• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele kolei wschodnioniemieckich DR

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.634 381 7
Był taki pociąg - nawet jechałem nim gdzieś w połowie lat 80. Ale z tego co pamiętam - obsługiwany był przez PKP...
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.634 381 7
Czyli były w tym składzie polskie wagony?
Jeżeli skład był obsługiwany przez PKP - to chyba siłą rzeczy był zestawiony z wagonów PKP...
Co do kursowania wagonu sypialnego to bywało tak że na przemian były włączane wagony ii WARS-u i Mitropy...
Lub oba wagony kursowały razem, natomiast kuszetka zawsze była WARS...
Był też okres kiedy pociąg był dzielny we Wrocławiu Głównym na części do Drezna i Berlina. Ale to prawie pół wieku temu - więc nie wiele pamiętam - oprócz oczywiście nieludzkiego tłoku w pociągach z Polski do NRD związanych z socjalistyczną emigracją zarobkową...
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.600 50 5
W linku, który podał kolega DieselPower, w pierwszym poście widnieje, że kuszetka, sypialny i restauracyjny były obsługiwane przez PKP, a te z miejscami siedzącymi były DR.
Przynajmniej w latach 70tych.
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.282 32 10
Ciekawe czy cały "set" wagonów Piko jest z tego pociągu.
Zestaw akcesoriów, w tym tablice kierunkowe, wydają się wspólne dla wszystkich modeli.
Natomiast jeśli sypialny, kuszetka i restauracja to PKP to chyba można zapomnieć o modelowym pociągu.
Z tego co mi wiadomo, jedynie w roku 1969 (zgodnym z rewizją modeli Piko) jeden z dwóch obiegów pociągu DR 209 / PKP 6305 Berlin-Kraków prowadzony był składem DR - bez baru/restauracji, w obydwu obiegach kuszetka DR i w obydwu sypialny PKP... Seria WLB, czyli prawdopodobnie typ 14A.
Po stronie niemieckiej zestawienie B+B+A+B+B+Bc+WLB (PKP)+Ds , w lecie dodatkowo od czoła B+AB.
Po stronie polskiej sprawy się bardziej komplikują, bo na odcinku Görlitz-Wrocław potrzebna Pt47. Wrocław-Kraków niby łatwiej, bo EU06, ale od Legnicy na końcu doczepiony AB relacji Lubin-Kraków.

Ciekawy wybór opisu na tablicy, może to jakaś tradycja, bo kiedyś Schicht proponował Kraków - Eisenach.
Niemniej zestawianie realistycznych składów (szczególnie dalekobieżnych, wielowagonowych) to ciężka sprawa.
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.586 51 2
A czy ktoś może wie, kiedy pojawił się pociąg nocny z Berlina do Krakowa przez Frankfurt i Zieloną Górę? Rozkład PKP 70/71 wykazuje wyłącznie pociąg 209 przez Cottbus i Zgorzelec.
Wydaje mi się, że tabliczka relacyjna jest błędna.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.135 129 19
Zastanawiam się ile w tym projekcie jest Fleischmanna a na ile całkiem nowych rozwiązań.
Cóż takiego z modelu firmy Fleischmann miałoby - zdaniem Kolegi - zostać zaadoptowane do nowo opracowanego modelu firmy Roco? Może jestem naiwny lub nieuważny, ale póki co wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na to, że jest to całkowicie nowa konstrukcja opracowana w tym i minionym roku.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.587 64 3
A taki fakt że Fleischmann też miał w swojej ofercie model lokomotywy serii 95.0. I to było do tej pory najnowsze opracowanie tej serii i to całkiem dobrze zrobione. Jak najbardziej można opracować model całkiem od nowa co Roco nieraz już robiło ale też można to zrobić z wykorzystaniem istniejących opracowań co nieraz inne firmy robią dla oszczędności. Tutaj rzeczywiście istnieje duże prawdopodobieństwo że jest to projekt stworzony całkiem od zera na co mieliśmy przykład w przypadku serii 86. Jednak 86 był starszym modelem Fleischmanna niż 95.0. Stąd takie moje przemyślenia. Inna rzecz to nowy projekt Roco bazuje na lokomotywach DR z uwzględnieniem pewnych modyfikacji wprowadzonych po wojnie. Co do tej pory było odwzorowane w modelach Piko. Bo Liliput i Fleischmann raczej bazowali na lokomotywach Niemiec zachodnich lub okresu międzywojennego.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.351 473 107

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.175 504 30
Na pierwsze pytanie dokładnej odpowiedzi nie znam (ja mam wcześniej wydane modele Brawy w takim samym malowanie, ze stacji Lipsk (Leipzig) i Schwerin i mają rewizję z roku 1978, co odpowiada wzorowi malowania. W początku lat 1980. obowiązywał już nowy wzór malowania, kremowo-zielony z brązowym dachem, ale pewnie wiele wagonów miało jeszcze stare barwy. Do "Ost-West" moim zdaniem żaden z tych wagonów nie pasuje, nie pamiętam, żeby w tym pociągu jeździły wagony bezprzedziałowe. Widziałem takie w Polsce w innych składach międzynarodowych, jednak raczej nie w "Ost-West". Ale do Polski wagony DR w "Ost-West" chyba w ogóle nie przyjeżdżały. Jednak pewności nie mam, a dodatków do służbowych rozkładów jazdy nie mam, żeby móc to sprawdzić. Na forum była kiedyś dyskusja o "Ost-West" i chyba były też zestawienia składów. Co do stacji macierzystych, to Magdeburg leży na trasie "Ost-West", Halle nie.
 

Podobne wątki