• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja Model EN57 PIKO - nasze oczekiwania...

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.553 155 0
1. Modele od Robo wyjdą w trzech wersjach ale żaden nie będzie miał dekodera. Będzie gniazdo Plux22 i wbudowany głośnik.
W prezentacji była mowa o dekoderach MTC21.

Żeby tylko szczęśliwie dopłynęły, bo jesień to czas sztormów, a pijany kapitan też może się zdarzyć na "przestworze oceanu".
No nie tylko jesienią. WLAB-y Roco zatonęły na wiosnę lub latem.

A na SKM (Trójmiasto) - jeździły pojedyńcze składy?
Dawniej - nie pamiętam, ale w późniejszym okresie się zdarzały. Np. na linii do Nowego Portu 1xEN57 albo na głównej linii 1xEN71. :)
 

Ty42-89

Znany użytkownik
Reakcje
1.874 15 1
Czyli montaż dekodera samemu lub przez sklep.
Dokładnie tak. Ponieważ zamierzam kupić zarówno model od PIKO jak i od ROBO to pewnie zamówię dekoder u @Elvis


No raczej 2xEN57/71 (3 składy do długość obecnego peronu 3 z uwzględnieniem nastawni i stałby na rozjeździe).
3xEN57 to Artus (jak już nie był przyśpieszony), w piątek wypchany jak w Indiach.
W aglomeracji śląsko - zagłębiowskiej zestawienie 3x EN57 to był standard w godzinach szczytu w latach osiemdziesiątych. Mam na myśli połączenia z Gliwic do Częstochowy. Natomiast często pojedyncze EN57 jeździły między Dąbrową Górniczą Ząbkowicami a Bukownem. Z DGZ do Krakowa Głównego pamiętam 2x EN57, tak samo Katowice - Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce przez Dąbrowę Górniczą Gołonóg. To tak jako ciekawostka :)
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.644 381 7
No raczej 2xEN57/71 (3 składy do długość obecnego peronu 3 z uwzględnieniem nastawni i stałby na rozjeździe).
3xEN57 to Artus (jak już nie był przyśpieszony), w piątek wypchany jak w Indiach.
Tory na stacji Gdańsk Główny - 5, 7, 9, 11/odstawczy/ i 13 zawsze umożliwiały przyjmowanie 3 x EN57. Fakt - pociąg musiał dojechać prawie do kozła oporowego aby zwolnić przebieg. "Artus" jeździł w zestawieniu 2 x EN71 i zawsze miał 150 procent zapełnienia...
 

Kamilb

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.359 36 7
"Artus" jeździł w zestawieniu 2 x EN71 i zawsze miał 150 procent zapełnienia...
Jak był już zwyklym osobowym z jednostkami w normalnych barwach, zmienili na 3xen57 (jeździłem nim regularnie).

Odszukamy jak wrócę do domu długości użyteczne torów (za do kozła, a raczej plyty peronowej) zgrubsza zawsze dojeżdżają (a conajmniej raz nawet kilka metrów wryc się w płytę się zdarzyło)
 
Ostatnio edytowane:

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.644 381 7
Jak był już zwyklym osobowym z jednostkami w normalnych barwach, zmienili na 3xen57 (jeździłem nim regularnie).
A być może i tak było - nie przeczę. Ale wtedy były dwa -pociągi - "Artus" i "Żuławy", które były zaczątkiem szybkich połączeń regionalnych. EN71 z nich zestawione charakteryzowało to, że miały miękkie, wyprofilowane kanapy z materiału. I gdyby taki model EN71 z odwzorowaniem wnętrza wypuszczono - nie "pogniewałbym" się ;)...
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.204 88 0
Modeluję odcinek szlaku na południe od Poznania, w stronę Wrocławia. Nie pamiętam na tej trasie krótkich EZT w ep. IV. W późniejszych, aż do dzisiaj, mogły już być dowolnie krótkie ;)

Dobrze wiedzieć, że jednak gdzie indziej się zdarzały.

Składów bez napędu raczej nikt poza @SAXON0518 nie zrobi. PIKO-wskie będzie można połączyć na zasadzie "trakcji ukrotnionej", ale nawet jak ktoś odżałuje kasę na drugi pełnowartościowy model, doczekanie 2 EZT z tej samej epoki i przydziału to raczej abstrakcja. Dlatego właśnie wydruki Andrzeja mnie interesują i szkoda byłoby, gdyby temat umarł.


Odnośnie dekodera. Czy istnieją dźwięki do EN57 np. dla ESU? Bo ze względu na standard złącza, dekoder od PIKO odpada.
Czy Kolega @Elvis będzie oferował nagranie dźwięku do ESU?
 

Kamilb

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.359 36 7
Zgadza się, jeździłem nim, bo miał pierwszą klasę;) i z głośników puszczali nawet muzykę.
Później zlikwidowano interregio, a nazwa została (może była przerwa) i odjazd o lub krótko po 15 z głównego, gdzie po szkole wsiadało się w pierwszy pociąg do Tczewa, bez wybrzydzania.
 

Kamilb

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.359 36 7
Pytanie które już się pojawiało, ale bez konkretnej odpowiedzi - dlaczego forma Piko rzekomo nie pozwala na wytworzanie modelu w epoce IV. Nie chcę ponawiać jałowej w tym aspekcie dyskusji o 3 reflektorze i ryflach - w latach '80 jeździły en57 z ryflami i 3 reflektorem, więc w czym problem z IV epoką?
 

Podobne wątki