Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Kolega ma do Ostravy rzut beretem, chociaż mnie też się już zdarzało jeździć "Polonią" na kilkugodzinne wycieczki za ok. 150zł w dwie strony. Jaka jest data rewizji na modelu?
To dla mnie odpada. Pozostaje mieć nadzieję, że ACME wyda wersję z przełomu wieków lub lat 90-tych, czasów kiedy maszyny te stacjonowały w nieistniejącym już depo Praha Masarykovo.
Tak naprawdę, to ta lokomotywa dw gdzie stacjonuje, bo zamiast DKV napisali DHV
Na 151-ce jest to błąd, gdyż normalnie lokomotywy stacjonują w Depo Kolejovych Vozidel, stąd DKV, ale też istnieje jedno Depo Historickich Vozidel (DHV) v Luzne u Rakovnika, ichnie muzeum -> http://www.cdmuzeum.cz/
Wiedziałem że modelarstwo na Południu trzyma się dobrze.
Ale po tym artykule z czasopisma ,,Z BIEGIEM SZYN'' NIE MAM JUŻ wątpliwości dlaczego katalogi np TILIIGA SĄ PEŁNE MODELI W BARWACH -Słowacji ,Węgier,Czech a częściej i Bułgarii,Rumunii niż Polski.
W związku z rosnącym u mnie zainteresowaniem modelami naszych południowych sąsiadów proszę o udzielenie informacji odnośnie barw czeskich wagonów. Z tego co ustaliłem od 2008 roku zaczęli oni przemalowywać swoje wagony na barwy niebiesko-białe. Czy tylko na takie barwy? Czy wcześniej były tylko wagony w kolorze zielono-białym i czerwonym ? I których wagonów dotyczy malowanie czerwono-białe?
A czy wagony Bmee248 które zaraz wyda ACME to są te same wagony które są u nas znane jako Gorlitz 90? Zostały one dla Czechów wyprodukowane w latach 1986-1987 w fabryce VEB Waggonbau Bautzen więc teoretycznie nie ale...? Wogóle jak to jest że wagony produkowane w fabryce w Bautzen i Gorlitz nie różnią się od siebie i tu za przykład podam nasze sypialne Gorlitz/Bautzen?
W ogóle to nie rozumiem pytania. Wagony były budowane przez dwie fabryki na podstawie tej samej dokumentacji. Obie fabryki były państwowe, dokumentacja opracowana przez jakieś centralne biuro konstrukcyjne NRD (Niemieckiej Republiki Demokratycznej dla niezorientowanych w historii), normalna sprawa w tamtych czasach, także u nas. A dlaczego wagony osobowe np. nasze Y, były prawie takie same z PaFaWagu i z H. Cegielskiego?