystkim na rynek niemiecki, bo pomimo wydania modeli tego standardu przez Roco, rynek niemiecki jest nimi nienasycony, a modeli firmy TILLIG nawet nie liczę, choć tych i tak zostało bardzo dużo wydanych i widać to na filmach z niemieckich makiet. To że PIKO w pierwszym roku produkcji nowych modeli zaoferowało "tylko" 9 modeli wagonów typu Y na rynek niemiecki, wynika moim zdaniem z tego, że na rynku niemieckim było największe "ciśnienie" na te modele, których wcześniej nikt nie produkował. Po za tym na rynku niemieckim PIKO sprzeda ich najwięcej, więc w pierwszym roku będzie mieć największy zwrot inwestycji w postaci nowej formy, co pewnie jest dla firmy bardzo istotne (kluczowe) przy tej skali inwestycji w wiele nowych form. Tak czy siak jestem dobrej myśli i mam nadzieję na modele wagonów sypialnych typu Görlitz w oznaczeniach PKP.