• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

makieta w skali Z 1:220

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
#49
Tylko dlaczego te semafory stoją po lewej stronie torów??? No chyba, że jest to Anglia lub Szwajcaria :? ,ale krajobrazy coś nie z takich terenów :LOL: .
 
K

Konrad 0

Gość
#52
W końcu to 3 x mniejsza skala...!!!
Ja na naszym torcie H0 często przez lupę patrzę, ale przy 1:220 trzeba musiałbym chyba cały czas patrzeć, a żeby cokolwiek zrobić to potrzebowałbym mieć mikroskop. Chyba Kolega jest z zawodu jubilerem albo zegarmistrzem :D , bo tak dokładnej Z'ki to nawet na forach niemieckich nie widziałem.
WIELKIE WYRAZY UZNANIA...!!!
My do H0 używaliśmy drobnych materiałów (typu mąka), ale w Twojej Z'ce musiałeś chyba i talku używać, bo jest świetnie dobrana skala materiałów otoczenia.
Ciekaw jestem, jakby wyglądał w Z'ce torcik w naszym wymiarze 440 x 120 :D.
Pozdrowienia
 
OP
OP
lukas76

lukas76

Aktywny użytkownik
Reakcje
99 3 0
#53
dzieki za uznanie wiesz jak to jest: spełnić marzenie z młodości + być z zamiłowania gadzeciarzem ale poza tym to dokąd nie przyjechała kolejka to się spodziewałem czegoś mniejszego ale od stycznia trochę urosła wiec coraz łatwiej coś robić choć niestety nie da sie tak prosto jak w H0 wykorzystać fajnych materiałów ale talku nie stosowałem zato różne mielone przyprawy często :)

420 x120 w zetce kolos ale nie wiem czy by sia ją dobrze ogladało
pozdrawiam, i dzięki
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.411 463 29
#54
lukas76 napisał(a):
niestety brak miejsca głównie pod makietą ale będa znaki odpowiedne
Sorry, ale to nie jest dobry argument. Ten semafor po lewej nie ma prawa tam stać, ponieważ jest dość miejsca po prawej stronie toru, do którego się odnosi. Podobnie zresztą z prawym semaforem - może stać tam, gdzie jest wskaźnik W4. Coś trzeba wykombinować, by tam dało się zainstalować semafor. Nawiasem mówiąc, jeżeli tabor jest w większości kolei niemieckich, a i sygnalizacja świetlna chyba też, to pewnie makieta będzie w realiach niemieckich. W takim razie polskie wskaźniki W4 są, jakby to powiedzieć, nie całkiem na miejscu...
 
OP
OP
lukas76

lukas76

Aktywny użytkownik
Reakcje
99 3 0
#55
ok , dzięki za pomoc coś wymyslę- niestety semafora nie mogę przenieść ale zato znalazłem niemiecka norme i czytam.....czytam ... moze coś wyczytam
 
OP
OP
lukas76

lukas76

Aktywny użytkownik
Reakcje
99 3 0
#57
mam jeszcze pytanie czy rzeczywiście nie ma mozliwości żeby semafor stał po lewej stronie toru w niemczech? czy mają jakieś znaki ? problem polega na tym że nie mam miejsca pod makietą aby ukryć mechanizm - proszę o pomoc
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.411 463 29
#58
Kolego lukas76, wydaje mi się, że zaszło nieporozumienie (może ja coś źle zrozumiałem). Na kolejach w Niemczech oczywiście też zdarzają się nietypowe sytuacje, zmuszające do ustawienia semafora w innym, niż normalnie miejscu i na pewno jest odpowiedni wskaźnik - niestety, nie znam na tyle niemieckich przepisów i nie wiem jak on wygląda. Problem chyba w czymś innym. Semafor dla tego toru powinien stać tam, gdzie stoi semafor jednoramienny, a semafor dla drugiego od lewej toru powinien być tam, gdzie stoi W4 (o tym już zresztą też pisałem). Czy naprawdę nie tam miejsca pod makietą? Poza tym, semafor wyjazdowy z toru pierwszego od lewej powinien być dwuramienny z ramionami sprzężonymi, ponieważ jazda jest po łuku o mniejszym promieniu rozjazdu łukowego. Z kolei semafor z drugiego toru może być jednoramienny, bo jazda jest po łuku o większym promieniu (zakładamy, że jest tam dopuszczalna największa prędkość linii). Tak więc wystarczyłoby przenieść semafor dwuramienny na miejsce wskaźnika W4, jak pokazałem na zdjęciu poniżej.

A tak przy okazji: dlaczego nie ma semaforów wyjazdowych z trzeciego toru? Domyślam się, że dlatego, iż nie ma tam rozjazdów (oprócz tego, prowadzącego na żeberko). Od biedy można to potraktować jako przystanek osobowy na innej linii (niemającej tu połączenia z tą pierwszą linią), a żeberko uznać za bocznice szlakową, ale nie wygląda to zbyt naturalnie.
 

Załączniki

OP
OP
lukas76

lukas76

Aktywny użytkownik
Reakcje
99 3 0
#60
witam, jeszcze mam pytanie co do tego opisu Andrzeju możesz mi to rozrysować bo piszesz o przeniesieniu semafora 2-ramiennego a na rysunku zaznaczyłeś jedno ramienny strzałką - no chyba, że źle zrozumiałem i wystarczy tylko przenieść semafor 1-ramienny na miejsce Twojej strzałki ? i jeszcze jedno pytanie tak przy okazji- można go przeunąć bardziej w stronę zwrotnicy? miałbym tam więcej miejsca
dziekuje i pozdrawiam
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Makieta i moduł Z 19

Podobne wątki