• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa - Linia 397

OP
OP
Walter Rusin
Reakcje
45 2 5
No dobra. Pierwszy moduł jednej stacji technicznej przejezdny i teraz tylko czeka na barwienie. Do niego trzeba dobudować jeszcze trzy moduły z torami postojowymi i gotowe. No i oczywiście druga taka sama lustrzana stacja.

Myślałem nad tym żeby ostatnie 25cm torow na ostatnim z modułów technicznych był izolowany. Wtedy pociag który na taki tor wjedzie automatycznie sie zatrzyma. Dla wagonów izolowanie nie ma znaczenia. Zapobiegnie to możliwości gdzie pociag wjedzie w ściankę końcową.

Dalej nie bardzo wiem jak wykorzystać ta przestrzeń na ściance bocznej. Pomysły?
 
OP
OP
Walter Rusin
Reakcje
45 2 5
Generalnie chodzi o powierzchnie jak ta duża brązowa tutaj. Na tą akurat dam tablicę jak na zdjęciu. Muszę zobaczyć jak już będą gotowe skrzynki jak to wygląda i wtedy pomyśleć. Mam jeszcze kilka tablic np. Chodzenie pod wagonami wzbronione itd.
 

Załączniki

OP
OP
Walter Rusin
Reakcje
45 2 5
No, to jest dobra wiadomość którą mogę się teraz podzielić :) Dzisiaj był organizator Stillwater Train Show żeby zobaczyć i ocenić czy mogę pokazać swoje moduły za sześć tygodni. Po wejściu do pokoju z kawałkiem makiety spytał czy chcę to pokazywać również gdzie indziej bo to należy pokazać i że nie ważne czy moduły mają scenerię czy nie bo mogę sobie przy modułach dłubać na wystawie :). No więc za sześć tygodni - 21 lutego będę mógł złożyć wszystko po raz pierwszy w jedną długą całość. Dużo pracy jeszcze zostało bo trzeba skończyć stacje techniczne i zrobić ile się da przy modułach które mają stolarkę ale nie mają scenerii :)
 
OP
OP
Walter Rusin
Reakcje
45 2 5
Robota wre! Dzisiaj powstały dwie skrzynki stacji technicznej. Nie ma co szaleć - stacje techniczne będą miały taką właśnie długość. Najdłuższy skład jaki się na tym mieści to Husarz z BWE czyli sześć wagonów osobowych. Można też dać Gagara Cargo i 10-11 hbbillns-ów. Typowy skład na tej makiecie to przecież Ol-ka+klasa+bipa albo Ty2+ dwa ryflaki albo Ty2 i zbiorczy towarowy. Jak zajdzie kiedyś potrzeba to przecież można stację wydłużyć.

Jutro barwienie i składanie stojaków.
 

Załączniki

Baranek

Aktywny użytkownik
Reakcje
54 0 0
Na prawdę piękna robota.
Jeśli jednak już tak rozmawiamy o roślinności na wsi, mała uwaga do snopków zboża. Za tego co pamiętam z epoki sprzed kombajnów, snopki układało się tak jak na Twoim zdjęciu, po czym nakładało się czwarty, tzw. "kobuch", żeby deszcz nie padał do środka tych trzech stojących. Mam gdzieś w domu zdjęcie takiego pola ze snopkami, mogę wkleić, jeśli opis niewiele mówi.
 

maciekk

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.666 10 0
Ja mam pytanie natury technicznej czy wykonując tą ,,pół obrotnice" ( nie wiem dokładnie jak to się nazywa chodzi mi o element na stacji technicznej ) opierałeś się o jakiś materiały czy tworzyłeś to z głowy? Najbardziej interesuje mnie to w jaki sposób będzie poruszać się pomost ?
 
OP
OP
Walter Rusin
Reakcje
45 2 5
Ten system podpatrzyłem trochę na zdjęciach stacji technicznej PMM H0 (tutaj: http://www.pmmh0.pl/techniki-modelarskie/budowa-stacji-technicznej-pmm-h0/). Podobny widziałem także na niemieckich forach ale zrobiony z dużo większym (nomen omen) rozmachem. Chyba nawet tu w wątku gdzieś jest zdjęcie. O tu:

10200027.jpg


W moim przypadku całość przesuwana jest ręcznie. Nie ma korby choć nie wykluczam że w przyszłości może być. Ten element ruchomy jest przymocowany na tyle mocno że naprężenie odkształconego toru jest zbyt małe by ten element poruszyć. Po prostu wychylony zostaje w tej pozycji. Na razie tak zostanie. Jak się będzie coś dalej działo to zrobię blokadę podobnie jak na zdjęciu powyżej. To będzie proste. Ustawić tor w pozycji która ma być zablokowana, wywiercić małą dziurkę i potem można wkładać kołeczek albo gwoździk.

Widziałem też jeszcze prostsze rozwiązanie, mianowicie tory postojowe przymocowane do deski a sam tor, nazwijmy go wychylnym, miał od zewnętrznej strony szyn przylutowane mosiężne druciki odpowiedniej grubości by nie były plastyczne. Tor się podnosi i zakłada te druciki od zewnętrznej strony torów postojowych. Tutaj to jest pokazane (trzeba przewinąć na dół):

http://www.stummiforum.de/viewtopic.php?f=51&t=102398&hilit=Buchenbach&start=25

Z "wychylnicą" jest chyba ładniej i łatwiej.

Wiem że to może nie wygląda zbyt profesjonalnie i daleko mojemu dziełu do szuflady PMM ale robiłem to samodzielnie. PMM chyba (moge się mylić) korzystał z profesjonalnego stolarza.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Walter Rusin
Reakcje
45 2 5
image.jpg
Pierwsza stacja już prawie gotowa. Zostało:
- ułożyć cztery rownoległe tory na skrzynkach postojowych
- podpiąć elektrykę
- skręcić i pobarwić dwa stojaki

Problem z wolną przestrzenią na ściance bocznej został rozwiązany...

image.jpg


Na drugiej stacji będzie tabliczka z parowozu

image.jpg


Ładnie wygląda taka jedna tablica na ciemno-orzechowym tle!
 

Podobne wątki