• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele kolei naszych południowych sąsiadów (ČD/ČSD/ŽSR/ZSSK)

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
#83
tutaj: http://www.pragomodel.cz/pragomH0.htm
są lokomotywy robione na czeski rynek na bazie Roco i Piko, m.in. seria Skoda 182 popularna w Polsce u priv przewoźników:D
(cena po przeliczeniu kursu to ok. 1500 złoty!) są także czeskie motoraki, ostatnie dziecko skody - seria 380 i inne
Ze zdjęć wynika, że elektryczne serii 163, 150 i pochodne z odbierakami połówkowymi mają pantografy żywcem wzięte z serii 372 CSD a tymczasem rodzina 372/ BR230 (180) miała pantografy jedyne w swoim rodzaju, wyraźnie różniące się od standardowych czechosłowackich "połówek". Zresztą za część "elektryczną" maszyn CSD 372/ DR230 odpowiadał przemysł NRD w postaci zakładu LEW Hennigsdorf.
 
Reakcje
1.781 13 0
#84
No taka na bank u nas na PKP pracuje:p
[DOUBLEPOST=1375770125,1375769499][/DOUBLEPOST]...I któraś z nich też pracuje na PKP jako prywatny przewoźnik
[DOUBLEPOST=1375770200][/DOUBLEPOST]
tutaj: http://www.pragomodel.cz/pragomH0.htm
są lokomotywy robione na czeski rynek na bazie Roco i Piko, m.in. seria Skoda 182 popularna w Polsce u priv przewoźników:D
(cena po przeliczeniu kursu to ok. 1500 złoty!) są także czeskie motoraki, ostatnie dziecko skody - seria 380 i inne
A gdzie można te modele zamówić i jak?:rolleyes:
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.866 525 30
#85
Ze zdjęć wynika, że elektryczne serii 163, 150 i pochodne z odbierakami połówkowymi mają pantografy żywcem wzięte z serii 372 CSD a tymczasem rodzina 372/ BR230 (180) miała pantografy jedyne w swoim rodzaju, wyraźnie różniące się od standardowych czechosłowackich "połówek". Zresztą za część "elektryczną" maszyn CSD 372/ DR230 odpowiadał przemysł NRD w postaci zakładu LEW Hennigsdorf.
Te charakterystyczne "jedyne w swoim rodzaju" pantografy z pojedynczym dolnym i górnym ramieniem bez widocznego ramienia wspierającego są, delikatnie mówiąc, "wzorowane" na konstrukcji firmy Brecknell Willis z połowy lat 1980-tych, o co firma ta miała do Skody pretensje na początku lat 1990-tych. Pewnie dlatego Skoda zaprzestała ich wykonywania i montowania na swoich elektrowozach. Pantografy Brecknella są bardzo powszechne w Wlk. Brytanii, można je także spotkać na Kontynencie. Stosują je m.in. koleje belgijskie SNCB.
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
#86
Byłem przekonany, ze te odbieraki to dedykowany produkt enerdowski również dlatego, ze Skoda nie miała wczesniejszych doswiadczen ze sprzetem na 15kV AC. Producentem modeli tych odbierakow dla Piko jest słynny Sommerfeldt.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.866 525 30
#87
Ale Skoda miała doświadczenia zarówno z 25 kV 50Hz, jak i z 3000 V DC. Głównym problemem z zapewnieniem prawidłowego odbioru prądu jest jego natężenie, a nie napięcie. Przemysł NRD o ile wiem nie miał w tej konstrukcji żadnego udziału.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.400 137 19
#88
No taka na bank u nas na PKP pracuje:p
Więcej o Škodach pracujących w Polsce można poczytać w temacie Jak to jest?

lokomotywa: Škoda 71E 163 034-2 "Helena"
autor: Wilu
opis: "26 listopada 2012 - | Post. odg. Nowa Wieś - Sławięcice | 163 034-2 z pociągiem IR "Piast" rel. Wrocław Główny - Warszawa Wschodnia, jedzie z niewielką prędkością świeżo wyremontowanym i dopuszczonym do eksploatacji torem szlakowym nr 2. Jest to pierwsze zdjęcie maszyny na TWB na terenie Polski. Podziękowania za cynk należą się mojej drugiej połówce, która twierdziła, że jedzie do mnie "coś podobnego do zielonego classa i chyba mi się spodoba". Miała rację - coraz to ciekawsze maszyny można zobaczyć na tym pociągu. :)"
źródło: http://rail.phototrans.eu/14,74202,0,__koda_71E_163_034_2.html


Warto też pamiętać, że maszynę serii 371 można podpiąć pod BWE a serii 180 pod skład "papug" PKP (EC Berolina, Paderewski, Posnania), ponieważ maszyny te jeździły regularnie na trasie Berlin-Rzepin.
Lokomotywy serii 180 można podpiąć również pod skład pociągu Berlin-Warszawa-Express.

lokomotywa: Škoda 76E BR180 012-7 "Knödelpresse"
autor: nieznany
opis: "2008.08.26. - EC 47 Berlin-Warszawa-Express jest podstawiany na tor przy peronie stacji początkowej przez elektrowóz 180 012, przedstawiciela serii niemalże już wycofanej. Lokomotywa poprowadzi pociąg do stacji Rzepin, gdzie zostanie zastąpiona przez maszynę PKP"
źródło: http://swr.podkarpackakolej.net/spec/niemcy08



lokomotywa: Škoda 76E 371 005-0 "Pepin"
autor: Thomas Wendt
opis: "371 005-0 with the Berlin-Warszawa-Express in Berlin Köpenick, 2006"
źródło: http://www.rail-pictures.com/name/train-photo/344/gallery/Czechia~Electric locomotives~371.html

 
Ostatnio edytowane:

escobar

Znany użytkownik
Reakcje
214 7 0
#90
Piko ma kilka udanych modeli Skoda w malowaniu CD, CD Cargo, DB, DR i Railion...
tutaj fotka z: http://caiferate.fr.yuku.com/topic/769/Raftul-lui-obi?page=1#.UfzZ4W0a6M8
i jej odpowiednik w naturze:D (ze strony http://rail.phototrans.eu/)
Zobacz załącznik 135010

Zobacz załącznik 135011
w Czechach (model Piko 51041) nadal jest do kupienia po przeliczeniu na złotówki to 907 złoty, cena w Polsce podobnego modelu to (model Piko 51043) to 1007 złoty!!! W Czechach model (51043) kosztuje po przeliczeniu na złotówki 848 złoty... czyli 159 złoty taniej!!!
czy kurs euro - korona czeska, jest bardziej korzystny niż kurs euro - złotówka?
 
Reakcje
1.781 13 0
#92


A to foteczka lokomotywy , wczoraj zrobiona na Wa-wa Zachodnia, dokładnie tej samej , która ma
DSC03689 Helena.jpg
odwzorowanie w modelu na fotce powyżej:p
Lokomotywa ma na imię Helena:).
PS.
Jeśli już przy okazji mowa o dw. Wa-wa Zachodnia to wczoraj w ciagu jednej godziny zapowiedziane były trzy pociagi , które miały się pojawić - nie pojawiły się fizycznie na stacji, po czy także planowo odjechały.:confused:... - ludzie rwali sobie włosy z głowy i latali po peronach jak wściekłe mrówki....:mad:. Koszmar.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.866 525 30
#97
Wprawdzie w tytule tematu mowa jest o modelach kolei czeskich (ČD), jednak pokazano tu także modele taboru słowackiego, a także czechosłowackich kolei ČSD. Ponieważ ostatnio nabyłem swoje pierwsze trzy modele kolei nieistniejącego już państwa (jak nie raz pisałem, zbieram głównie epokę III i IV), postanowiłem i ja cofnąć się trochę w dawne lata. Modele, które chcę tu pokazać, to Tillig z wczesnej produkcji. Podobnie, jak modele wagonów DR, jakie pokazałem w innym wątku, nie są tak szczegółowo wykonane, jak współczesne produkty ACME, czy nawet Roco, ale mimo to prezentują się całkiem dobrze. W każdym razie na moje potrzeby wystarczą.:)

Niewątpliwie najciekawszy jest wagon BDs 50 54 82-40 432-1 (Tillig 74350).

IMG_4948b.jpg


Drugi to 1/2 kl. B 51 54 39-41 001-7 (Tillig 74353).

IMG_4946b.jpg


I ostatni, 2 kl. B 51 54 20-41 826-8 (Tillig 74351)

IMG_4944b.jpg
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
128 3 0
#98
Tilligi/Sachseny pomimo lat mają w sobie urok (y) Planujesz kupić do tego składu Bardotkę MTB? Świetnie by się prezentowała.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.866 525 30
#99
Raczej nie. Zbieram głównie modele taboru, jaki przyjeżdżał (lub mógł przyjeżdżać) do Polski (pomijam tu wjazd do polskiej stacji granicznej). Wprawdzie akurat wagon BDs ma tzw. liczbę wymiany 50, wskazującą na wagon do ruchu wewnętrznego, ale to taki "drobiazg".
 

Podobne wątki