• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele kolei naszych południowych sąsiadów (ČD/ČSD/ŽSR/ZSSK)

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.676 520 30
I tak, i nie. Na spotkaniach FREMO zabawa polega na imitacji prawdziwej pracy kolei, z wymianą taboru, manewrami, podstawianiem pod załadunek, itp. itd., w tym np. jazda tzw. "wagonów kursowych", czyli pasażerskich przełączanych na stacjach węzłowych z jednego pociągu do drugiego. Do tego konieczna jest kompatybilność sprzęgów i założono używanie standardowych sprzęgów (wyjątkiem sa zwarte składy, gdzie dopuszczalne są dowolne sprzęgi, poza sprzęgami na końcach całego składu). Ale ponieważ koledzy z FREMO stosują duże promienie łuków, mechanizm krótkiego sprzęgu nie jest konieczny (często jest blokowany), a stosunkowo mały odstęp między wagonami można uzyskać skracając sprzęgi, bez używania tzw. kinematyki. Jeszcze lepsze efekty daje zastosowanie sprężynujących zderzaków. Kolega WM-Model wyjaśniał to kiedyś dokładnie.
 
OP
OP
ffox

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.756 15 0
To jak już lecimy z takim tematem mógłbym podpytać cicho jak wygląda rozpinanie modeli na takich spotkaniach?
Ręcznie czy jakiś patent?
 
OP
OP
ffox

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.756 15 0
Prezent od ukochanej :)
Sypialny wagon WLAB 822, 51 54 64-80 216-1 (Roco 64826):
WLAB_216-1_Roco-64826_01.jpg WLAB_216-1_Roco-64826_27.jpg WLAB_216-1_Roco-64826_05.jpg WLAB_216-1_Roco-64826_06.jpg WLAB_216-1_Roco-64826_07.jpg WLAB_216-1_Roco-64826_08.jpg WLAB_216-1_Roco-64826_09.jpg

Rewizja 16.02.94:
WLAB_216-1_Roco-64826_24.jpg

Tabliczki kierunkowe, w których jak widać pociąg mógł jechać przez Wrocław Główny i Łódź Chojny do Warszawy Gdańskiej:
WLAB_216-1_Roco-64826_26.jpg

Wnętrze:
WLAB_216-1_Roco-64826_29.jpg

Niestety model rewizją nie pasuje do pozostałych, ale na tle zielonych tak się prezentuje:
WLAB_216-1_Roco-64826_32.jpg
 
S

Sebastian

Gość
Tabliczki kierunkowe, w których jak widać pociąg mógł jechać przez Wrocław Główny i Łódź Chojny do Warszawy Gdańskiej:
Taka relacja w czasach kolei czeskich (ČD) to akurat radosna twórczość producenta.
O ile stacja Łódź Chojny zwana była swego czasu jedynym "międzynarodowym" dworcem w Łodzi, to jedyny i ostatni w historii pociąg pospieszny z Pragi do Warszawy przez Łódź to "BOHEMIA" relacji Praha hl. n. - Warszawa Wschodnia.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
ffox

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.756 15 0
Taka relacja w czasach kolei czeskich (ČD) to akurat radosna twórczość producenta.
O ile stacja Łódź Chojny zwana była swego czasu jedynym "międzynarodowym" dworcem w Łodzi, to jedyny i ostatni w historii pociąg pospieszny z Pragi do Warszawy przez Łódź to "BOHEMIA" relacji Praha hl. n. - Warszawa Wschodnia.
Dziękuję za informację.
Właśnie miałem pytać Was, czy ta relacja istniała w rzeczywistości.
Tylko dlaczego Roco akurat wybrał taką "radosną twórczość" zamiast jakiejś prawdziwej relacji?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.676 520 30
No, to już kolejne na forum pytanie, dlaczego Roco sp....ło coś, co bez większego wysiłku i bez wyższych kosztów można było zrobić dobrze.Boję się, że rozsądnej odpowiedzi (nie w stylu "bo ma nas gdzieś" - to nie jest dla mnie żadna odpowiedź) się nie doczekamy...
 
OP
OP
ffox

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.756 15 0
Jeszcze pytanie dodatkowe.
Czy takie prądnice były kiedyś w czeskich WLAB'ach używane?
DSCF3312.JPG
Bo nigdy z takimi w czeskich wagonach sypialnych WLAB 822 się nie spotkałem, więc nie wiem czy producent poleciał hurtem na łatwiznę.
Generalnie jeśli prądnice są nieprawidłowe mógłbym zamówić prawidłowe u Tilliga, bo posiada takie m.in. do wagonów restauracyjnych.
No i po wypięciu prądnic pozostają ohydne dziury... więc dochodzi jeszcze wymiana wózków (na takie jak w YB).
 
OP
OP
ffox

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.756 15 0
Dokładnie.
Producent mógł to zrobić tanim kosztem nanosząc tampodruk w to miejsce.
A tak będę musiał sam drukować na folii, a że powierzchnia mała, to nie wiem czy rozdzielczość druku będzie odpowiednia.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
ffox

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.756 15 0
No cóż.
Osiągnąłem swój cel. Niestety tylko (lub aż) na tyle stać moją drukarkę. Większej rozdzielczości nie wycisnę. Piktogramy są na powierzchni 6x2 mm, więc wydaje mi się, że i tak nieźle jak na drukarkę atramentową.
1.jpg 2.jpg 3.jpg

Wagon WLAB 822 218-9:
WLAB-822-51-54-70-80-218-9-DKV-Praha-13.12.2011-Praha-Hl.n.-část-vozu-I..jpg
http://nastoupil.com/
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
Taka relacja w czasach kolei czeskich (ČD) to akurat radosna twórczość producenta.
Nie wspominając o relacji Praga-Czeskie Budziejowice (ok. 150km) dla wagonu sypialnego... Niewielkim pocieszeniem jest fakt, że relacje na tablicach polskich wagonów tego producenta są jeszcze bardziej idiotyczne, czego "Kraków-Katowice" jest najlepszym przykładem. Same tablice abstrahując od treści są ładne i w swoim sypialnym PKP przerobiłem relację na "Batorego" z Budapesztu Keleti do Warszawy Wsch..[DOUBLEPOST=1387144009][/DOUBLEPOST]
Sypialny i kuszetka ČSD. Roco 64810 i 64809.
Jakie wnętrze posiada kuszetka? Są leżanki?
Moim marzeniem, które mam nadzieję w końcu zrealizuję jest podróż sypialnym na trasie Praga-Koszyce. Mogli przygotować tablice z taką relacją, ponadczasową klasyką kolei naszych południowych sąsiadów.
 

Podobne wątki