• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

makieta w skali Z 1:220

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.616 559 30
#81
Na zdjęciach widzę tylko przewód jezdny, a nie ma linki nośnej i wieszaków (to te pionowe krótkie odcinki, między linką nośną a przewodem jezdnym). Czy to dopiero pierwszy etap pracy, czy tak już zostanie? Zgadzam się, że odcinki sieci trakcyjnej wygięte nad łukami głupio wyglądają. Märklin to chyba nawet w H0 tak robi.

Pozdrawiam
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGMK
Reakcje
1.621 36 1
#85
Witam :D . Lokomotywa na Twojej makiecie, to pierwsze epoki elektryfikacji, a tam wydaje mi się, że bywały przewody pojedyncze zawieszane metodą tramwajową, tyle że wtedy trzeba by zastosować inne maszty. W sąsiednim wątku o sieci trakcyjnej była dyskusja na temat grubości przewodów sieci trakcyjnej. Wydaje mi się, że czarny kolor (ewentualnie z lekką domieszką utlenionej miedzi) istotnie optycznie wyszczupla te przewody. Nikt od tego czasu nie napisał żadnych uwag, co może oznaczać, że inni również odnoszą podobne wrażenie. ;)
 
OP
OP
lukas76

lukas76

Aktywny użytkownik
Reakcje
99 3 0
#86
Witam, co do słupów to pewnie racja ja mniej więcej umiejscawiam moja makietę powyżej roku 1974- pierwszy golf 1, no i semafory świetlne , wiec przyjmuję ze jestem w epoce VI a lokomotywa elektryczna i parowe są bardzo dobrze zachowanymi i pracującymi zabytkami . co do przewodów to jeszcze są nie pomalowane ale będą raczej czarno/grafitowe tak jak piszesz bo jak łatwo zauważyć przewody nie trzymają skali i trzeba je wyszczuplić ale dopiero jak dodam resztę przewodów wtedy całość pomaluję co nie zmienia faktu, że to kompromis między posiadaniem trakcji i grubości przewodów które wytrzymają nacisk pantografu -cóż taki urok Zetki a w moim przypadku równie ważne jak zachowanie proporcji i czasu jest relaks :)
dzięki za uwagi i pomoc
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.616 559 30
#87
lukas76 napisał(a):
powyżej roku 1974- pierwszy golf 1, no i semafory świetlne , wiec przyjmuję ze jestem w epoce VI
Raczej IV. A ogólnie, to w pełni popieram podejście lukasa76 i gorąco mu kibicuję. A przy okazji: ciekaw jestem, czy Kolega już się zdecydował, czy będzie to Polska, czy Niemcy? Od tego zależy m.in. sygnalizacja (wraz ze wskaźnikami) - o tym już kiedyś dyskutowaliśmy.

Pozdrawiam
 
OP
OP
lukas76

lukas76

Aktywny użytkownik
Reakcje
99 3 0
#88
tak masz racje epoka IV czeski błąd (przepraszam Czechów) a tak zdecydowałem się będzie niemiecka ziemia bo ... w Niemczech jest wszystko lepsze :) a co do wskaźników to będą zmieniane ale jak zawiśnie cała sieć bo część będzie na słupach trakcyjnych, dzięki za wsparcie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.616 559 30
#90
No, to robi wrażenie.

Ale mam jedną uwagę: linka nośna nie powinna być pozioma, prosta, lecz powinna obniżać się w środkowej części przęsła. Rozpięta między słupami lina zawsze układa się w tzw. krzywą łańcuchową. Nie ma sensu się temu przeciwstawiać, natomiast wykorzystuje się to w ten sposób, że stosuje się wieszaki krótsze na środku przęsła niż w pobliżu słupów. Chodzi o to, by przewód jezdny (który jest zawieszony znacznie gęściej, w odstępach równych odległości między wieszakami) ułożył się w miarę możliwości jak najbardziej prostolinijnie. Teoretycznie przewód jezdny, na odcinku między wieszakami, też układa się w krzywą łańcuchową, ale odcinki te są na tyle krótkie, że naprężenie sieci pozwala to skompensować i w praktyce przewód jezdny jest prosty. Myślę, że uważne przyjrzenie się prawdziwej sieci trakcyjnej pomoże lepiej to zrozumieć. Sorry za mały wykład, ale mam nadzieję, że pomoże to innym zrozumieć, o co w tej zabawie chodzi, bo myślę, że może nie wszyscy dobrze to czują. Co oczywiście nie znaczy, iz podejrzewam o to kolegę lukasa76.

Pozdrawiam
 
Reakcje
1.786 13 0
#93
Witam. Chylę czoło czoło do samej ziemi!!! Dla mnie absolutna rewelacja !.Wykonać tak piękną, niezwykłe dokładną robotę i jeszcze w skali Z to cud!!!! :shock: Pięknie zrobione torowisko,zieleń, i całość. Wspaniały klimat.Absolutny szacun!!!!!!!Pozdrawiam.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Makieta i moduł Z 3
Makieta i moduł Z 29

Podobne wątki