• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa - Linia 397

Rumcajs-wrocek

Znany użytkownik
Reakcje
281 5 0
#22
Fotel jest generalnie to przesiadywań przy drinku :p gapiąc się na modele, czy też na rzucenie okiem na swoje wypociny ;) Ale jakby jakiś kolega z forum się zjawił to zawsze odstąpię jemu :D. Mam ten spokój, że to mój pokój i żona nie robi mi "suszenia głowy" jak tam przesiaduję :)
 
OP
OP
Walter Rusin
Reakcje
45 2 5
#25
Mam do Was pytanie - jak to jest na makietach jesli chodzi o tarcze ostrzegawcze ksztaltowe. Czy uzywa sie w Polsce tarcz VIessmanna (mimo ze nie odpowiadaja budowa tym na PKP) czy sie je jakos modyfikuje? Czy po prostu buduje sie tarcze nieruchome na makietach?
 
Reakcje
1.782 13 0
#27
Jeśli chodzi o "sajgon" i bałagan w szpargałach i materiałach modelarskich to w tym chyba jestem najlepszy:D.
W tempie , w którym wykonuję prace, nie sposób marnować czasu na odkładanie np. buteleczki z akrylem na miejsce , bo w ciągu 3 min ., potrzebuję użyć kilku takich farb ....
Odkładanie tego na miejsce, było by szaleństwem....:ROFL:
 
OP
OP
Walter Rusin
Reakcje
45 2 5
#29
Ok. Mebelkow do pokoju na razie dosc. Trzeba sie zabrac za makiete zeby mozna bylo ogladac pociagi jezdzace w przod i w tyl :) Kolejna skrzynka gotowa i robi sie czwarta. Jak czwarta bedzie zrobiona to zaczne klasc tory na wszystkich i potem teren, zielen itd. Na czwartej skrzynce (tej w trakcie konstrukcji) bedzie przejazd kolejowy niestrzezony na drodze polnej - dlatego taki "dziwny" profil boczny. Ta droga bedzie pod lekkim skosem.

Po skrzunce z przejazdem beda ze dwie skrzynki zakretu (kat 50 stopni) i potem jedna prosta a potem zakret odwrotny (50 stopni). A za tym bedzie przystanek osobowy - juz od Stangla dworzec Weingarten zamowiony :)
 

Załączniki

OP
OP
Walter Rusin
Reakcje
45 2 5
#30
Ok. I powstala czwarta skrzynka. Narazie chyba koniec stolarki i czas zaczac klasc tory, ksztaltowac teren, zielenic :) Po 3,60m mozna juz przez moment jezdzic krotkim skladem.

W dalszej czesci bedzie tak - jedna skrzynka prosta na ktorej zacznie sie przechylka do okolo 1-1,5mm, potem dwie skrzynki zakret po 25 stopni (50 stopni razem) potem jedna prosta zeby zniwelowac przechylke, jedna prosta, jedna z poczatkiem przechylki, dwa zakrety (lacznie 50 stopni) odwrotne do tych pierwszych i potem jedna skrzynka niwelujaca przechylke, jedna prosta i ze cztery skrzynki na przystanek. Wiadomo ze to sie w pkoju nie zmiesci ale... :X

P.S. I jeszcze nowy awatar :)
 

Załączniki

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
1.014 85 11
#31
..... potem dwie skrzynki zakret po 25 stopni (50 stopni razem) .................dwa zakrety (lacznie 50 stopni) odwrotne do tych pierwszych.........
Nie żebym był taki super gieroj ale coś mi się widzi że skrzynki łukowe powinny raczej mieć kąt 15 st lub jego wielokrotność ew jak w Twoim przypadku 22,5 st
tak żeby dwie złozone do kupy miały kat 45st a złożone cztery 90st.
 
OP
OP
Walter Rusin
Reakcje
45 2 5
#33
...ale coś mi się widzi że skrzynki łukowe powinny raczej mieć kąt 15 st lub jego wielokrotność ew jak w Twoim przypadku 22,5 st
tak żeby dwie złozone do kupy miały kat 45st a złożone cztery 90st.
Myślałem o tym przez moment ale takie trochę sztuczne narzucanie standardów. Na prawdziwej kolei buduje się zakręty o kątach podyktowanych potrzebami. U mnie to głównie wynika z tego że na pile mogę wyciąć kąty dość dokładnie do pół stopnia. W przypadku jednej skrzynki 25-stopni to daje dwa kąty po 12,5 stopnia. Skrzynki po 22,5 stopnia zatem odpadaja.

Nikt takich standardów nie określił. Mamy w klubie podobny łuk 50st złożony z dwóch skrzynek.
:) Tak - jeśli można to skorzystam z formatki wymiarów podanych na stronie Waszego klubu.
 
OP
OP
Walter Rusin
Reakcje
45 2 5
#35
No i do przodu... cztery moduły już mają położone tory i podłączoną elektrykę. Są zatem przejezdne!!! Do tego troszeczkę posprzątałem i jest miejsce na następne moduły.

Na pierwszym zdjeciu kawalek mapy z Zachodnia DOKP w 1985 roku... Jest cala linia 357! No i jeszcze zdjecie mostu w Kopanicy.

Na ostatnim zdjęciu najnowszy nabytek - lutownica American Beauty Super Chief 250. Bardzo fajna sprawa - chwyta się to co ma byc zlutowane w szczypczyki i przyciska pedał. Nagrzewa sie w ciągu sekund bardzo punktowo.
 

Załączniki

dany

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#37
Nie chcę ingerować w projekt ale kąt prosty jest zawsze bardziej ustawny niż 50 stopni.
A może trzeba 3 skrzynki po 15 stopni. Bedzie sztywniej i bardziej uniwersalnie. Nie trzeba żadnych wręg do środka i mogą być węższe. I ile możliwości zestawiania pod warunkiem jakiegoś szablonu na czołach.
Pół stopnia to można wypełnić klejem poliuretanowym który więcej niż trochę puchnie.
Profesjonalizm wykonania skrzynek że miło popatrzeć.
 
OP
OP
Walter Rusin
Reakcje
45 2 5
#38
@dany - ten pomysł z zakrętem 3 x 15 mi się podoba. Szczególnie z uwagi na fakt że do zrobienia węższych skrzynek będę mógł użyć szablonów wydrukowanych z komputera do deseczki na której leży tor... Co do uniwersalności to mam jednak jedno zastrzeżenie. Jeśli chce się zrobić na zakrętach przechyłkę to nawet jeśli moduły mają ten sam profil przejściowy co moduły proste to nie ma możliwości podłączenia ich gdziekolwiek. Muszą być umieszczone pomiędzy modułami niwelującymi przechyłkę albo ją rozpoczynającymi. Chyba żeby nie robić przechyłki... Ale składy pochylone na zakręcie tak fajnie wyglądają!

@daniel loko - dzięki! Skład Fleischmanna mi się bardzo podoba. Nabyłem go by jeździł z Oi1-29.

I jeszcze jedno zdjecie...
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

dany

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#39
Przepraszam ale ostatnio jak zaproponowałem krzywą przejściową to łagodnie nazywając spotkało się to z niezrozumieniem. Trochę udzielam się w dziale dla zupełnie początkujących a tam tylko gotowe promienie r ileś tam.
Z drugiej strony na szlaku gdzie obowiązuje max 40km/h to przechyłka na luku o dużym promieniu wychodzi niezauważalna. Przechyłka i krzywe przejściowe są związane z prędkością do kwadratu stąd mają zastosowanie przy większych prędkościach i małych promieniach.
 
OP
OP
Walter Rusin
Reakcje
45 2 5
#40
Luk chce zrobic R2000 wiec w rzeczywistosci bylby dosc ostry zatem i przechylka by sie przydala. A i krzywa przejsciowa tez zeby wszystko ladnie wygladalo. Zatem zrobie jeden modul tak zeby konczyl sie krzywa przejsciowa i przechylka i zaraz za nim moze sie zaczac zakret na luku. Potem dwa moduly przejsciowe i zakret odwrotny. Zanim to jednak zrobie to naszla mnie ochota na zrobienie jeszcze prostych modulow z przystankiem i jakims przemyslem. To pojdzie na pierwszy plan. Ta "S-a" z zakretami bedzie pomiedzy tymi prostymi kawalkami.

Aha - nikt nie zauwazyl tej niedokladnosci toru na ostatnim zdjeciu? Meczylo mnie to cala noc. Rano podcialem nozykiem podklady i porawilem. Teraz jest juz ladnie prosto i tabor sie nie telepie :)
 

Podobne wątki